۰ نفر
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
تنها ۱۳ درصد سد زاینده رود آب دارد

مهر نوشت: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: تنها ۱۳ درصد از ظرفیت سد زاینده رود آب دارد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، محمود چیتیان  اظهار داشت: هم اکنون ذخیره سد زاینده رود ۱۷۸ میلیون مترمکعب، ورودی به سد هشت مترمکعب و خروجی از آن ۱۵.۵ مترمکعب بر ثانیه است.

وی با بیان اینکه هنوز نیروگاه سد زاینده رود از مدار خارج نشده است، اضافه کرد: اگر تراز ارتفاع سد سه متر دیگر کاهش یابد نیروگاه از مدار خارج می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره تصمیمات جلسه روز گذشته کارگروه سازگاری با کم آبی استان، ابراز داشت: هنوز تصمیمی در خصوص تخصیص آب کشاورزی گرفته نشده است اما در جلسه دیروز مقرر شد این موضوع در کمیته کارشناسی متشکل از آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، صنف کشاورزی، محیط‌زیست و نماینده استانداری بررسی شود، امروز موضوعات اصلی مشخص شد که در چه راستایی تصمیم گیری شود و در نهایت گزارش کارشناسی پس از جمع‌بندی مجدد به کارگروه سازگاری با کم آبی ارسال و تصمیم گیری خواهد شد.

گفتنی است سد زاینده رود با ظرفیت اسمی یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است. این سد قوسی شکل که سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1569053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =