همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، رزمندگان دفاع مقدس و مجلس انقلابی

چهل و یک سال قبل سوم مهر 1359 روز پنجشنبه بود و چهار روز از حمله سرتاسری و چنگ تمام عیار رژیم بعث عراق بر علیه جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ ایران میگذشت .

صدام با تمام توانش حمله کرده بود و به سربازان و فرماندهان و مردمش گفته بود در پایان سومین روز جنگ استان خوزستان را خواهد گرفت و برای خورستان اسم عربستان گذاشته بود و برای شهرها هم اسم های جدید انتخاب کرده . صدام با اطمینان گفته بود هفتم مهر در تهران است . یادم می آید که همین وقت ها یعنی ساعت حدود ساعت 5 بعد از ظهر سوم مهر، تعداد 10 تا عملیات جنگی پروازی داشتم .
اولینش مربوط میشد به شروع جنگ؛ من که حدود دو دقیقه پس از حمله 8 فروند هواپیمای عراقی به پایگاه تبریز بود. عراقی ها ساعت 13:42 دقیقه با 8 فروند هواپیما باند و تاکسی وی و رمپ پروازی را بمباران کردند و این بخش های اصلی فرودگاهی پایگاه تبریز صدمه دیدند و با این عملیات و این نوع بمباران عملا باند پایگاه حداقل باید تا چهار پنج ساعتی غیر قابل استفاده و غیر عملیاتی میشد.
من همان لحظه فرمانده گروه پروازی آلرت بودم به همراه مرحوم ستوان بالازاده که با دو فروند هواپیمای F-5E مسلح به موشک و مسلسل در آماده باش بودیم . به محض شنیدن آژیر حمله که تقریبا سی ثانیه دقیقه قبل از حمله هواپیماهای عراقی بود از اتاق آلرت خارج شدیم و بدود بدو رفتیم به سمت هواپیما ها و سوار هواپیما هایمان شدیم و هواپیما ها را روشن کردیم و بدون معطلی با سرعت آمدیم سر باند . ساعت 13:44 است .

در مسیر حرکت به سمت باند از برج مراقبت اجازه خواستم ، برج مراقبت گفت باند بمباران شده و اجازه نداد . به برج گفتم با اجازه خودم و پذیرش خطر پرواز میکنم و از روی باند 30 پایگاه هوایی تبریز که عراقی ها همان لحظه یا بهتر بگم دو دقیقه قبلش بمبارانش کرده بودند و باند برای خزش یا Take Off قابل استفاده نبود بلند شدیم و افتخار دارم که اولین پرواز تاریخ جنگ را در این شرایط به نام خودم ثبت کردم .

فردای آن روز که اول مهر بود از ساعت 5 صبح با شرکت در عملیات کمان 99 و حمله 48 فروندی به پایگاه هوایی موصل و در ادامه ظهر حمله به پایگاه هوایی کرکوک و عصر ساعت 4 حمله به پایگاه هوایی اربیل سه ماموریت انجام دادم و روز دوم مهر سه ماموریت مشابه و روز سوم مهر سه ماموریت بر روی پایگاه ها و پادگان ها و تاسیسات عراقی داشتیم و در این ماموریت های سه روز اول جنگ علاوه بر بمباران پایگاه ها و پادگان ها و مواضع دشمن یک فروند سوخو – 7 را با موشک هوا به هوا و دو فروند هلیکوپتر میل – 17 را با راکت و یک قبضه توپ ضد هوایی را بصورت رو در رو یا اصطلاحا تن به تن با مسلسل زدم .

و در ادامه سوم مهر روز چهارم و ... ماموریت ها ادامه داشت و چند هفته بعدش هم پس از انجام 30 ماموریت جنگی در منطقه نورد جنوب اهواز و پس از بمباران تجهیزات مهندسی و نیروهای عراقی که قصد احداث پل و عبور از کارون برای محاصره اهواز را داشتند هواپیمایم مورد اصابت موشک سام – 6 عراقی ساخت شوروی ( کمونیست ها  همپیمان استراتژی عراق بودند ) قرار گرفت و هواپیمایم را زدند و هواپیما موتور و هیدرولیک و فرامینش را از دست و مثل تکه سنگی رفت به سمت سقوط در کارون و من مجبور به ترک هواپیما با صندلی پران  Ejection Seat  شدم و با چتر نجات در غرب کارون وسط نیروهای دشمن افتادم و اسیر نیروهای متجاوز عراق شدم .

آن روز که اسیر شدم جمعه 25 مهر بود و غروب بود و عراقی ها که قرار بود آن وقت خوزستان را گرفته باشند و در تهران و پیروز جنگ باشند اما مثل خر در گل گیر کرده بودند و پشت ساحل غربی کارون در غرب و شمال و جنوب اهواز گیر کرده بودند .

آنها تا آنوقت هر مقدار که توان داشتند گذاشته بودند که اهواز سقوط کند اما بچه رزمنده های ایران از زمین و هوا و دریا مانع شدند که خوزستان عربستان شود و نیروهای مهاجم عراق عاجزانه زمینگیر شدند و بجز خرمشهر که گرفته بودند در پشت کرخه هم زمینگیر شدند و نه راهی داشتند که شکست خورده برگردند و نه قدرتی داشتند که پیش بروند.

این حال و روز صدام و نیروهایش در 25 مهر 1359 بود. صدامی که خود را فاتح قادسیه دوم مینامید حالا با مقاومت ایرانی ها زمینگیر شده است و هیچ وقت فکر نمیکرد که اینگونه بشود؟

آن روز که اسیر شدم جمعه 25 مهر بود و غروب بود و بخش سنگین دفاع مقدس برای من شروع شد یعنی اسارت .

چیزی که هیچ وقت فکرش را نمیکردم . از آن غروب جمعه 25 مهر 1359 به مدت 119 ماه مفقود و پنهان در زندان های امنیتی عراق مثل سازمان امنیت بغداد و ابوغریب و الرشید در شرایط سخت و بعضی مواقع بسیار سخت من و سایر همرزمانم که خلبان و غیر خلبان بودند نگهداری شدیم و بلاخره پس از گذشت 3622 روز حدود ساعت 2 بعد از ظهر شنبه 24 شهریور 1369 با اسیران خلبان و غیر خلبان عراقی تبادل شدیم و آزاد شدیم.

این خلاصه ای از داستان یک رزمنده ایثارگر دفاع مقدس است که خودم هستم .

به تاریخ وقایع دفاع مقدس که نگاه میکنیم به وضوح و بسیار شفاف میبینیم که داستان من رزمنده ایثارگر به اندازه ذره ای از ناخن انگشت کوچک پای دیگران که در جنگ با دشمن متجاوز و مدافعان وطن اسلامی و انقلاب اسلامی بودند نیست و اصلا قابل مقایسه نیست.
میبینم که حدود چند هزار خلبان در انواع هواپیما ها و بالگرد های جنگنده و ترابری شبیه به داستان من را در دفاع مقدس داشتند و تعدادی از آنها شهید شدند و تعدادی جانباز و تعداد اسیر و تعدادی هم تا پایان جنگ در رزم و دفاع بودند و به کشور خدمت کردند.
میبینیم که حدود چند صد هزار نیروهای رزمی و پشتیبانی رسمی نظامی آموزش دیده زمینی و دریایی و هوایی و پدافند در  نیروهای مسلح ارتش و سپاه و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس شرکت داشتند و مثل ما بودند با تعداد بیشتری شهید و جانباز و اسیر و رزمنده . به وضوح می بینیم که چند میلیون فرزندان ملت بزرگ ایران در دفاع مقدس شرکت داشتند با همین شرایط .
همه ما فرزندان ایران زمین در لباس سربازی از ایران و جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی جانانه و مردانه دفاع کردیم تا امروز با افتخار در مقابل فرزندان خود بایستتیم و بگوییم ایران ما با دادن حدود 227 هزار شهید و 591 هزار جانباز 43 هزار آزاده و با حضور و ایثار بیش از 5 میلیون رزمنده در میدان های جنگ سرفراز ماند و سرفراز است و سرفراز می ماند .

البته دفاع مقدس محدود به 31 شهریور 1359 تا تقریبا آخر تیر 1367 نیست بلکه دفاع مقدس از ابتدای انقلاب حدود اوایل اسفند 1357 شروع شد و تا نیمه مرداد 1367 در چند فصل جنگ سخت و در ادامه به شکل دیگری که آنرا جنگ نرم فرهنگی و جنگ اقتصادی مینامیم ادامه دارد و بحمدلله تا این لحظه به فضل حمایت و نصرت خداوند و دعای خیر و مستجاب مولایمان امیر المومنین حضرت ولیعصر (عج) و باور و اعتماد مردم ، مقاوم ایستادیم و ان شاء الله بعون الله هم ادامه می دهیم تا به پیروزی برسیم .

با این مقدمه میخواهم به موضوع اصلی که ارتباط بین بازنشسته و دفاع مقدس و مجلس است بپردازم.

می خواهم توجه شما مخاطب محترم و به خصوص آنهایی که امروز امانت دار مردم شدند و مسئول تصمیم سازی و تصمیم گیری و اجرا و اداره امور کشور هستند را به موضوع و هویت بازنشسته جلب کنم . از تاریخ ابتدای انقلاب و ابتدای دفاع مقدس تا امروز حدود 42 و  41 سال تمام میگذرد. سال 1358 من آن زمان رزمنده و مدافع  کشورم در لباس خلبان بودم و درجه ام ستوانیکم بود. آنوقت  8 سال خدمت داشتم و مثل من رزمنده هم در لباس های مختلف که در طول دفاع مقدس حضور داشتیم. 

امروز تقریبا همه ما که جوانان آن وقت بودیم، بازنشسته هستیم و بحمدلله جوانان و فرزندان ما جانشینان ما در لباس خدمت سربازی و یا مهندسی و یا پزشکی و یا معلمی و یا روحانی و یا تاجر و کاسب و کارگر و کشاورز و ... در خدمت کشور هستند و این راه تحویل و تحول بین نسلی به نسل بعد به خوبی ادامه دارد.

آقایان که امروز تصمیم سازان و  تصمیم گیران و مجریان کشور هستند و احتمالا در میان شما از جنس رزمندگان هم باشند ، خوب خوب میدانند بازنشستگان امروز همان رزمندگان و مدافعان دیروز کشور هستند. این بازنشستگان امروز در آن زمان که شاغل و در سنگر دفاع از کشور و انقلاب بودند وظیفه خودشان را به نحو احسنت ادا کردند و انجام دادند و امروز وظیفه شماست که به نحو احسنت و بدون اما و اگر و بهانه گیری و به حق نه ناحق در مقابل خدمات آنها به آنها خدمت کنید. 

اجازه میخواهم گریزی بزنم به قانون مدیریت خدمات کشوری و متاسفانه تبعیض و متاسفانه اجرای غلط آن؛

حتما میدانید قوانین و آئین نامه ها در هر کشوری و در هر ساختاری برای گره گشایی و حل مشکلات و معضلات جامعه نوشته میشود و هیچ قانونی برای گره زدن و تولید بحران و مشکلات و یا تولید تبعیض نوشته نمی شود. وظیفه هر مجلس قانونگذاری و از و بخصوص مجلس شورای اسلامی است که قوانین بسیار خوب برای قانون اساسی و شرع مقدس اسلام و عدالت و تقوا و اخلاق و ........ تدوین و وضع نماید. 
در سال 1386 قانون مدیریت خدمات کشوری در مجلس تصویب شد و متاسفانه بازنشستگان به دو گروه فصل دهم و فصل سیزدهم یا شهروند بازنشسته درجه یک و شهروند بازنشسته درجه دو تقسیم شدند ( اشتباه اول )

گروه شهروندان درجه دو بازنشستگان قبل از سال 1387 بودند که در فصل سیزدهم قانون مدیریت خدمات کشوری قرار میگرفتند و اتفاقا اکثر این بازنشستگان همان هایی بودند که در دفاع مقدس و پیروزیهای افتخار آفرین نقش اساسی داشتند . ( اشتباه دوم )

گروه شهروندان درجه یک بازنشستگان بعد از سال 1387 بودند که اینها هم در دفاع مقدس شرکت داشتند نقش داشتند و در کنار ایشان دیگرانی که بعدا به اینها ملحق میشدند قرار گرفتند و در مجموع اینها در فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری قرار گرفتند و از امتیازات بیشتری نسبت به بازنشستگان قبل از سال 1387 بهره میبردند؟ ( اشتباه سوم )

اولین اعتراض از اینجا بود که چه فرقی بین این دو گروه بازنشسته است و به چه دلیلی بازنشسته شهروند درجه یک و درجه دو شدند و  چرا حقوقشان متفاوت شد؟

دومین اعتراض این بود چرا همین قانون بصورت آنچه که در قانون نوشته شده بود اجرا نشد و با تفسیرهای سلیقه ای و احتمالا هدفمند جناحی معیشت شهروندان بازنشستگان درجه دو در فشار بیشتری قرار میگرفتند؟

سومین اعتراض این بود چرا آنهایی که هیچ سختی برای انقلاب نکشیدند و پس از جنگ مستخدم دولت شدند ، حقوق و زندگی امروز آنها نسبت به آنهایی که در انقلاب سختی های فراوان کشیدند و بازنشسته شدند به مراتب بهتر است و علاوه بر حقوق از امتیازات بیشتری نسبت به حقوق بازنشسته کسب میکنند که شاید تا دو و یا چند برابر است ؟

میگفتند و میگفتیم که این حق بازنشسته نبود که صادقانه در خدمت و حمایت از انقلاب و کشور باشد و متصدیان دولت و نمایندگان مجلس به سهو و یا عمد با تصمیمات و سکوتشان خنجر بر پشت اینها بزنند؟

بلاخره اعتراضات منطقی و قانونی بازنشستگان موثر واقع شد و دولت و مجلس در برنامه ششم توسعه تصمیم گرفتند که حقوق حقه بازنشسته متناسب و با شاغل باشد و به نسبتی منطقی همسان سازی شود که این کار نه تنها منتی بر بازنشسته نبود و نیست بلکه وظیفه حاکمیت ( تمام قوا ) بود که می باید انجام میگرفت و تا آن زمان نشد و اصولا متناسب سازی و همسان سازی حقوق بازنشسته کار نو و عجیبی و بی سابقه ای در جهان نبود ، بلکه این کار سالها ست  که عرفا و رسما در کشورها و دولت های جهان اینگونه اتفاق افتاده و در بسیاری از کشورها در حال اجراست.

دولت قبل این کار را شروع و اجرا کرد و برای استمرا و دائمی شدن آن نیز لایحه قانونی و دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشسته را پس از بررسی و تصویب در دولت به مجلس ارائه کرد.
از اینجا به بعد انتظار داشتیم مجلسی که رییس آن رزمنده بوده و خودش خوب میداند حق بازنشسته چیست و باید حامی شهدا و ایثارگران و رزمندگان و خادمان دفاع مقدس باشد که امروز بازنشسته هستند ، اما میبینیم که از همین مجلس که خود را انقلابی می نامد توسط اشخاصی که بعضا نمی دانند دفاع مقدس چه بوده، زمزمه و مصاحبه میکنند که همسان سازی حقوق حقه بازنشستگان تورم زا است و بار مالی بر دولت تحمیل میکند؟

خدمت رئیس محترم مجلس که برادرم است و بخاطر خدماتش برایش احترام ویژه دارم و شخصا دوستش دارم و مثل خودم رزمنده بوده و ایثارگر است و اصطلاحا خاک جبهه خورده و گلوله و تیر و ترکش خورده و از بیخ گوشش رد شده و حتما تا پای شهادت هم پیش رفته میگویم:
این رسم مرام و رفاقت بچه رزمنده نبود و نیست که حق و شان و معاش کهنه سرباز  و ... که امروز بازنشسته هستند بازیچه الفاظ و تصمیمات یک سری بی تجربه شود و  در مجلس تحت مدیریت شما نسبت به آن بی تفاوت باشید. انتظار دارم با آن اشخاصی که خود را انقلابی مینامند اما در حقیقت وجودا نمیدانند دفاع مقدس را با چه مینویسند و در این قد و قواره های انقلابی هم نیستند برخورد کنید و به ایشان بگویید که:
از سال 1387 به هر دلیل بی منطق ، بازنشسته را تخریب کردند و معاش بازنشسته با بی تدبیری و بی تفاوتی سهوا یا عمدی گروگان گیری شد. در این مجلس باید تکلیف این رفتار ها روشن و مشخص شود و شان بازنشسته که پدران و مادران معنوی جامعه هستند محترم و گرامی و با تکریم بماند و حفظ شود.

* امیر بازنشسته خلبان آزاده ‌جانباز 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1559315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 68
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    32 1
    احسنت به شما قابل توجه مسولیین خصوصا مجلس وعلی الخصوص رییس مجلس
    • معلم ناامید PL ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      0 0
      همین مجلس و دولت انقلابی و اصولگرا گویا قراره در رتبه بندی معلمان بالتترین طبقه فرهنگیان رو با پایین ترین طبقه ورارت علوم مطابقت و مقایسه کنند
  • غلامرضا IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    24 1
    خدا حفظش کنه درود بر شرفت ای مرد اونهایی که امروز از سفره انقلاب بهره های رنگینی میبرند و بعضا پست های حساسی هم دارند کجایند چرا اقدام اساسی و بنیادی اتحام نمیدن ؟امروز بازنشستگان عزیز بو یژه بازنشستگان دفاع مقدس و حتی کارگران عزیز در وانفسای گرانی و تورم کمر نمی توانند راست کنند اخه چرا ؟
  • داودقهرمانلو IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    23 2
    درودبررزمندگان غیورونترس اسلام مرگ بردشمنان ایران عزیزای ایران مرزپرگهرپاینده وسرافرازباشی خانه من
  • حمیدرضا IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    17 2
    سلام ودرودبرخلبانان غرورافرین ارتش وازادگان وشهدای جنگ تحمیلی وسلام وعرض ادب به امیرمحترم مطالب عالی بودسنجیده بوددستتان رامیبوسم بله دردوران اسارت مخصوصاخلبانان عزیزراخیلی درعراق اذیت وازاردادنددرودبرشماومجلس جای بالارفتن حقوق نمایندگان اول بایدفکربازنشستگان ارتش وسپاه وازادگان وخانواده محترم شهداباشدبعدفکرجیب خود
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    21 1
    سلام افرین به سخنان این بازنشسته که حرف دل ما را زد با این گرونی و حقوق پایین
    • علی IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      1 0
      قطعا کسانی که به نام شهیدان گلگون کفن برای خود دستاروچارپاوملکی برای دنیای فانی به هنزدنند بدانند اتشی که مولا علی به عقیل به نشانه دوزخ نشان دادگریبانگیر کسانی خواهد شد که مردمان جهاد وعلم وصنعت وخدمت رانبینند
  • رضا IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    14 0
    من یک رمنده باسابقه 11ماه داوطب بسیجی و26ماه سربازی در سپاه پاسداران درکردستان ازتاریخ 1364تا1367خدمت کردم بعدازجنگ دریک جای خصوصی کارکردم وازتامین اجتماعی بازنشسته شدم تامین اجتماعی سابقه جبهه ام راسختی کارهم حساب نکرد وازبدروزگار آخرهای خدمتم محل کارمارابستند وبه بیمه بیکاری معرفی شدیم وباحداقل حقوق با929هزارتومان با نزدیک 32سال سابقه بازنشسته شدم وازمزایای ایثارگری ورزمندگی در تامین اجتماعی خبری نیست این عاقبت امثال من است در تامین اجتماعی
  • عباس بزرگران IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    12 2
    با تشکر امیر من هم یک نفر کارگر بازنشسته جانباز و ایثارگر تامین اجتماعی هستم که با شکستگی لگن که دارم و بعلت تورم بعد از بازنشستگی باید از خرید خیلی از مایحتاج صرف نظر کنم و با لقمه ای نان و ماست غناعت کنم مسئولین و جنگ ندیده ها هم مثل ما هستند گوشت نمی خورند ؟؟ یا بهترین بره ها را تو خانه انها ذبح میکنند ؟ این رسم هم سنگرهای ما نیست به ما بازنشسته های جانباز مخصوصا در در تامین اجتماعی هم توجه کنید
  • مهدی IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    15 0
    همیشه همین بود وهمیشه هست ازاین رفتارها وتعبیض حالا باید حسرت دوران گذشته را میخورن اینا آمده بودن عدالت برقرارکنند میبینی که چه عدالتی برقراره
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    12 0
    عالی بود. خداقوت
  • حسن IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    7 9
    سلام بر امام و شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران و رزمندگان شما عزیز حرف دل همه را زدید ان شاءالله که گوش شنوا داشته باشند مخصوصا آقای قالیباف
  • دروکی IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    10 0
    با تشکر بنده بیست و دو ماه جبهعه دارم باز نشته واز تامین اجتماعی دستمزد میگیرم ولی چه فایده با این تورم بالا کی می‌خواهند به داد این قشر محروم بیرسند
  • یوسف یاوری IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    14 1
    ما بازنشستگان رو با توجه به این حقوق بخور نمیر جز مردگان گذاشته اند دیگر چه نظری میتوانم بدهم
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    15 0
    در ایران رزمنده خوب رزمنده مرده است یک کارت ایثار به ما دادند که هیچ ارزشی ندارد در کشور ها چقدر امکانات به رزمنده می دهند اینجا فقط شعار
  • HAMiD IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    7 0
    با سلام، واقعا مسئولین تصمیم گیرنده در سازمان تامین اجتماعی میبایست امتیازی هم برای جانبازان و ایثارگران که مدت مدیدی در جبهه های حق علیه باطل حضور فیزیکی داشتند در نظر بگیرند
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    5 18
    از رهبری عزیز خواهشمندیم رویت بفرمایند بازنشسته ها این جنک به پیروزی رسانند
  • دزفولی IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    8 2
    احسنت دلاور
  • اسفندیار IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    12 1
    درود بر امیر دلاور که حق مطلب را بجا آوردند. دقیقا حرف حق و شایسته را بیان فرمودند
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    خداوند یار و یاورت باشد ای برادر رزمنده ی دلاور ۳ سال درجبهه ها همسنگر بودیم از کسی گلایه ندارم ولی از آقای قالیباف خیلی دلمان پر است چرا که رئیس مجلس است خاک جبهه خورده خانواده ی شهید است چرا به داد ما بازنشسته های لشکری نمیرسه همیشه از قدیم گفتند کرم درخت از خودشه
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 1
    اگرمجلس حقوق همسان سازی بازنشستگان دفاع مقدس رااجرانکندبه آنان خیانت کرده است آقای قالیباف خودیک رزمنده بوده قطعا بایدمعنی آن رابداندبایدبه دادبازنشستگان ایثارگررسیداگراینها نبودندکشورنبود
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 1
    درودبراین رزمنده خلبان من هم بازنشسته فرهنگی آموزش و پرورش هستم خودم وهمسرم کروناگرفتیم وضع مالیم خوب نیست ناچارشدم برای معالجه چندمیلیون تومن قرض بگیرم واقعا جای تاسف داردکه به دادمافرهنگیان نمیرسندامیداست دولت ومجلس هرچه زودترهمسان سازی دائمی حقوق بازنشستگان رااجرائی کنند
  • هموطن IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    اقای نماینده مجلس، رزمندگان بازنشسته زمان جنگ از جان ومال وزندگی خود گذشتن،شما هم از بخل ورزی در خصوص متناسب سازی حقوقها دست بردار .
  • محسن RO ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    احسن برشما،بندباز نشسته صندوق تامین اجتماعی هستم که پس از بازنشستگی کلیه مزایای جانبازی ورزمندگی را حذف نمودن
  • رحمت الله نصیری IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    با سلام و تشکر از امیر خلبان آزاده جانباز که حرف دل ما را میزند
    • امیر IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      0 0
      باسلام^من نوعی بخوبی حقم را کفِ دستم گذاشتند^بیش ازصدماه منطقه دارم،وپس ازبازنشستگی،با داشتن ۴فرزند،دامادونوه و... مستاجر بودن و حتی نداشتن وسیله(خودرو موتور،دوچرخه و...)هم اکنون باحدود۴تومان حقوق،به شغل شریف کارگری مشغولم!!بهیچ کجااعتراض نکردم که نکندآب توی دل آقا و... تکان بخورد و یابه تریجه قبایشان بربخورد(لازم ذکراست هیج جای سالمی دربدن ندارم حتی اعصاب!،حتی یکدرصدجانبازی هم بمن ندادند!!)
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 0
    با سلام درود. بر شهدا و رزمندگان و ایثارگران، و آزادگان سرافراز، و همه سربازان اسلام، حقیقتا حرفای این رزمنده انقلاب، حرفای همه کارگران و به ویژه رزمندگان، بازنشسته و همه حقوق بگیران، هستش، مخام در جواب اون آقای محترم نماینده عرض کنم که اگر افزایش حقوق و همسان سازی حقوق، تورم زاست، بس چرا از فیش حقوقی ملیونی یا دلاری خود این نمایندها عزیز یا، دولت مردان خواب برده، تورم زا نباشد، اشکالی نداشته باشد، ولی نوبت به بازنشستگان، یا کارگران که میشه تورم زاست، مگر خود امام زمان ع یا خود خدا حق این بیچارگان حقوق بگیر رو از این خالی بندها، بستاند، که از این اسلام و این انقلاب فقط اسمش دارن یدک میکشن، ک سر این ملت شیره بمالند، رزمنده 48 ماه خدمت افتخاری،
  • ناشناس IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    مجلس انقلابی فقط شعارتوخالی میدهد
  • Jahan IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    مطالب کاملاً درست و بجا ولی متاسفانه مسؤلین .(آقایان مجلسی درهمه ادوار،دولتمردان بخصوص دولت یازدهم و دوازدهم)گوش شنوا نداشتند پندارند .امید داریم انشاالله دولت سیزدهم پایبند به شعار های انتخاباتی خود باشد .موضوع عدالت علی الخصوص در حقوق ودستمزدها ومتناسب سازی حقوق بازنشستگان. اگردرخانه کس است یک حرف بس است.
  • نظری IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    احسنت درود بر امیر عزیز این حق بازنشستگان دوران دفاع مقدس نیست حقشان بیشتر از این حرفهاست نه فقط بازنشستگان نیروها مسلح بلکه تمام بازنشستگان رزمنده جنگ باید شاملشان بشه
  • خورسندی اهواز IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    با سلام من یک نظامی بازنشسته هستم از سال ۶۰ تا9۰ خدمت صادقانه کردم بیش از ۷۸ماه قبل از آتش بس و۳۲ماه بهد از پایان جنگ در خط مقدم جبهه حضور داشتم وبا دو مجرحیت ترکش خمپاره ومصدومیت شمیایی فقط ۲۰ درصد جانبازی سازمان در شورا به من اعطا شد که با روحیه وروان بنده وخانواده ام بازی کردن وهر کس دوست دارد تحقیق کند که چگونهدر مستاجری زندگی میکنم وحقوقم کفایت زندگی ام را نمیدهد چهار فرزند که با هزار بدبختی در مقاطع تحصیلی بالا تحویل جامعه دادم تورو خداخواهشا مسئولین زندگی مرا با ذره بین بنگرن که چه زندگی اسف باری از نظر فقر مادی دارم،باشد که هرگز نا شکر نبودم واعتقاد دارم که خدایی هست من برای خودم ناراحت نیستم برای خانواده ام که در نبود من بیش از یکصد بیست ماه منطقه چها کشیدن.
  • محمدعلی ملیح IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    واقعا نمی تونم بخودم بقبولا نم که ملت عراقی که بمدت ایران حمله ور شدند و همه چیز و مال و اموال مارا بردند و نیروهای بسیج و سربازان فدا کار ایرانیها کشتند و بمب شیمیایی بر آنها ریختند حالا ما باید با آنها دوستی و مساعدت کنیم جای تاسف دارد
  • زیر خط زجر IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    با درود بر سردار من امیر خلبان عزیز من هم درد دلی دارم از نا محربانی خاک جبهه خورده های جنگ مسعول من یه تکاور کله سبز تیپ45نیرو مخصوص خاتم 1950قدسم با 24ماه کارت ایثار بی ارزش جانباز اعصاب روان موج PTSD نقص عضو بدون صورت صانحه زمان جنگ در صد رو نمیدانستیم چیه خلاصه 32ساله نون زن بچه هام خرج داروهای جنگمه در حال حاضر یه مستمری4تومنی دارم که برا داروها با این گرونی دارو کم هم میارم با خیاطی زنم نون خالی داریم از بچه هام خجالت میکشم اونا چرا باید به پای من بسوزم چون من زندگی دادم زندگی اونا هم باید حرام شه خوب ما شهید نشدیم به فکر جمع کردن درصد هم با دو بار مجروحیت نبودیم مثل بعضها طی این مدت نشد یکی حال ما رو بپرسه بچه جنگ گدایی یاد نگرفته ولی یه تکاور عملیات ویژه جنگ باید محتاج نان باشه خجالت نمی‌کشند از مال خودم پس انداز 32ساله خودم سود بانکی پس انداز مو بدن از شستا ها شرمتان باد بی دردا حالا ایثارگر ایثارگر شده بعد مرگ سهراب نوشدارو ولی آه بچه های جنگ دامن گیر خودو زنوبچه هاتون میشه مطمعن باشید
  • علیرضا AU ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 1
    من جانباز جنگی بعد از پایان جنگ،به ناچار از وطن عزیزم ایران مهاجرت کردند و تاکنون باز نگشته ام.به خداوندی خدا قسم به جز یک بار یعنی همان اواخر جنگ که مداوا و معالجه میکردم،دیگر چیزی از همان موقع تا کنون دریافت نکردم،و هیچ انتظاری هم ندارم فقط تنها چیزی که مرا می‌رنجاند این است که خیلی از جانبازان عزیز در ایران از نداری و عدم معالجه به خاطر نداشتن مبلغ کافی شکایت کردند اما کسی جوابگوی آنها نیست.
  • کارگر عسلویه IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    حق ملت باید بهتراز این می بدود .ایران عزیز انسانهای با ابرو دارد ک صدای گرسنگی وفقر در بازنشسته ها را کسی نمشنود .دو کلاس درس خواندن قانون همسان سازی را وتو میکنن.وای بر شما در روز قیامت..حق نسل گذشته کارگران تامین اجتماعی.خدماتکشوری بیش از این چندر غاز است..نسل جدید خودتون را دراین بهارستان نشان بدهید..تا نام نیکی برایتان اینده رقم بخورد....یا صاحب الارض والزمان...
  • بازنشسته IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    قابل توجه آقازاده هایی که آقاهاشون هم رنگ جبهه هارو ندیدن واگر هم میامدن جبهه تا قرارگاها میامدن اونم برا عکس و بعد هم تبلیغات در تلویزیون..خدا ازشون نگذره...
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 1
    متاسفانه انقلاب به دست مسئولان ونمایندگان بی کفایت وسودجو ومنفعت طلب به بیراهه رفت چراکه حتی کسانیکه بی ادعا درجنگ تحمیلی جنگیدند به حق واقعی خودنرسیدند واجرای عدالت علی فدای مطامع این مسئولان ونمایندگان شدوشعارحکومت مستضعفان برمستکبران تحقق پیدانکرد
  • علی زمان اتابکی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    سلام چرامجلس شورای اسلامی برای باز نشستگان ایثار گر کاری نکرد ما فقط یک کارت بدرد نخور داریم که هیچ ارزشی ندارد
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 0
    کاملادرسته ولی متاسفانه چاپلوسان شعاری تصمیم گیر شده اند
  • جعفر IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    باشروع‌جنگ‌تحمیلی‌وپرتاب‌موشک‌وخمسه‌خمسه‌عراق‌سعی‌میکرد‌شهر‌اهواز‌خالی‌از‌سکنه‌بشودوروز‌وشب‌‌باموشکهای۱۲متری‌تقریا‌شهرخالی‌شده‌بود‌بجز‌خانواده‌فرهنگیان‌که‌کمک‌میکردند‌در‌پشت‌جبه‌ورزمندگان‌درسنگر‌روز۷مهرخانهمن‌مورد‌اصابت‌خمپاره‌قرار‌گرفت‌و۷نفر‌از‌اعضای‌خانوده‌زخمی‌شدیو‌وبه‌بیارستان‌رازی‌منتقل‌شدیم‌بعد‌از‌معالجه‌باز‌به‌خانه‌نیمه‌خراب‌برگشتیم‌ودراداره‌آموزش‌وپرورش‌درپشت‌جبه‌به‌کمک‌خود‌ادامه‌دادیم
  • اموزگار بانشسته IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 0
    درمقام ومنزلت یک معلمبازنشسته است که با موتورکار کند دانش اموز همان معلم بیاید کرایه بدهد
  • اموزگاربازنشسته IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    درمقام ومنزلت یک معلم بازنشسته است با31سال خدمت با موتور با 63سال سن کار کند ودانش اموز همان معلم بیاید کریه بدهد
  • کامران زرگر IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 1
    بازنشسته هستن ۱۳۸۷ در آموزش پرورش بازنشست شدم تا پارسال۲ تومن حقوق میدادند که پول دکتر ما نمیشد .۱۷ماه جبهه خاک خوردم شنوایی مو از دست دادم تو جنگ امسال۲۷۰ تومن حق ایثارگری برایم زدند بعد۱۵ سال.اونیکه بامن بود کارمند ثبت احوال دو نوع ایثارگری ۷۲۰ تومن بهش میدن فرق ۳ برابر
  • رزمنده IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    با نام و یاد خدای سبحان..سخنان پر محتوا و ارزشی شهید باکری همیشه آویزه گوش مون هست...ما رزمندگان با خدای خود معامله کردیم نه با اشخا ص..یادمه بعد از جنگ رزمنده دلیری در کردستان روستای نشور بود بنام حاجی میکائیل رحمت الله که بالای ۲۴ نفر از خانوده اش شهید شده بود(برادر، عمو، خواهر زاده و....) روزی به من گقت جنگ مدتی است تموم شد ولی ادارات یواش یواش داره پر میشه از ادمهای خطر ناک که لباس نظام دارند ولی وجود آنها به مراتب خطر ناکتر از هر کومله و دمکرات یا بعثی است و اگر روزی اینها را پاک سازی کنیم یعنی انقلاب دیگر کردیم!!!!! الان قابل لمسه این موضوع..این همه دزدی و غارت وچپاول اموال ملت توسط همین افراد است...
  • قاسم تجری IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    درود به ارتش قهرمان که ۸سال با علم و تکنیک جنگید و همبشه همراه ملت غیور بوده ولی حالا که بعداز۳۰سال خدمت و دفاع از کشور متاسفانه بدلیل بی توجهی مسئولین نظام که خودشون مذهبی و خداشناس معرفی میکنن حق این قشر ضایع میکنن و امثال بنده بعداز حدود۳سال منطقه و جبهه خدمت کردن محتاج نان شب هستم خدا نگذره مسئولی که بی توجهی میکنه .
  • سیدباهوشی IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    احسنت ودرو دبرشما واقعا شیر مادرحلالت خوب همه مسیولین گذشته و حال را توجیه کردید و حال همگی پنبه ها را از گوش دراورندوبدانندکه باید از فرزندان و رزمندگان انقلاب که دیگرچندصباحی مهمان نظام هستندوعمری باقی نمانده قدر دانی کنند،فقط شعار ندهند
  • ناشناس IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    احسنت این حرفها از زبان ریئس مجلس انقلابی که خود از رزمندگان و جانبازان میشد خیلی زیبنده بودلذا شنوندگان نگذارند این سخنان فقط درتاریخ نوشته شود بلکه اقدامات مجلس انقلابی هم بعد از این سخنان باید تاریخ بنگارد
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    نمایندهایی که میلیارد ی هزینه تبلیغات خود کرده اند اندیشه های والایی در سر دارند وقت خود را صرف این مسائل بی ارزش نمی کنند مقصر ماییم که زنده از جنگ بر گشتیم
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    احسن بر شما امیر دلاور که حرف دل همه رزمندگان را زدید. قرار بود دری وا شودفرشته درآید قراربود شب تیره بگذردسحرآید... قراربود که با دستهای مرد تبردار... صنوبر و سمن و نسترن به باغ درآید بگفت بگذرد این روزگار تلختراز زهر بنا نبود که یک روزگار تلختر آید.... بنا نبود که برگونه، اشک سرخ بغلتد بنا نبود که تیر عذاب از جگر آید..... سلام و درود بر قهرمانانی که برای این مرز و بوم شجاعانه جنگیدند.
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    دست مریزاد امیر هر چه شماها خدمت شود کم است ولی ولی حیف
  • عباس بزرگران IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 1
    سلام ودرود بر شما امیر دست شما را به عنوان یک ایثارگر هم رزم شما میبوسم من یک بازنشسته جانباز کارگر در تامین اجتماعی هستم قبلا در اژانس مسافرکشی میکردم و با حقوق ناچیزم به سختی زندگی میکردم حالا سه سال است پای راستم از ناحیه جانبازیم از لگن شکسته و در خانه زمین گیر شده ام و حقوق من کفاف ۱۵ روز بخور و نمیر ما را بیشتر نمیکند و از کار افتاده صد در صد شده ام نمیدانم چه کنم و اقایان که میدانند چه باید بکنند هم نمیکنند اگر به جبهه نمی رفتم که از کار افتاده نمیشدم و با فقر و گرسنگی می جنگیدم حالا هم خدا بزرگه امیر
  • عباس بزرگران IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    در خیلی از همین کشورهای دنیا جانبازان جنگ علامت و نشان جان بازی دارند و وقتی عرض خیابان را میخواهند عبور کنند ماشینها به احترام شان توقف میکنند ولی متاسفانه در کشور ما یه جانباز با ویلچر یا عصا در خیلی جاها مورد تمسخر واقع میشود امیر عزیز اون از بعضی ها و این هم از مجلس که رئیسش اقای قالیباف یادم است فرمانده تیپ در لشکر ۵ نصر خراسان و مقر تیپ در ۵ طبقه ها در جنوب بود که از ایشان انتظار دآشتیم توی دهان ان نماینده ایکه تازه کلمه ایجاد تورم را یاد گرفته میزدند امیدم به خدا است نه قالیباف و قالیبافها
  • حسین IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    سلام و درود بر تو ای امیر دلاور . و مرگ و ننگ بر بعضی از مجلس انحرافی و مخالفینی که بخاطر گرفتن یک خودرو چه ابرو ریزی هایی که نکردند. اگر حرام زاده نیستند تک تک بیاییند و در صدا و سیما فیش حققوقشان را نشان دهند غیر از اختلاس و دزدی و زیر میزی و ۲۰۰۰۰۰۰۰۰ میلیون حق مسکن
  • عبداله IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    افرین بر امیر بازنشسته وافرین بر شرف تو
  • علی اسدی IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    لیاقت بازنشسه ایرانی اینطور نباید باشدکه بافلاکت زندگی کند
  • محمود IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    احسنت دلاور مرد ایران زمین
  • علی محمد ایثارگر ۲۵ ماه حضور در جبهه IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    تقاضای پرداخت حق ایثارگری از زمان تصویب قانون مربوط به ایثارگران توسط ارگانهای مربوطه به بازنشستگان تامین اجتماعی
  • صادق IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    سلام و دورد بر شما امیر
    • علی IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
      0 0
      سلام وادب وارارادتدت رزمنده باغیرت ومتخصص بله اینها اینها فکر وقتی شمارزمنده ها ها فراموش کنند اس 300روسها وچینی های نجسی خواربه دادشان میرسند
  • علی IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 0
    احسنت بر شما حرف دل بچه های رزمنده قابل توجه مجلسی ها علی الخصوص رییس مجلس
    • محمود تهرانی IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      0 0
      باسلام به همه رزمندگان وایرانیان چه رزمندگان و چه بازنشسته گان غیر رزمنده همه ما از این خاک حمایت کرده ایم وباید از مزایایی که فانون گفته بطور برابر استفاده کنیم به امید آینده نزدیک که این قانون عملیاتی شود وهمه بهرمند به امید خدا وند یکتا
  • سعداله روحی DE ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    از معاون ریاست جمهوری رئیس بنیاد شهید قاضی زاده هاشمی چندین بار نامه نوشتم فرزندانم با مدرک عالی بیکارهستند کاردولتی ندارند یک کاری بکنند اینها بتوانند کارثابت داشته باشند تابحال هیچ توجهی نکردند آیا فقط حرف می زنند یا اینکه توجه به ماندارند من فرزند شهید وجانباز جنگ هستم بارها نامه نوشتم چرا توجه نمی کنید .
  • سعداله روحی DE ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    از رئیس سازمان تامین اجتماعی می خواهم حالا که دودرصد درمان که تابحال ازسوی سازمان از حقوق ماکسر می گردید توسط دیوان محترم دیوان عدالت اداری تایید وسازمان را ملزم به عدم کسر آن از حقوق را کسر نه نمایند ومحکوم شده سازامان پس تابه حال که کسر گردیده به ما جانبازان بدون شکایت به ما تمام مبلع کسر شده برگردانند متشکرم
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    تمام بد بختی های ملت زیر سر این نماینده های از خدا بی خبره که فقط خودشون رو از لحاظ مالی با قوانینی که به نفع خودشون هست تصویب می‌کنند
  • فرح شایانی IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    با تشکر از توضیحات مناسب شما ازاده گرامی در موردپرداخت حقوق بازنشستگان وپیش کسوتان قبل از سال ۱۴/۸/۷۷ ظلم واجحاف دیگری هم شده بود وحقوق انان تقریبا نصف بقیه پرسنل جدیدتر پرداخت می شد وهر چند دستور مسئولین وقت بود که این تفاوت تصحیح شود ولی از سال ۸۴به جای سال ۷۷ محاسبه کردند ودر نهایت از ۸۶ یکسان پرداخت کردند نامه ها وفیش ها موجود است جهت رویت
  • ایرج قلیزاده IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    بسیارعالی بود
  • حمیدگرمرودی IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    باسلام دورودبرشرف شما عزیزان خلبانان زمینی دریای وحتاملت شهیدپرورعزیمان دو فراوان به شهدای انقلاب جنگ تحمیلی ومدافان حرم دودباد
  • حمید IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    1 0
    با سلام و ادب امیر عزیز جنگ بعد از قطعنامه ۵۹۸به اتمام نرسید و یگانهای مهندسی سالها بعد از قطعنامه در مناطق که دشمن مین گذاری نموده بود مشغول پاکسازی و گروه تفحس پیکر پاک شهدا را پیدا و شهرهای آن شهدا نفرستاده خود من قبل و بعد از قطعنامه ۵۹۸به با توجه به جانباز شیمیایی بودن ۱۲۰ماه و ۱۶منطقه جنگی بودم که تعداد شهدای مهندسی بعد از قطعنامه بیشتر از زمان جنگ بوده ،جهت یادآوری به مسولیت محترم که تعدادی حتی ۴۵روز هم منطقه نبوده ولی هنوز هم هر جا صحبت میکنند از از ۴۵روزشان صحبت میکنند تشکر