رفع ایراد شورای نگهبان به ادغام سه وزاتخانه راه و مسکن و ارتباطات، در در دستور کار امروز مجلس نبود، اما بحث برانگیزشد.

به گزارش خبرآنلاین، مجلس مشغول رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح نفت و گاز بود که زهره الهیان نماینده تهران در تذکری با اشاره به ایراد شورای نگهبان به ایجاد وزارت زیربنایی گفت: نظام فن اوری اطلاعات ما تا کنون مشکلات و خلاء​هایی داشته است. پس از انتخابات 88 حوزه نفوذ دشمن از حوزه فناوری اطلاعات و آی تی و شبکه​های مجازی و اسمس بود که به حمدالله با توانمندی​های موجود توانستیم تسلط کافی را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه وزیر اطلاعات هم از طراحی برنامه​ای برای انتخابات مجلس نهم خبر داده است که برخی از طریق شبکه​های مجازی مشغول فعالیت​هایی هستند، افزود: با توجه به ایراد شورای نگهبان و لزوم ورود شورای عالی امنیت ملی و وزارت اطلاعات نسبت به برخی زمینه​های نفوذ دشمن، فرصتی بوجود آمده تا این موضوع در کمیسیون اجتماعی مورد بازبینی قرار بگیرد و نگرانی​ها در حوزه اطلاعاتی و امنیتی رفع شده و  زارت ارتباطات مستثنی شود تا مشکلی بوجود نیاید.

نماینده تهران همچنین یادآورشد که کمیسیون امنیت ملی هم جلسات متعددی داشته است و درباره جنگ نرم و فضای اینترنتی و سایبری بررسی​هایی داشته که می تواند به مدد کمیسیون اجتماعی بیاید.

باهنر در پاسخ به الهیان با بیان اینکه «با عرض معذرت تذکرتان وارد نیست چون اصلا ربطی به دستور کار مجلس ندارد»، ادامه داد: من تعجب کردم که در این زمینه رسانه​های مکتوب تیترهای عجیب و غریبی زدند و تصمیم مجلس را عجولانه خواندند!

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه مهلت سرپرستی وزیر راه تمام شده و ادامه اداره این وزارتخانه به این شکل غیرقانونی است، افزود: رئیس​جمهور از مقام معظم رهبری مهلت خواستند که تا 12 خرداد این سرپرتی ادامه بیابد و ایشان اجازه دادند ولی با تاخیر در ارائه لایحه​ای که به مجلس آوردند برای ادغام این وزارتخانه​ها، از این مهلت گذشتیم. باز رئیس​جمهور از رهبری انقلاب اجازه خواستند تا پایان خرداد برای معرفی وزیر مهلت بدهند که موافقت شد.

وی با تاکید بر اینکه ایراد شورای نگهبان به تشکیل وزارت زیربنایی، به نوع ادغام سه وزارتخانه نیست، بلکه به تعیین شرح وظایف است، افزود: در این مرحله کمیسیون اجتماعی و مجلس اجازه دخالت در اصل لایحه را ندارد و فقط می تواند ایراد شورای نگهبان را رفع کند. برای این منظور کافی است که شرح وظایف وزارت زیربنایی تعریف شود.

مصطفی کواکبیان با تشکر از اظهارات باهنر، در تذکر دیگری گفت: انتظار داشتم که خانم الهیان هم از موضع مجلس دفاع کنند.

وی با شااره به اینکه صداوسیما و برخی رسانه​ها اخبار مجلس را وارانه منعکس می​کنند، گفت: نماینده دولت در جلسه مجلس موافق این ادغام بود اما بعد وزیر مربوطه با آن مخالفت کرد. نمایندگان مجلس و خانم الهیان هم باید از موضع مجلس دفاع کنند.

جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه هم در تذکر دیگری با بیان اینکه تذکر الهیان و پاسخ باهنر، خارج از موضوع مذاکرات مجلس بوده است، گفت: نباید وقت مجلس را صرف این امور کرد. این روال به نفع مجلس نخواهد بود. باهنر در پاسخ به وی گفت: تذکر شما هم وارد نبود! من که نمی توانم تا کلام نماینده​ای منعقد نشده تشخیص بدهم که وارد هست یا نه؟

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 156717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =