خبرگزاری فارس:

رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد "مایکل مک‌فول " مشاور ویژه خود در مسائل روسیه و معمار اصلی سیاست «از سرگیری مجدد روابط بین مسکو-واشنگتن» را به سمت سفیر جدید این کشور در روسیه منصوب کند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «کامرسانت»،‌ "باراک اوباما " رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد "مایکل مک‌فول " مشاور ویژه خود در مسائل روسیه را بعنوان سفیر جدید این کشور در روسیه منصوب کند.

یک مقام آگاه در کاخ سفید با اعلام این خبر یادآور شد که رئیس‌جمهوری اوباما در جریان ملاقات خود با "دمیتری میدویدیف " رئیس‌جمهوری روسیه در حاشیه نشست سران گروه 8 کشور بزرگ صنعتی جهان در دویل فرانسه این مطلب را به اطلاع وی رسانده است.

"مایکل مک‌فول " 47 ساله، مدیر ارشد برنامه روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا جایگزین "جان بایرلی " سفیر کنونی این کشور در مسکو خواهد شد. وی یکی از کارشناسان معتبر در زمینه مسائل مربوط به روسیه در تیم رهبری اوباما است که به گفته بسیاری از صاحب‌نظران، طراح اصلی سیاست «از سرگیری مجدد روابط مسکو-واشنگتن» بشمار می‌رود.

بر اساس اطلاعات منابع خبری در واشنگتن، اگر مجلس سنای آمریکا سریع انتصاب مک‌فول در این سمت را مورد تایید قرار دهد، وی در تابستان سال جاری به مسکو اعزام خواهد شد.

انتصاب یکی از مشاورین نزدیک اوباما به سمت نماینده تام الاختیار آمریکا در روسیه نشان دهنده اهمیت خاصی است که رئیس‌جمهوری این کشور برای روابط با روسیه قائل است.

یکی از وظایف اصلی مک‌فول در سمت جدید قطعا دمیدن روح تازه در کالبد سیاست «از سرگیری مجدد روابط با روسیه»، بویژه یافتن زبان مشترک با روسیه در زمینه طرح ایجاد سامانه دفاع ضد موشکی اروپایی خواهد بود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =