علیرضا خمسه کمدی‌های دهه شصت را تاثیرگذار، کمدی‌های دهه هفتاد را فاقد تاثیر آن‌چنانی و دهه هشتاد را برهوت کمدی در ایران دانست.

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که مهمان  کافه خبر بود، در پاسخ به کامنت‌های مطرح شده از سوی مخاطبان خبرآنلاین درباره وصعیت کمدی‌ در دهه اخیر گفت: «به غیرچند فیلم که یکی از آن​ها مهمان مامان داریوش مهرجوییاست، کمدی موفق در ایندهه خیلی کم داشته‌ایم.»

ا‌و در پاسخ به یکی دیگر از سوالات کاربران درباره ضعف کمدی و وابسته بودن آن به فیلم‌نامه‌ها هم گفت: «ما فیلمنامه‌نویس خوب زیاد داریم، اما برخی مسائل نمی​گذارد از توان و هنر آن​ها استفاده کنیم.»

خمسه افزود: «در واقع مثل این است که بگوییم خالکوب خوب زیاد داریم، اما بازوهای توانا کم داریم. به هر حال خالکوبی درد دارد. ربطی هم به خالکوب ندارد. وقتی می​خواهی یک شیر را روی بازویت خالکوبی کنی باید تحملش را داشته باشی، نه این که بگویی دمش را ول کن، سر شیر را نزن و ... وضعیت طنز و کمدی هم همین‌طور است؛ نمی‌شود که بخواهیم شخصی کمدی‌ بنویسد، حوب هم بنویسد. کارش هم مورد پسند جامعه قرار بگیرد، اما به او بگوییم سراغ مسائل سیاسی، اجتماعی ، اخلاقی، لهجه​ها و... نرو.»

او گفت که در چنین وضعیتی داستان می​شود داستان این شعر مولانا:«شیر بی یال و دم اشکم که دید /  این چنین شیری خدا نا آفرید»

مشروح این گفتگو در خبرآنلاین منتشر می‌شود.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایمان IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    0 0
    هنوز هم که هنوزه. وقتی کانالهای ماهواره همساده، فیلم های ایرانی دهه 60 رو نشون میده با ذوق و شوق نگاه می کنم.