از منظر کمیسیون اصل نود، رئیس​جمهور تا کنون 18 مورد تخلف قانونی داشته که با احتساب زیر مجموعه​های آن به 30 مورد می​رسد.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی از ابراهیم نکونام خواست تا درباره تاخیردر ارائه گزارش های نظارتی این کمیسیون به صحن علنی درباره تخلفات اخیر دولت، توضیح دهد.

 رئیس کمیسون اصل نود هم با بیان اینکه این کمیسیون، دو شان قانونی دارد، ادامه داد: یکی شان ماده 223 که تهیه گزارش است و یکی هم شان کمیسیون اصل نود برای رسیدگی به تخلفات احراز شده. این کمیسیون می​تواند از شاکی و متشاکی برای ادای توضیحات دعوت کند و لازم است که انها نیز حضور یابند و عدم حضورشان نیز تخلف دیگری است.

وی با اشاره به اینکه در این مورد شکایات زیادی از دولت بوده که پاسخی از سوی دولت ارائه نشده است، ادامه داد: نمایندگان بدانید که در سه مورد بدون اینکه نیاز به طرح در جلسه علنی باشد، تخلفات دولت و شخص رئیس جمهور به قوه قضاییه ارائه شده است.

نکونام در تشریح این موارد افزود: در مورد عدم تخصیص بودجه مترو، جرم و تخلف بین صورت گرفته است. درباره عدم ارائه اساسنامه شرکت نفت هم دولت متهم است و درباره عدم اجرای قانون تشکیل وزارت ورزش نیز پرونده دولت را به قوه قضاییه ارسال کردیم.

به گفته وی، در دیوان عالی کشور هم شعبه​ای برای رسیدگی به این مسائل تشکیل شده است و مذاکراتی هم با دادستان و رئیس قوه قضاییه صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون اصل نود با بیان اینکه رئیس​جمهور در 18 مورد تخلف کرده که هر بند آن 3-4 زیر گروه دارد که حدود 30 مورد می​شود، ادامه داد: از رئیس​جمهور درباره این موارد سوال کرده​ایم و چنانچه پاسخی بدهند آن را رد جلسه​ای غیرعلنی اعلام خواهیم کرد.

رئیس مجلس از نکونام خواست که سریعتر گزارشات لازم برای جلسه علنی را آماده کند و ما بقی را طبق روال قانونی پیگیری کند.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =