مهر نوشت:

استاد گروه فلسفه دانشگاه ادیان و مذاهب قم با تأکید بر اینکه غیب و غیب‌گویی تنها در اختیار پیامبران آن هم به اذن خداوند متعال است گفت: بحث جن‌گیری مربوط به فرهنگ عامیانه و خرافات بوده و اعتماد به چنین ادعاهایی ناشی از ناآگاهی و جهل است.

دکتر حسن قنبری استاد گروه فلسفه دانشگاه ادیان و مذاهب قم درباره مقبولیت جن گیری در اسلام اظهار داشت: بحثهای قرآنی درباره جن وقتی وارد تفسیر می شوند به این معنا نیستند که به این مسئله علم پیدا کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه بحث جن گیری به فرهنگ عامیانه مذهبی باز می گردد گفت: این بحث در فرهنگ عامیانه مردمی مرسوم شده اما نباید به آن دامن زد.

دکتر قنبری با تأکید بر اینکه مسئله ای به نام جن گیری وجود ندارد گفت: وجود فرشتگان و و موجودات ماورایی در متن قرآن مورد اشاره قرار گرفته اند اما جزئیاتی که درباره آنها وجود دارد، ارتباط انسان با آنها و اینکه بتوان به آنها تفضل پیدا کرد در قرآن مورد اشاره قرار نگرفته است، کما اینکه در عالم ماورا ممکن است موجودات بسیاری باشند که جزئیات تمام آنها در دسترس ما قرار ندارد.

وی افزود: برای چنین بحثهایی نمی توان ریشه و پایه مذهبی قائل شد، درحالی که برخی افراد با راه انداختن بساط شیادی و کلاهبرداری این مسائل را به دین نسبت داده و سوء استفاده می کنند. ادعای جن گیری تنها در مقوله خرافات می گنجد.

استاد گروه فلسفه دانشگاه ادیان و مذاهب قم تصریح کرد: ناآگاهی و جهل عامل اصلی اعتماد برخی افراد به این امور و توسل به جن و جن گیران برای رسیدن به مقاصد خود است. در قرآن تأکید شده است که تنها پیامبران به اذن خدا از امور غیب مطلع هستند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی هادیان IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    5 4
    از شما بعید است جناب استاد، کاش تحلیل بهتری برای نظریات خود پیدا می کردید .واقعا چون در قرآن به جزییات وجود اجنه اشاره نشده این موجودات وهم و خیال است و در فرهنگ عامیانه جای دارد... لطفا به کتاب در محضر لاهوتیان که زندگی نامه آقا شیخ جعفر مجتهدی است مراجعه کنید تا این ارتباطات را دریابید. ضمنا با این نظریه ،اجنه ای که تحت اختیار حضرت سلیمان(ع) بودندو تا پایان عمر این پیامبر بزرگوار در خدمت ایشان بودند را چگونه توجیه می کنید؟
  • بدون نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۱
    3 3
    با سلام من يه مسلمونم و به اونچه در قران راجع به جن گفته شده اعتقاد دارم . اما نميشه راجع به نظرات ديگر اديان به اين مساله چشم پوشي كرد يا راجع به مستنداتي كه راجع به جن و جن گيري وجود داره . مسيحيت يه بخش بزرگي از تحقيقات وحتي اموزش جن گيري رو به كليساي خود اختصاص داده يعني همه اينا دروغ و الكيه .اگه ميشه راجع به اين مساله توضيح بديد با تشكر