۰ نفر
۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۴

فارس نوشت:

 معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مسائل راهبردی گفت که مقامات تل آویو حاضر به مذاکره با رئیس تشکیلات خودگردان در مورد پیشبرد روند صلح در خاورمیانه هستند، ولی اشتباهات گذشته خود را تکرار نخواهند کرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "موشه یعالون " معاون نخست وزیر اسرائیل و وزیر مشاور در مسائل راهبردی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در مسکو اعلام کرد که مقامات تل آویو آمادگی آن را دارند که پیشبرد آتی روند صلح در خاورمیانه را با "محمود عباس " رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مورد بررسی قرار دهند.

وی گفت: ما حاضر به مذاکره با محمود عباس و بررسی پیشبرد آتی روند صلح هستیم. البته در این بین اسرائیل قصد ندارد که اشتباهات اسلو را تکرار کند.

در سال 1993 در اسلو بین سازمان آزادی بخش فلسطین و اسرائیل مذاکراتی انجام گرفت که هدف از آن امضای بیانیه مشترکی بود که در نهایت در تاریخ 13 سپتامبر سال 1993 در واشنگتن به امضاء رسید. این سند اداره امور بصورت محلی در مناطق نوار غزه و کرانه باختری رود اردن را برای مدت 5 سال مورد نظر قرار داده بود.

معاون نخست وزیر اسرائیل در تفسیر اوضاع کنونی خاورمیانه یادآور شد که ما تا جایی که به ما بستگی دارد، همه تلاش خود را بکار خواهیم بست تا اقتصاد فلسطین توسعه یابد، ولی مسئله این است که رهبران فلسطینی به مسائل مهم، از جمله اصلاح در نظام آموزشی نمی پردازند.

وی گفت: تا زمانی که کودکان در فلسطین می‌آموزند که چگونه کمربند شهادت به خود ببندند، هیچ شانسی برای صلح وجود ندارد.

مذاکرات صلح فلسطین و اسرائیل در پاییز سال گذشته به دلیل اختلاف دو طرف در خصوص مسئله تشکیل دولت مستقل فلسطینی با شکست مواجه شد. طرف فلسطینی شرط ازسرگیری مذاکرات را حاکمیت کامل دولت فلسطینی بر کرانه باختری رود اردن قرار داده است که در آن بیش از یک و نیم میلیون فلسطینی زندگی می‌کنند.

معاون نخست وزیر اسرائیل پیش از سفر به مسکو گفته بود که مناقشه فلسطین-اسرائیل از راه امضای پیمان صلح که صرفا سندی کاغذی است، قابل حل و فصل شدن نیست.

یعالون همچنین با نظریه تشکیل دولت مستقل فلسطینی به مرزهای سال 1967 مخالفت و تاکید کرده بود که تمام تلاش‌ها برای حل مشکل تقسیم اراضی بر مرزهای سال 1967 استوار است که مورد قبول اسرائیل نیست.

این در حالی است که تشکیلات خودگردان فلسطین قصد دارد دولت مستقل فلسطینی در مرزهای سال 1967 ایجاد کرده و امیدوار است که در جریان مذاکرات بین‌المللی، اسرائیل موافقت کند تا نیروهای نظامی خود را از مناطق اشغالی بعد از جنگ سال 1967، یعنی از کرانه باختری رود اردن، نوار غزه و بیت‌المقدس شرقی خارج کند.

5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =