انگلیس درباره حمله به کشتی اسرائیلی دست‌ به کار شد/اعزام نیروی ویژه به یمن

ایرنا نوشت: یک تیم از نیروهای ویژه انگلیس روز شنبه وارد یمن شده است تا عوامل متهم در حمله هفته گذشته به یک نفتکش اسرائیلی در دریای عمان را مورد تعقیب قرار دهد.

به گزارش"دیلی اکسپرس"، این تیم متشکل از ۴۰ نیروی ویژه وارد خاک یمن شده است. تیم اعزامی می‌تواند مکالمات و امواج رادیویی را ردیابی کند.  

 

این نشریه همچنین مدعی شد، نیروهای ویژه انگلیس به اطلاعات عاملین نفوذی محلی که از دولت انگلیس پول دریافت کرده‌اند وابسته خواهند بود. لندن بدون داشتن مدرک اعلام کرده که جنبش انصارالله یمن با حمایت تهران، به این نفتکش حمله کرده است.  

یک مقام نظامی انگلیس گفت: شواهد نشان می‌دهند پهپاد مهاجم از یمن به پرواز درآمده است. اکنون نگرانی این است که پهپاد با برد طولانی، به آن‌ها توانایی‌های بیشتری می‌دهد.  

این نشریه در ادامه مدعی شد که براساس اطلاعات آمریکایی و صهیونیستی، پهپاد انتحاری از شرق یمن به پرواز درآمده است و با رهیاب به سمت هدف خود حرکت کرده و در مرحله پایانی یک اوپراتور، کنترل آن را در دست داشته است.  

نیروی ویژه انگلیس با نیروی ویژه آمریکا که در یمن حضور دارد همکاری می‌کند. یگان ویژه آمریکا پیش از این برای آموزش نیروهای یک یگان کماندوهای عربستانی در یمن حضور داشته‌اند.  
دولت انگلیس در مورد اعزام نیروی ویژه به یمن اظهار رسمی نکرده است.  

صبح جمعه هشتم مردادماه، گروه نظامی انگلیسی موسوم به "عملیات‌های تجاری دریایی" در بیانیه‌ای مدعی شد یک کشتی شامگاه پنجشنبه در دریای عمان هدف قرار گرفته است. بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری بندر "الدقم" هدف حمله قرار گرفته است.  

عصر روز جمعه شرکت "زودیاک ماریتایم" که متعلق به "ایال عوفر" میلیاردر صهیونیست مستقر در لندن است، اعلام کرد که دو نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام "مرسر استریت" در پی حمله به آن، کشته شدند.  

مقام‌ها و رسانه‌های رژیم صهیونیستی تنها ساعاتی بعد از وقوع این حادثه بدون ارائه هیچ‌گونه مدارک متقن و مستنداتی مدعی شدند که ایران عامل حمله به کشتی تجاری مرسر استریت بوده است. آن هم در حالی که هنوز ابعاد و عاملان این حمله مشخص نشده است. جنجال آفرینی‌های رژیم صهیونیستی به منظور تشدید تنش میان ایران و جامعه بین الملل است تا نهایتا ایران را از فضای تعاملی و مذاکره دور کند و اجماعی علیه ایران ایجاد کند.  

در همین زمینه بنی گانتز، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی گفته که آماده حمله به ایران هستیم. سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات بنی گانتز در توییتر نوشت:   «رژیم اسرائیل در مورد تازه‌ای از نقض فاحش قوانین بین‌المللی، حالا بی‌شرمانه ایران را به اقدام نظامی تهدید می‌کند». 
انگلیس به دنبال جوسازی رسانه‌ای و طرح اتهام‌های بی‌اساس در زمینه حمله به کشتی مرسر استریت در دریای عمان خواستار نشست شورای امنیت سازمان ملل پشت درهای بسته شد.  
با این حال برخی اعضای شورای امنیت در نشست روز جمعه از اتهامات انگلیس درباره اسرائیل حمایت نکردند و خواستار تحقیقات مستقل و کاملی برای روشن شدن صحت و سقم این ادعا شدند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1543334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 3
    لسرائیل حداقل 80 تا کلاهک هسته ای داره و ایران نهایت 8 شهر بزرگ و مهم. خودتون دو دو تا چهار تا کنید.
    • بیژن IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      0 1
      داشتن کلاهک هسته ای قدرت تسلیحاتی تهاجمی محسوب نمیشه بلکه بتواند باز دارنده باشد.نیروگاه هسته ای دیمونا بسیار در مقابل موشک های نقطه زن آسیب پذیر هستند.چناچه منهدم شود تا بیست‌وپنج سال اطراف ان تا پنجاه کیلومتر قابل زیست نخواهد بود
  • مهدی رنجبر IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    2 1
    اتفقاعامل بدبختی دنیاتوی طول تاریخ انگلیس بوده هست وخواهدبودکه غده سرطانی اسراییل رادرجهت ایجادجنگ با مسلمانان در این منطقه آفریدپس انگلیس بایدازبین بره تاغده سرطانی محوبشه بایدکاردارانگلیس از ایران اخراج بشه
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    ای بااااابا انقد خودتونو به زحمت نندازید برای هر ضربه‌ای انقد تحقیقات و هزینه؟ که چی بشه آخه همون بهتر که معلوم نشه کار کی بود آقام میگفت دنبال کسی که قایمکی میزنه نرو چون اگه فهمیدی باید بزنیش بعد اون بیشتر میرنتت ما که با گیوه و تمبون چیزی از دست نمیدیم، شما کیف و کفش چرمیتون خش میفته
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 1
    تعجب می‌کنم چرا سفارت انگلیس مانند سفارت آمریکا اشغال نمی‌شود، سفارتی که لانه جاسوسی و فساد فرهنگی علیه نوامیس مسلمین در ایران و منطقه است!!!
  • ناشناس IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 1
    اینم یکی از شرارتهای این رژیم خبیث بودکه جا پای انگلیس راتومنطقه بازکند. ولی گذشت زمانی که توشورای امنیت ایران را تنها گیر می انداختیدوقطعنامه صادرمیکردید. چین. روسیه فعلأ با ایران هستند.
  • علی IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 1
    بنام خدا . سناریویی درست کردند که ایران را متهم کنند . ایران نزده است از همدست های خود اسرائیل زده اند و انداختند گردن ایران که به اهداف و نقشه های شوم خودشان برسند .
  • حسن IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 1
    کار عربستان است!!
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    درحالیکه ایران نرمش را برای به تفاهم رسیدن در برجام اغاز کرده ...اسراییل با این تبلیغات سعی در به ایجاد شکاف در مذاکره و نگه داشتن استخوان لای زخم دارد ...تا به به انزوای ایران در دنیا منجر شود
  • علی IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    جز اتلاف هزینه و وقت چیزی نصیبش نمیشه
  • محمد IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 1
    جالب از قانون دنیا وسازمان ملل که وقتی اسرایل‌ کار تروریستی انجام میدهد به سلامتی سازمان ملل مشروب کوفت میکنند وجشن می گیرند ولی وقتی ضربه‌ای می خورند اول تا اخرشون میاد جلو چشمشان
  • مجید IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    4 0
    گذشت اون زمان که به راحتی توشورای امنیت رای موافق برای قطعنامه برعلیه ایران صادرمیکردید. 2سدبزرگ به نام چین و روسیه رو درنظرنگرفتید
  • محمد IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    3 1
    انگلیس هیچ غلطی نمیتونه بکنه.مرگ برانگلیس.مرگ برآمریکا
  • ناشناس IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    حالا دیدن نمیتوانند خودشونو دیگه مثل قبل ثابت کنن از لحاظ نیروی دریایی میخواهندمردم یمن بی دفاع رو تواین موقعیت قراربدهند
  • سعید IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    3 1
    یعنی یکی نیست این کفتار پیرو سرجاش بشونه؟ چطور موقعی اونا میزنن لالمونی میگیرن؟
  • مهدی IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    3 1
    دنبال مقصر نگردید. انگلستان بعد از جنگ جهانی در فلسطین را به یهودی ها واگذارکردودولت نامشروع اسرائیل را بنا نهاد. وامروزهنوز دنیا از تبعات آن غلط کردن خلاصی ندارد. الان دنبال مقصر کشتی می گردد. کروناهای منطقه از ۷۰ سال پیش تا الان در این منطقه چه غلطی می کنند؟
  • محمدی IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    قطعا در بین مسئولین نفوذی داریم با این کارهای که انگلیس واسراییل میکنند
  • هادی نبی زاده IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 1
    اگر انگلیس با جاسوسان خودش وارد یمن شده و اگر هم چنین برچسب زده‌اند که ایران به کشتی اسرائیل آسیب زده است ایران کار خوبی کرده اسرائیل آمریکا انگلیس فرانسه و سایر متحدانش هیچ غلطی نمی توانند بکنند
  • راضیه IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 1
    از اولش معلوم بود که اسراییل اتهام میزنه به ایران در حقیقت مشکل اصلی منطقه انگلیس وامریکا هستند تا بهانه ی اعزام نیرو به یمن را داشته باشند.