مهر نوشت:

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: نظام اسلامی دارای محور مشروعیت بوده و تنفیذ احکام با ولی فقیه است، پس محور مشروعیت نظام اسلامی نیز ولایت فقیه است.

جواد اردشیر لاریجانی در همایش ملی 15 خرداد با عنوان "ستارگان درخشان" در سالن همایشهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا افزود: اگر حکومتی ولایت فقیه داشته باشد، اسلامیت آن حکومت تقویت می شود و شاخصه نظام اسلامی همان ولایت فقیه محسوب خواهد شد.

وی تأکید کرد: همه مردم و مسئولان در هر سه قوه قانونگذاری، مجریه و قضاییه باید بدانند که واجب ترین کارها، محافظت از نظام است و این بینش سیاسی را امام(ره) به ما داده است.

لاریجانی ادامه داد: همه مردم و مسئولان موظفند نسبت به نظام اسلامی و اوامر ولایت فقیه حساس باشند و همین امر، درجه اعلای حساسیت سیاسی و اجتماعی است. حساسیت نسبت به حفظ نظام اسلامی این است که تعهدات اخلاقی، قانونی، شرعی، اجتماعی و حتی سیاسی که داده شده، رعایت شود.

این مسئول افزود: نعمتهای الهی خیلی مهم به ظاهر از دیده ها پنهانند که یکی از این نعمتها مسئله هدایت است و ولایت فقیه، دنباله همان مسئله مهم هدایت است. خداوند امروز به ملت ایران در جمهوری اسلامی لطف عظیم داشته و نعمت ولایت را به آنها هِبِه کرده است که باعث غرور و افتخار ملت شده است.

دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد: اسلام من درآوردی نباید وجود داشته باشد و باید بر اساس قرآن و سنت، به اسلام پایبند بود. ملاک مشروعیت هر حکمی، اتصالش به اذن ولی است، چه قاضی باشد، چه نماینده مجلس و چه مجری قانون.

لاریجانی در ادامه سخنانش گفت: تفکر ولایی، مکتب اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است که این تفکر، حد قانونی، شرعی و اخلاقی را نیز معین کرده است. حد شرعی، قانونی و اخلاقی برای حفظ نظام اسلامی و دستاوردهای آن، تبعیت محض از ولایت فقیه است که کفران این نعمت، تخلف اخلاقی و شرعی محسوب می شود. مسئولیت مردم در قبال نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز حفظ نظام و پشتیبانی از ولایت فقیه است.

وی ادامه داد: حدود 40 سال پیش، غرب می خواست اسلام را به عنوان دین کهنه و عقب افتاده معرفی کند ولی انقلاب اسلامی خلاف پیش بینی ها و برنامه ریزیهای غرب نشان داد و ثابت کرد که آنچه ایران را قدرتمند کرده، نظام اسلامی است.

رئیس پژوهشگاه دانشهای بنیادی تصریح کرد: عده ای می خواستند تحرکات منطقه خاورمیانه و آفریقا را غیراسلامی معرفی کنند ولی مقام معظم رهبری، ریشه این قیامها را اسلامی می خواندند. مردم منطقه برای بیرون راندن حکام فاسد قیام کرده اند و سرکوبها و کشتار نیز در عزم مردم خللی ایجاد نکرده است.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =