یکی از اساتید حوزه با انتقاد از برخورد دولت با نظرات و مطالبات مراجع و علما، آن را اشتباه دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد غروی در گفت و گو با خبرآنلاین با ضعیف خواندن رابطه دولت و حوزه​های علمیه و مراجع، خاطرنشان کرد: بالاخره تعارف نداریم؛ دولت، دولت اسلامی است. مراجع عظام نیز سکانداران اسلام هستند. طبعا اگر بخواهیم از ظرفیت این قشر برای حفظ و تقویت نظام و دولت استفاده کنیم لازمه اش این است که حرف های این ها را شنیده و چنانچه حرفی داریم به صورت سوال مطرح کرده و پاسخ آن را بشنویم و نسبت به این سخنان حساس باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اینکه به این نظرات بی تفاوت بوده و بگوییم که از نظر قانون چه نیازی است تا خود را با این آقایان هماهنگ کنیم؟! یا اینکه تنها باید خود را در سطحی با شورای نگهبان، مجلس و رهبری هماهنگ کنیم و دیگر لزومی ندارد که به همه پاسخگو باشم. این برخورد صحیح نیست. درست مانند این می ماند که ما بگوییم چه ضرورتی دارد که با مردم در ارتباط و تعامل باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه به عملکرد نامناسب دولت در قبال شعارهایی که مطرح کرده است، اشاره و خاطرنشان کرد: در برخی موارد به انتظارها به عکس جواب داده شد و در پاره ای موارد آقایان قم تذکر جدی به دولت دادند ولی توجه ای نشد. طبیعتا حضرات علما مقداری دلسرد شده و روابط شان به دولت به سردی می گراید.

مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید.

/29211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 157233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
    0 0
    پس آقايون لطفا كلاهتون رو بالا تر بگذاريد ! تبريك ميگم به اين حسن انتخاب ! اونوقت بهمن ميگين اصلح تر رو انتخاب كن ! اينكه (اصلح تر شه)
  • بدون نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۴
    0 0
    باش تاصبح دولتت بدمد/كاين هنوزازنتايج سحراست.حالاديديدمردم بهترازشماتشخيص ميدن ؟ون منافعي ندارن كه بخواهندبه خاطرش معامله كنند