معاون پیشگیری و هماهنگی سازمان‌ها و استان‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تشدید کنترل مرزهای آبی و خشکی کشور و همچنین اجرای طرح کدینگ کالاهای وارداتی توسط وزارت بازرگانی خبر داد.

معاون پیشگیری و هماهنگی سازمان‌ها و استان‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نهاد ریاست جمهوری گفت: در این جلسه بر تشدید کنترل مرزهای آبی و خشکی کشور و همچنین اجرای طرح کدینگ کالاهای وارداتی توسط وزارت بازرگانی تاکید شد.

 مهدی ابویی، معاون پیشگیری و هماهنگی سازمان‌ها و استان‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تشریح جلسه اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در نهاد ریاست جمهوری و با ریاست رحیمی، معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، گفت: در این جلسه کلیه وزرای عضو ستاد و همچنین استانداران 10 استان هدف کشور در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز حضور داشتند، برآورد حجم قاچاق کالا کشور در سال 89 که توسط معاونت پژوهشی ستاد با همکاری مراکز علمی و اقتصادی صورت گرفته است، اعلام شد.

وی تاکید کرد: بر اساس این برآورد حجم قاچاق در پایان سال  89 در حدود 14 میلیارد و 430 میلیون دلار اعم از ورودی و خروجی به کشور برآورد شد.

ابویی با مقایسه این مقدار قاچاق در کشور نسبت به سال‌87 گفت: در سال 87 میزان قاچاق کشور 19 میلیارد و 500 میلیون بوده که با توجه به آمار جدید اعلام شده در حدود 25 درصد حجم قاچاق در کشور کاهش یافته است. که این امر بیان کننده موفقیت اقدامات سال 89 در امر پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا در کشور است.

معاون پیشگیری و هماهنگی سازمان‌ها و استان‌های ستاد مرکزی با اشاره به تصمیمات دیگر اتخاذ شده در این جلسه گفت: با بررسی مصوباتی که در شهریور سال 89 پیرامون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی هیات دولت ابلاغ شده بود وزارت بازرگانی موظف شد تا پایان سال 90 طرح کدینگ کالاهای وارداتی را به منظور شفاف سازی کالا در سطح عرضه اجرایی کند.

وی اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد که با بررسی آخرین وضعیت قاچاق کالا و ارز در استان‌های مرزی آبی و خشکی و محل عرضه کالاهای قاچاق سه کمیته با مسوولیت وزارت کشور، دادگستری، و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شود.

ابویی تاکید کرد: این کمیته‌ها موظف هستند موضوعاتی را که در این سه حوزه جهت پیشگیری، مبارزه با کالا و ارز به تصویب هیات دولت رسیده ظرف مدت 15 روز تهیه و ارائه دهند.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 157282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =