واحد مرکزی خبر نوشت:

رژیم صهیونیستی برای محافظت از سیستمهای رایانه ای خود دهها هکر را به خدمت گرفته است و مهندسان خود را برای استفاده از فناوریهای نوین آموزش می دهد. پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن با اعلام این خبر افزود یورام کوهن رئیس جدید سازمان امنیت عمومی اسرائیل ( شاباک ) که از چند روز پیش این سمت را به عهده گرفته است با سه چالش راهبردی امنیتی روبروست که یووال دسکین رئیس سابق شاباک در دیدار غیر علنی با شمار اندکی از خبرنگاران نظامی این سه چالش راهبردی امنیتی را در جنگ شبکه های رایانه ای یا اصطلاحا جنگ سایبری خلاصه کرده است . یوآف لیمور تحلیلگر امور نظامی در شبکه یک تلویزیون اسرائیل گفت دسکین معتقد است هم اکنون مهمترین چالش پیش روی اسرائیل آن است که برخی طرفهای متخاصم با هدف سرقت اطلاعات یا کنترل بر شبکه های جاسوسی و از کار انداختن زندگی در بزرگترین موسسات حیاتی و شرکتهای اسرائیلی در تلاشند به این شبکه ها نفوذ کنند . وی افزود این موضوع دیگر یک احتمال نیست بلکه چالشی است که خودش را با قدرت تحمیل و شاباک را مجبور کرده است دهها هکر را برای محافظت از دستگاههایش و آموزش افسران فنی به منظور استفاده از فناوری دفاعی به وجود آمده در داخل شاباک به خدمت بگیرد . این فناوری در چارچوب یک طرح بزرگ و فراگیر که کوهن نیز در آن سهیم بوده ایجاد شده است.

این فناوری که جزئیات آن تاکنون افشا نشده است به تلاشها برای جاسوسی و نفوذ به شبکه های رایانه ای در موسسات امنیتی و نظامی و غیر نظامی اسرائیل پایان خواهد داد . اما از نظر دسکین دومین چالش پیش رو سرنگون شدن هواپیماهای غیر نظامی اسرائیل در هر نقطه از جهان است چرا که این دغدغه، افسران شاباک را که مامور تامین امنیت پروازهای هوایی اسرائیل به سراسر جهان هستند نگران کرده است.

تدابیر امنیتی در فرودگاه بن گورین بدون استثنا از پیچیده ترین و سخت گیرانه ترین تدابیر امنیتی در مقایسه با فرودگاههای سراسر جهان است . لیمور گفت نیروهای امنیتی در این فرودگاه به جدیدترین تجهیزات امنیتی به کار گرفته شده در جهان برای بازرسی مسافران و کیف و چمدان همراه آنها مجهز هستند با وجود این سه سال پیش تلاش شد یک فروند هواپیمای اسرائیلی شرکت العال هنگام برخاستن از فرودگاه نایروبی با شلیک موشک سرنگون شود.

دسکین گفت افسران امنیتی فرودگاههای هیترو لندن و جان اف کندی نیویورک که مامور بازرسی مسافران پرواز با شرکت العال به مقصد اسرائیل هستند توسط ماموران شاباک آموزش دیده اند . اما سومین چالش پیش روی شاباک تکرار ترور نخست وزیر اسرائیل به دست افراد افراطی یهودی است مانند آنچه در سال 1995 میلادی رخ داد و یک افراط گرای یهودی اسحاق رابین نخست وزیر وقت را در تل آویو ترور کرد .

دسکین همچنین به رشد و گسترش دامنه تروریسم یهودی در جامعه اسرائیل اشاره کرد و گفت بیم آن وجود دارد که تروریستهای احتمالی از برخی مراکز حساس اجتماعی یا امنیتی سر در آورند و به اقدامات تروریستی دست بزنند .

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =