۰ نفر
۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
تعلیق کمک مالی بانک جهانی به افغانستان

ایرنا نوشت: بانک جهانی اعلام کرد که حمایت مالی از افغانستان را در پی نگرانی ها در باره سرنوشت زنان در دوره جدید افغانستان، موقتا متوقف می کند.

به گزارش تارنمای سی ان ان؛ این تصمیم ضربه دیگری به اقتصاد ضعیف افغانستان وارد می کند که به شدت بر کمک های مالی خارجی وابسته و با دورنمای افزایش بهای مواد غذایی رو به روست.

"مارسلا سانچز بندر" سخنگوی بانک جهانی به سی ان ان بیزینس گفت که ما به شدت نگران وضع افغانستان و تاثیر آن بر دورنمای توسعه این کشور به ویژه برای بانوان هستیم.

براساس داده های تارنمای بانک جهانی، این نهاد کمک دهنده مالی متعهد به تامین بیش از پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای طرح های توسعه ای در افغانستان شده و صندوق بازسازی افغانستان تحت مدیریت بانک جهانی، تاکنون توانسته بیش از ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ هزار دلار تامین کند.  

سانچز بندر افزود: ما موقتا پرداخت ها برای عملیات خود را در افغانستان متوقف کرده ایم و به دقت وضع این کشور را در راستای سیاست ها و رویه های داخلی خود رصد و ارزیابی می کنیم.

بانک جهانی گفته که به مشورت با جامعه بین المللی و همکارانش در توسعه افغانستان، ادامه خواهد داد.

شهروندان افغانستان در پی افت بیسابقه ارزش پول رایج کشورشان، در پی سقوط دولت  اشرفف غنی در ۲۴ مرداد ماه، با تهدید تورم روبه رو هستند.  

اجمل احمدی رئیس پیشین بانک مرکزی افغانستان روز جمعه با هشدار در باره دشواری های اقتصادی پیش روی کشورش و درخواست ادامه حمایت جامعه بین المللی از افغانستان، افزود: ادامه کمک انسان دوستانه نه تنها ضروری است، بلکه باید در روزها و ماه های آینده افزایش یابد و نباید در انتظار رخ دادن بحران دیگری بمانیم.  

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1548452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =