توزیع ۳۲۴هزار تن انواع نهاده دامی و طیور در قزوین

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: ۳۲۴هزار و ۲۷۷تن انواع نهاده دامی و طیور در ۶ماهه نخست سال جاری بین دامداران و مرغداران این استان توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ فاطمه خمسه، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این مطلب گفت: این میزان نهاده توزیع شده شامل ۶۳ هزار و ۴۱۵ تن جو، ۱۷۸ هزار و ۶۸۸ تن ذرت و ۸۲ هزار و ۱۷۴ تن سویا بوده است.

او تصریح کرد: ۶۳ هزار و ۲۵۲ تن انواع نهاده دامی به اتحادیه دام، ۱۴ هزار و ۵۳۸ تن به اتحادیه طیور، ۴۹ هزار و ۴۴۱ تن به تعاونی‌های دام، ۲۵ هزار و ۵۵۸ تن به تعاونی‌های طیور، چهار هزار و ۵۰۶ تن به کارخانجات خوراک ، ۶۰ هزار و ۲۱۶ تن به صورت خود خرید به دامداری‌های شیری صنعتی و ۱۰۶ هزار و ۷۶۴ تن نیز به صورت خود خرید به مرغداری‌های استان تحویل شده است.

خمسه بیان کرد: ۴۵درصد نهاده ذرت، ۴۲درصد نهاده سویا و ۱۰۰درصد نهاده جو در بین اتحادیه و تعاونی‌های وابسته به امور دام توزیع شده و ۵۵درصد نهاده ذرت و ۵۸درصد نهاده سویا نیز به اتحادیه و تعاونی‌های طیور استان تحویل شده است.

این مسئول تامین نهاده مورد نیاز برای صنعت دام و طیور را یکی از وظایف اصلی سازمان جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: با توجه به اینکه قزوین در صنعت دام و طیور به عنوان یکی از استان‌های فعال در کشور شناخته می‌شود، تامین نهاده مورد نیاز بهره برداران می‌تواند آهنگ رشد و تولید را در استان سرعت ببخشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با تاکید بر اینکه این استان مشکلی در خصوص تامین نهاده‌های دامی ندارد، خاطرنشان کرد: در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها با وجود همه تحریم‌ها، دولت مردمی تمام توان خود را به کار گرفته تا نهاده مورد نیاز بهره‌برداران حوزه دام و طیور تامین شود و این اطمینان را به تولیدکنندگان این حوزه در استان می‌دهیم که حمایت از تولیدکنندگان این بخش در سطح استان، همواره از اولویت‌های اساسی سازمان جهاد ‏کشاورزی استان می‌باشد.‏

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1559665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =