۰ نفر
۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۴

مهر نوشت:

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور گفت: در حال حاضر حدود 3 هزار موسسه قرآنی در کشور به فعالیت می‌پردازند.

مهدی قره‌شیخلو پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سمنان گفت: از این تعداد، در حدود یک‌هزار و 300 موسسه قرآنی شهری و یک‌هزار و 700 خانه قرآن روستایی در کشور فعال شده‌اند که در طول سال در حدود 50 عنوان فعالیت قرآنی را اجرا می‌کنند.

وی تصریح کرد: در اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی کشور که به تا‌یید دفتر مقام معظم رهبری رسیده، سه موضوع اصلی در زمینه فعالیت‌های قرآنی بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی قرار داده شده است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور گفت: نظارت بر چاپ و نشر قرآن، توسعه آموزش‌های همگانی قرآن کریم و ساماندهی مشارکت‌های مردمی در قالب ارائه مجوزهای لازم برای ایجاد تشکل‌های قرآنی مردم نهاد از جمله این وظایف است.

قره شیخلو افزود: به طور صریح در اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی اجازه صدور مجوزهای لازم برای تشکیل مؤسسات قرآنی به عهده سازمان تبلیغات اسلامی قرار داده شده است.

وی تصریح کرد: با این وجود در حال حاضر صدور مجوز به طور همزمان توسط دو دستگاه یعنی سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توافق و تعامل مسئولان مربوط انجام می‌شود.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: هم اکنون در حال رایزنی با وزارت ارشاد هستیم تا بتوانیم اختلاف نظرها و مشکلات جزئی پیش آمده در این زمینه را برطرف کنیم تا موجب ایجاد دودستگی در فعالیت‌ها نشود.

قره‌شیخلو افزود: امیدوارم با حل این اختلاف نظرهای کوچک، هماهنگی خوبی بین دستگاه‌ها ایجاد شود تا مراکز دارالقرآن الکریم نیز بتوانند از امکانات موجود بهره بهتر و بیش‌تری ببرند.

وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی ساختاری به عنوان اتحادیه استانی مؤسسات قرآنی تعریف کرده است که مراکز دارالقرآن برای بهره بهتر از امکانات و تعامل سازنده باید به عضویت این سازمان درآیند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: در اواخر سال 1387 این اتحادیه‌های استانی با رای‌گیری و برگزاری انتخابات، مجموعه اتحادیه کشوری را تشکیل دادند.

قره شیخلو افزود: بدین ترتیب مجموعه‌های قرآنی زیرپوشش این اتحادیه‌ها می‌توانند آسان‌تر از حقوق خود دفاع کنند و تعامل سازنده‌ای با مسئولان استانی و جذب امکانات و منابع مالی داشته باشند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =