بسیاری از مردم آمریکا اعتقاد دارند سه نوشته رمزی که در سال 1885 / 1264 منتشر شد، محل گنجی مخفی را در ایالت ویرجینا نشان می‌دهد. اما آیا این مساله‌ حقیقت دارد؟

محمود حاج‌زمان: بسیاری از مردم آمریکا اعتقاد دارند سه نوشته رمزی که در سال 1885 / 1264 منتشر شد، محل گنجی مخفی را در ایالت ویرجینا نشان می‌دهد. البته بعضی از افراد هم معتقدند که تمام اینها افسانه‌ای بیش نیست، مساله‌ای که حقیقت آن هنوز مشخص نشده است.

به گزارش نیوساینتیست، در سال 1885، جیمز وارد نوشته‌های بیل را منتشر کرد: یک جزوه چاپی که در بردارنده سه پیام رمزی بود. رمزی که به ادعای وارد، جواب آن راهنمای دستیابی به گنج عظیمی بود که در بدفورد کانتی ایالت ویرجینیا دفن شده است.

بر اساس این جزوه چاپی، 60 سال قبل، بیل یک صندوقچه مهر و موم شده حاوی این رمزها را نزد صاحب یک مهمان‌خانه گذاشته، و سپس ناپدید شده بود. مهمان‌خانه‌دار این نوشته‌ها را به یکی از دوستان خود داد و او توانست تنها یکی از این معماها را حل کند: نوشته‌ای که با جزئیات کامل از ثروت بیکرانی می‌گفت که در انتظار شخصی است که بتواند دو نوشته دیگر را کشف رمز کند.
نوشته کشف رمز شده حاوی اعدادی بود که با حروف اول کلمات بیانیه استقلال آمریکا مطابقت داشت. این رمز حاوی یکسری اعداد بود: به عنوان مثال عدد 12 که به نخستین حرف دوازدهمین کلمه از بیانیه مذکور اشاره می‌کرد.

در سال 1980 / 1359، جیم گیلوگلی با استفاده از یک رایانه تلاش کرد تا یکی از رمزهای باقیمانده را کشف رمز کند. نتیجه کار وی یک مجموعه کاملا بی‌معنی و غیرعادی بود: رشته‌های بلندی از کاراکترها به ترتیب حروف الفبا، که نشان می‌داد این نوشته احتمالا فریبی بیش نیست.

پس از آن تلاش‌های بی‌شماری برای یافتن گنجینه انجام شده است و حتی یک فیلم سینمایی هالیوودی به نام گنجینه ملی (با بازی نیکلاس کیج) با الهام از این رمزها ساخته شده است. اما گیلوگلی در سی سال گذشته به هیچ مدرکی برخودر نکرده است که بتواند تردیدی در ارزیابی اولیه وی ایجاد کند. وی می‌گوید: «من کاملا مطمئنم که این نوشته‌ها چیزی بیش از فریب و دست انداختن دیگران نیستند.»

53275
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • SMAH1 IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۵
    1 5
    ملت بی هویت،به هر شکل اقدام به ایجاد هیوست (اعم از اسطوره،افسانه و ... می کند) این هم یک نوع ایجاد رمز و راز (که معمولا در هر ملت با فرهنگ و ریشه ای به اشکال گوناگون ایجاد میشود) کرده است.
    • بدون نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
      4 0
      ما شاالله که هویت داره تو ایران موج میزنه
  • رضا CZ ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    5 1
    مثلاً ما هویت دارها از این افسانه ها و داستانها کم داریم؟ عجب فکری؟!
  • اصغر IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    2 5
    مرگ بر آمريکاي گنج خوار و جنايت کار