نماینده کاشمر پرسید: خساراتی که از سوی جریان فتنه متوجه نظام و اسلام و برخی چهره​های سیاسی شده است را چطور می​توان جبران کرد؟

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا خباز در نطق امروز خود با اشاره به نهج البلاغه روایتی از حضرت علی(ع) را نقل کرد که علی‌رغم اینکه معصوم بود اما فرموده بود که ممکن است در تصمیماتش دچار خطا هم شده باشد.

به گفته وی، اقرار به اشتباه نیازمند عظمت زیادی است که امام راحل نیز چنین عظمت روحی را داشت و در پایان عمر خود به این نکته اشاره کردند که ممکن است اشتباهاتی هم کرده باشند. کما اینکه مقام معظم رهبری هم در سخنان اخیر خود به این نکته اشاره کردند.

گزیده نطق وی را در ادامه بخوانید:

*​ اکنون که عزل و نصب​هایی امور کشور را با کندی مواجه کرده و برخی امور کشور را به دلیل باند بازی با مشکل روبرو کرده و این جریان انحرافی خود به خود بوجود نیامده و برخی در شکل گیری آن دخالت دارند و برخی آن را  بزرگترین تهدید برای نظام می​دانند باید به خطرات آنها توجه داشت.

*​جریان انحرافی به جای امام زمان نظریه انسان کامل را مطرح می​کند. ریشه این تفکرات در فرهنگ غرب است که معتقدند احکام الهی ظواهر است و باید روح این احکام را در نظر گرفت نه ظواهر آن.

*​ لازم است برخی کسانی که با حمایت​های همه جانبه و بی چون وچرای خود در ایجاد جریان انحرافی نقش داشته​اند، به اشتباه خود اقرار کنند.

*​ این روزها می​شنویم که برخی می​گویند فلان فرد در وزارت کشور و وزارت اطلاعات پرونده داشت و از اول هم به مبارزه با مفاسد اقتصادی اعتقادی نداشت. برخی می​دانستند که اینها همواره درمفاسد مالی غوطه می​خورد. یکی دیگر از آقایان می​گوید که تازه داریم می فهمیم که اینها یک ذره باور به ولیت فقیه ندارند.

* سوال اینجاست که جفاها و ظلم​هایی که از سوی این جریان انحرافی متوجه اسلام و انقلاب و برخی چهره های انقلاب شده است را چگونه می توان جبران کرد؟ حامیان این جریان انحرافی نمی​خواهند از مردم عذرخواهی کنند؟

*​ یاد آور می​شوم که حضرت علی(ع) فرمود: به خدا سوگند از گناه رهایی نیابد، جز کسی که به آن اعتراف کند.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 156764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
    0 0
    اینها نمی توانند چون معتقد کامل به اصول دین نیستند و پایه خود را بر سیاست از نوع غربی گذاشتند و فراموش کردند که نظام ما جمهوری اسلامی است.اعتراف به اشتباه برای آنان مرگ سیاسی است. مگه بوش هیچوقت به اشتباهات خود در سیاست خارجی اش اعتراف کرد؟