انتخابات دهم ریاست جمهوری فرصتی برای سازماندهی حامیان پراکنده رئیس‌جمهور نهم بود.

محمود احمدی‌نژاد که خود را فارغ از حمایتهای احزاب و گروههای اصولگرا می‌دانست برای سامان دادن به فعالیتهای انتخاباتی خود در رقابت دهم نیازمند تشکیلاتی بود که هویت خارجی نداشت.

او که دست یاری حامیان اصولگرای خود را در قالب جبهه پیروان خط امام و رهبری پس زده بود، یاری حامیان خود در انتخابات نهم را نیز به همراه نداشت. احمدی‌نژاد که ذیل نام آبادگران جوان توانسته بود به ساختمان بهشت و با رأی اکثریت آبادگران راه یابد در انتخابات 22خرداد از سوی یاران دیروز که نقش انکار ناپذیری در رئیس‌جمهور شدن او داشتند یاری نشد. این چشم بستن یاران دیروز که در چهارسال اخیر سازماندهی نشده و سران آن یک به یک از گردونه خارج شدند باعث شد که ایجاد سازمانی جدید برای حامیان احمدی‌نژاد ضروری جلوه کند.

شکل‌گیری تشکیلات جدید حامی رئیس‌جمهور اما روندی پنهان و در خفا داشت تا جایی که هرگونه ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد در یک سال مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی حامیان رئیس‌جمهور تکذیب شد تا جایی که مجتبی ثمره هاشمی که ریاست ستاد انتخاباتی مردمی احمدی‌نژاد را بر عهده داشت اواخر اردیبهشت ماه درسفری که به زاهدان داشت با بیان اینکه «احمدى‌نژاد رئیس‌جمهورى از جنس مردم است و با اشراف، زورگویان و قدرت‌طلبان نسبتى ندارد» گفت: احمدی‌نژاد ستاد نیاز ندارد.

اما بی‌نیازی رئیس‌جمهور به ستاد انتخاباتی و حمایتهای تبلیغاتی زمانی نمایان شد که چشممان به ستادهای متنوع رئیس‌جمهور روشن می‌شود.

ستادهای انتخاباتی امتداد مهر، یاران خورشید، مهرورزی، رضوان، حمایت مردمی، ستاد مرکزی هماهنگی و ایثارگران ستادهای شناخته شده‌ای بودند که در انتخابات به نفع رئیس‌جمهور تبلیغات کردند. ستادهایی که هنوز بیلان کاری مشخصی را منتشر نکرده و منابع مالی مورد استفاده‌شان را اعلام نکرده‌اند. اما با وجود این، همین ستادها این روزها در تکاپوی سازماندهی مجدد خود هستند. اسفندیار رحیم‌مشایی مسئول‌دفتر و مشاور رئیس‌جمهور که پس از انتخابات با اغلب مسئولان ارشد ستادهای انتخاباتی احمدی‌نژاد جلسات جداگانه‌ای داشته است در این میان به حلقه واسط رئیس‌جمهور و حامیان بدل شده است. حامیانی که در حال حاضر در تکاپوی تدارک دیدن ابزارهایی برای انسجام بخشی و ادامه فعالیتهای تبلیغاتی و حمایتی خود از دولت هستند.

راه‌اندازی سایتهای خبری و اطلاع‌رسانی منطقه‌ای و ملی و انتشار نشریات و روزنامه در مناطق مختلف کشور و پایتخت از جمله این برنامه‌ریزی هاست.

در همین راستا روزنامه «شهروند» با صاحب امتیازی یکی از وزارتخانه‌ها تا چند ماه آینده پا به عرصه مطبوعات کشور خواهد گذاشت. حامیان پراکنده رئیس‌جمهور که طی چهارسال اخیر در ذیل تشکل‌های بی‌شناسنامه فعالیت می‌کردند این روزها به تکاپوی سازماندهی کردن خود افتاده‌اند، اقدامی که به منظور شفاف شدن فعالیت سیاسی گروهها و تشکل‌ها مفید به نظر می‌رسد. در حالی که دولت دهم در حال مهیا کردن تشکل‌های حامی خود است تا آنها را در قالب مجموعه‌های رسانه‌ای و NGO سازماندهی کند نمایندگان حامی دولت در مجلس نیز قصد دارند تغییراتی را در سازمان خود ایجاد کنند. طیف هواداران مشایی در مجلس قصد دارند فراکسیون «امتداد مهر» را جایگزین فراکسیون انقلاب کنند. بر اساس خبری که روز گذشته منتشر شد برخی اعضای فراکسیون رایحه خوش خدمت معروف به انقلاب همچون روح‌الله حسینیان بر سر ماجرای مشایی از احمدی‌نژاد گلایه‌مند هستند و به همین دلیل طیف حامیان دولت که به مشایی نزدیک هستند بنیادی با عنوان مهر تأسیس کردند. این بنیاد ستادهای انتخاباتی احمدی‌نژاد را حمایت می‌کردند و هم اینک درصدد تأسیس فراکسیونی تازه با همین عنوان در مجلس برای تقویت جایگاه مشایی هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 15540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =