ایسنا نوشت:

بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته با افت 49 درصدی ارزش و 44 درصدی حجم معاملات مواجه شد و شاخص کل بورس با افت 196 واحدی به کار خود پایان داد.

بورس تهران در هفته گذشته با نوسانات زیادی همراه بود که در نهایت شاخص بورس در راستای فعل و انفعالات موجود در بازار با افت 0،8 درصدی مواجه شد و با کاهش 196 واحد به کار خود پایان داد.

به این ترتیب طی 5 روز معاملاتی هفته گذشته هزار و 93 میلیون سهم به ارزش 3 هزار و 382 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که این میزان نشان دهنده کاهش 49 درصدی در ارزش و 44 درصدی در حجم سهام معامله شده نسبت به هفته ماقبل است.

همچنین در هفته گذشته علاوه بر کاهش 13 درصدی دفعات معامله، تعداد خریداران نیز 8 درصد کاهش پیدا کرد و به 29 هزار و 471 نفر رسید، به این ترتیب با توجه به وضعیت فعلی بازار و سایر شرایط بیرونی تداوم شرایط فعلی تا پایان خرداد ماه قابل پیش بینی است.

در هفته گذشته شاخص کل بورس با 196 واحد کاهش به سطح 25 هزار واحد تنزل پیدا کرد و دیگر شاخص های بورس با کاهش مواجه شدند به طوری که شاخص بازار اول 106 واحد، شاخص بازار دوم 704 واحد و شاخص صنعت 155 واحد افت کرد.

قطعی نشدن معامله ایران خودرو در هفته گذشته به علت پرداخت نکردن وجه نقد معامله از سوی خریدار از مهم ترین اتفاقات بازار در هفته گذشته بود به طوری که این خبر تاثیر منفی بر معاملات داشت.

همچنین در صنعت بانکداری تصمیمات شورای پول و اعتبار مبنی بر بدون تغییر ماندن نرخ سود سپرده‌ها، تحولی مهم برای اهالی بازار سرمایه بود به طوری که افزایش نیافتن نرخ سود سپرده‌ها می تواند باعث رشد قیمت سهام شرکتهای بانکی شود.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =