تشکیل ۴۰ فقره پرونده تخلف عرصه های منابع طبیعی در دامغان

جعفر مرادی حقیقب مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به تشکیل ۴۰ فقره پرونده تخلف در عرصه های منابع طبیعی در شهرستان دامغان گفت : این تعداد پرونده تخلف از ابتدای سال جاری تاکنون از سوی یگان حفاظت و واحد حقوقی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان جعفر مرادی حقیقی صبح شنبه در جلسه بررسی پرونده های حقوقی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان با حضور مسئولان یگان حفاظت و واحد حقوقی این اداره اظهار داشت : تعداد پرونده های متخلفین عرصه های منابع طبیعی شهرستان دامغان مربوط به مادتین ۴۳؛ ۵۵؛ ۴۴؛ ۴۲ و ۴۸ بوده که برای متخلفان پرونده تشکیل و به مراجع قضایی در دامغان و بخش قضایی امیرآباد ارسال شد. 

وی اضافه کرد: در سال جاری و با پیگیری واحد حقوقی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان یک فقره پرونده تخلف ماده ۵۵ و با رای یکی از محاکم قضایی رفع تصرف و اراضی مورد تصرف به عرصه های منابع طبیعی برگشت داده شد . 

عضو شورای حفاظت از انفال استان سمنان خاطر نشان کرد : همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸ فقره پرونده تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی دامغان در محاکم قضایی و تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی بوده و منتظر صدور آرا و تعیین تکلیف برای پرونده ها هستیم . 

وی با بیان اینکه ۹ نفر پرسنل یگان حفاظت در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان کار حفاظت از عرصه های منابع طبیعی را بر عهده دارند افزود : کمبود نیرو یکی از مشکلات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان بوده که برای حل این مشکل نیاز به نیرو یگان حفاظت هستیم . 

وی گفت : استفاده از ظرفیت قرقبان مردمی و آموزش محافظین افتخاری برای کمک به نیروهای یگان حفاظت در راستای افزایش سرعت زمان رسیدگی به تخلفات گزارش شده از دیگر موضوعات مهم و حائز اهمیت است که باید به آن پرداخته شود .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1560192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =