مروری بر اخبار حوادث ایران در شنبه 21 خرداد 1390

آلودگی هوا و فرود اضطراری هواپیمای مسافربری تهران ـ بم

واحد مرکزی خبر نوشت: هواپیمای مسافربری تهران ـ بم امروز به علت گرد و غبار شدید و کاهش دید ، مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بندرعباس شد. رئیس فرودگاه بم گفت : به علت کاهش محدوده دید به 800 متر ، (نصف میزان استاندارد) فرود هواپیما در بم امکان پذیر نبود. رحیمی افزود: این پرواز با 100 مسافر متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان بود. وی گفت :‌پرواز امروز بم ـ تهران نیز به علت بروز پدیده گرد و غبار شدید و کاهش دید کنسل شد. اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اعلام وضعیت هشدار در شهر کرمان اعلام کرد :‌ بر اساس بررسی های انجام شده آلاینده های هوای شهر کرمان از حد استاندارد فراتر است.

دستگیری 10 تماشاگرنما در انزلی

واحد مرکزی خبر نوشت: پس از بازی فوتبال ملوان بندرانزلی و پیروزی تهران ، برخی از تماشاگرنماها با پرتاب صندلی و برخی از اشیاء اقدام به ایجاد اخلال در ورزشگاه تختی این شهر کردند .این اخلال گران همچنین با پرتاب اشیا ، شیشه های آمبولانس هلال احمر و سه خودرویی که پلاک تهران داشتند را شکستند.فرماندار بندرانزلی گفت: بدنبال این بی نظمی ، نیروی انتظامی وارد عمل شد و با گاز اشک آور آنان را متفرق کرد.عبدالله پور افزود : در این حادثه 21 نفر از تماشاگران و پنج مامور نیروی انتظامی مصدوم شدند که سه نفر از آنان به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه دست ،پا و سر به بیمارستان پورسینا و امیرالمونین رشت منتقل شدند .نیروی انتظامی هم برای جلوگیری از بروز هر حادثه ای ، اتوبوس حامل بازیکنان پیروزی را تحت حفاظت شدید امنیتی از ورزشگاه خارج کرد.فرماندار بندرانزلی همچنین شایعه کشته شدن یک نوجوان را در ورزشگاه این شهر تکذیب کرد.

حمله گرازها به 14 روستای شهرستان خوشاب

واحد مرکزی خبر نوشت: فرماندار خوشاب با بیان اینکه گرازها از پشت کوه ها به این روستاها حمله می کنند گفت: دیروز نیز چند گراز در روستای سرخ و بابالنگر به 2 مرد 37 و 50 ساله حمله کردند که در پی آن مرد 37 ساله زخمی و به مرکز درمانی منتقل شد.مجید سرابی افزود:بر اثر حمله گرازها 70 درصد مزارع گندم ، جو و یونجه در روستاهای نوروزی ، سرخ ، بابالنگر ، نشید ، دربند ، داراب ، عباس آباد ، دیوانگاه و کاهان از بین رفتند.خوشاب در 180 کیلومتری مشهد با 68 روستا واقع شده است.

 

برق دزد را گرفت
فارس نوشت: جان دزد ورامینی را برق کانال کولر گرفت. شب گذشته دزدی که قصد داشت از طریق کانال کولر خود را به مغازه کفش‌فروشی در حوالی چهارراه شهید رجایی ورامین برساند بر اثر برق گرفتگی جان سپرد. صبح امروز ماموران آتش‌نشانی بس از اطلاع دادن مردم در محل حضور یافته و دزد بد اقبال را از کانال خارج کردند. هویت این دزد همچنان مجهول باقی مانده و ماموران در حال انجام تحقیقات در مورد شناسایی هویت وی هستند.

 غرق شدن 2 شهروند در حوضچه‌ جمال‌آباد
فارس نوشت: دو شهروند بر اثر بی‌احتیاطی در حوضچه روستای جمال‌آباد پاکدشت غرق شدند. پدر و پسری که به قصد صید ماهی به حوضچه‌ای در روستای جمال‌آباد پاکدشت رفته بودند بر اثر بی‌احتیاطی به داخل حوضچه افتاده و غرق شدند.
در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر غرق شدن دو نفر در حوضچه روستای جمال‌آباد پاکدشت بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی حادثه به محل اعزام شدند.
پس از حضور ماموران در محل حادثه و بررسی موضوع مشخص شد که دو نفر که به قصد ماهیگیری به این حوضچه آمده بودند بر اثر بی‌احتیاطی به داخل آب افتاده و خفه شده‌اند که عوامل امداد و نجات پس از ساعت‌ها تلاش موفق شدند این اجساد غرق شده را از آب بیرون بیاورند.
تاکنون چهار نفر از شهروندان و اهالی روستا در این حوضچه غرق شده‌اند که در همین راستا مسئولان شهرستان تدابیر امنیتی و احتیاطی خاصی را برای پیشگیری از حوادث ناگوار بعدی پیش‌بینی کرده‌اند.

 5 کشته و زخمی در سانحه رانندگی محور زاوه - تربت حیدریه 
واحد مرکزی خبر نوشت: تصادف در محور زاوه - تربت حیدریه یک کشته و چهار زخمی برجای گذاشت. بر اساس اعلام اداره پلیس خراسان رضوی در این سانحه که یک دستگاه خودروی نیسان با یک دستگاه وانت پیکان برخورد کرد، راننده وانت پیکان در دم جان باخت و 2 سرنشین خودروی نیسان و 2 سرنشین خودروی وانت پیکان زخمی شدند. بر اساس این گزارش ، بی احتیاطی خودروی نیسان و انحراف به چپ این خودرو ، علت این سانحه بود.

 نجات دو کوهنوردی که از ارتفاعات شمیرانات سقوط کردند
ایسنا نوشت: مسئول امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر شمیرانات از سقوط دو کوهنورد از ارتفاعات شمالی تهران و مجروحیت آنان خبر داد. بشیر حق‌گو در این باره گفت: امدادگران کوهستان هلال‌احمر شمیرانات روز جمعه از طریق تماس مردمی در جریان وقوع حادثه‌ای در ارتفاعات رودبار قصران قرار گرفتند. امدادگران پس از حضور در صحنه حادثه دریافتند مردی 53 ساله هنگامی که قصد صعود به ارتفاعات منطقه لالان را داشت سقوط کرده که در این حادثه از ناحیه پا و کتف دچار شکستگی شده بود. به گفته وی امدادگران هلال‌احمر پس از نجات این کوهنورد میانسال وی را برای انجام مداوای بیشتر در اختیار عوامل اورژانس قرار دادند.
حق‌گو در ادامه به سقوط یک کوهنورد دیگر در روز گذشته اشاره کرد و گفت: امدادگران از سقوط کوهنوردی 48 ساله در منطقه دربند عصر روز جمعه مطلع شدند. این کوهنورد که از ارتفاع پنج متری سقوط کرده بود از ناحیه لگن و ستون فقرات دچار شکستگی شده بود و دو دست و زانوی این فرد به شدت ضربه دیده بود که این کوهنورد مرد توسط امدادگران به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد.

 16 مصدوم بر اثر واژگونی مینی‌بوس
ایسنا نوشت: رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی مشهد از برخورد یک دستگاه وانت نیسان و یک دستگاه مینی‌بوس خبرداد و گفت: این حادثه 16 مصدوم بر جای گذاشت. دکتر رضا وفایی‌نژاد افزود: تکنسین‌های اورژانس در ساعت 16:56 روز جمعه از طریق تماس مردمی در جریان وقوع تصادفی در کیلومتر یک جاده بهشت‌رضا به سمت مشهد قرار گرفتند. امدادگران با حضور در صحنه حادثه دریافتند یک دستگاه خودروی سواری وانت نیسان با یک دستگاه مینی‌بوس برخورد که در اثر این حادثه هر دو خودرو واژگون شدند.
وفایی‌نژاد با بیان اینکه این حادثه 16 مصدوم برجای گذاشت گفت: متاسفانه سه کودک زیر یکسال نیز در میان مصدومان این حادثه به چشم می‌خوردند. به گفته وی اکثر مصدومان این حادثه دچار شکستگی اندام و ضربه مغزی شدند، اما حال عمومی مصدومان مساعد گزارش شده است.
56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 156577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =