وزیر امور خارجه عصر روز چهارشنبه با حضور در نشست تخصصی حقوق بشر در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی به تشریح دیپلماسی حقوق بشری کشورمان درسطح تئوری پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستادحقوق بشر علی اکبر صالحی با تاکید براینکه غرب تلاش دارد تا موضوع حقوق بشر را به چالش جدی جمهوری اسلامی تبدیل کند گفت : در سی سال گذشته غربی ها به شیوه های مختلف برای نظام جمهوری اسلامی ایران چالش هایی پدید آورده اند و حالا تلاش خود را معطوف به این کرده اند که چالش بعدی نظام را موضوعات حقوق بشری قرار دهند.

به گفته وزیر امور خارجه، جمهوری اسلامی ایران الگوی تازه ای را در حوزه حکومت داری و اندیشه سیاسی ارائه داده است و از آنجا که این الگو قابلیت رقابت با مکاتب مختلف را دارد کشورهای غربی هجمه های مختلف و گوناگونی را علیه نظام اسلامی ما به راه انداخته اند که یکی از آن ها هجمه حقوق بشری است که سعی می کنند آن را بر موج افکار عمومی سوار کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیپلماسی حقوق بشری کشورمان را در سه سطح حضور در هنجار سازی های بین المللی، ایجاد مرکز پایش حقوق بشری و همکاری های دوجانبه حقوق بشری تشریح کرد.

صالحی در سطح اول با اشاره به تدوام روند هنجارسازی بین المللی به نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در این روند با اتکا به اندیشه های بدیع ناشی از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت این راه روز به روز در حال تقویت است.

وزیر امور خارجه در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت پایش موارد نقض حقوق بشر در کشورهای غربی، این موضوع را از وظایف اصولی دستگاه سیاست خارجی که منبعث از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است دانست و فعالیت های وزارت امورخارجه در این زمینه را تشریح نمود.

او در ادامه به همکاری های دوجانبه حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها اشاره کرد و هدف از این گفتگوها را ایجاد فرصت هایی برای تبیین اصول رویکردها و عملکردهای حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران بر شمرد. صالحی گفتگوهای  دوجانبه حقوق بشری با کشورهای آفریقای جنوبی، ژاپن، دانمارک و سوئیس را از نمونه های این گفتگوها برشمرد.

صالحی در پایان با تقدیر از نقش ستاد حقوق بشر در ایجاد هماهنگی های فرابخشی در این حوزه، حضور جناب دکتر لاریجانی در این ستاد را فرصت مغتنمی برای دستگاه دیپلماسی کشور و تقویت همکاری موثر وزارت خارجه با قوه قضائیه دانست.

/4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =