شما نظر دادید؛خروج نظامیان آمریکایی از منطقه خوب است یا بد؟

کاربران خبرآنلاین در یک نظرخواهی خروج نظامیان امریکا از منطقه را هم بد توصیف کردند هم خوب برخی معتقدند که امریکا به دفع تروریست کمک کرده برخی می گویند امریکا خودش مسبب ایجاد و ظهور تروریسم داعشی بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، نظامیان رزمی ایالات متحده در توافقی راهبردی با عراق خیال ترک این کشور را در اواخر سال 2021 دارند. اما نظامیان مستشاری برای حفظ امنیت می مانند. در افغانستان نیز امریکایی ها پس از 20 سال این کشور را سپتامبر 2021 ترک خواهند کرد. در اینباره کاربران خبرآنلاین برای ما نوشتند:

مخاطبی با اشاره به وضعیت افغانستان نوشت: آمریکا با آزادکردن 5000 تروریست طالبانی و کسایی که برای دستگیریشون هزاران سرباز و زن و بچه کشته شدن عملا طالبان رو برای خروج خودش آماده کرد و با تقویت این گروه پیش خودش گفت به ما که نرسد به آفت و بلا برسد تا بعد از خروجش از منطقه افغانستان و تمام کشورهای اطراف دچار تروریسم فرسایشی بشن.دقت کنید میبینید همزمان با آزادی ارتش پنج هزارنفری طالبانی در طی چندماه تونست بیشترین مناطق رو اشغال کنه و درست بعد از دستور آزادیشون بدون حتی اطلاع دولت اشرف غنی آمریکا برنامه خروجش را رو کرد.اینه نتیجه اعتماد به افغانیها به امید به نجات توسط آمریکاییها،افغانستانیها هم مثل ما حوادث مشترکی دارن،همونجوری که مصدق رو آمریکاییها علیه اش کودتا کردن در افغانستان هم وقتی مملکت داشت توسط ظاهرشاه به آرامش رسیده بود کم کم با بوجود آوردن طالبان مملکتشون رو به این روز درآورد.

کاربر دیگری نوشت: کاملا به ضرر منطقه است و آمریکا نباید در مقابل نیروهای تروریستی در عراق و افغانستان و سوریه و سایر کشورها عقب نشینی کند.

مخاطب دیگری نوشت: کدام خروج را می گویید اصلا سابقه ندارد که امریکایی ها یا دقیق تر غربیها جایی بیایند و آنجا را واقعا ترک کنند این با سیاست کلانشان کلا نمی خواند پس خروج بی خروج.

کاربر دیگری با اشاره به گفتگوی ایران و عربستان نوشت: ایران و عربستان میشن قدرت منطقه ای و حالا این دو کشور باید خاورمیانه رو مدیریت کنن

مخاطب دیگری نوشت: وقت ان است که دولت انقلابی سریعا از وضع موجود به نفع کشور استفاده کنه و تعداد شبه نظامیان ایران و مقاومت را با فراخوان به جوان های ایرانی بیشتر کنه تا منطقه را کلا در اختیار بگیریم

کاربر دیگری نوشت: تجربه نشون داد هم زمانی که از عراق خارج شد، داعش قدرت گرفت و تا سامرا اومد و باز بابرگشتش با تقاصای دولت عراق داعش رو زد و سرجاش نشون و عراق رو به عراقی ها برگردوند و هم الان که از افغانستان داره میره باز تروریست ها و وحوش طالبانی شروع کردن به کشتن و اجرای قانون های ۱۰۰۰ سال پیش. نباید بره آمریکا از منطقه، جا برای تروریست دوباره باز میشه

مخاطب دیگری نوشت: به نظرم آمریکا با خروجش از عراق و افغانستان قصد دارد ایران را با طالبان و داعش مواجه کند که امیدوارم این استنباط من رنگ واقعیت به خودش نگیره.

کاربر دیگری بیان کرد: به نظر من امریکا داره منطقه رو آماده میکنه که اگه نتونه ایران و پای میزه مذاکره بیاره یه جنگ تمام عیار با ایران داشته باشه که خودتان میدونید چی میشه.

برای شرکت در بحث وارد لینک شوید.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1542900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    3 15
    کلا هرجایی که آمریکا توش باشه ، امنیت نداره مثل افغانستان...
  • ملت IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    16 2
    مسلما خروجنطامیان آمریکا به نفع افراطیون هست
  • ممد IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    15 5
    آمریکا ینی آرامش..صلح.وصفا...و دوستی و ارزونی.و رفاه