دبیرخانه سومین جشن کتاب سال سینمایی ایران با معرفی رئیس هیئت داوران فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی خانه سینما سومین دوره جشن کتاب سال سینمای ایران با ریاست گلی امامی آغاز به کار کرد.

هدف از برگزاری این آیین گرامی‌داشت کوشش‌های عرصه فرهنگ مکتوب سینمای ایران،‌جریان‌سازی در تالیف، ترجمه و عرضه در ادبیات مکتوب سینمایی،‌ابراز مراتب قدرشناسی سینمای ایران از پدیدآورندگان و کوشندگان این عرصه است.

سی و یکم خردادماه آخرین مهلت تکمیل برگ شرکت و ارسال سه نسخه از کتاب به دبیرخانه جشن است و بیستم مهر ماه، نامزدها اعلام می‌شود و دهم آبان نیر آیین جشن کتاب سال سینمای ایران به همراه معرفی برندگان برگزار می‌شود.

ضوابط حضور در جشن کتاب سال سینمای ایران چنین است:

تمامی کتاب‌های سینمایی که از آذرماه 1387 تا پایان خردادماه 1390 برای نخستین بار چاپ و منتشر شده باشند. منظور از کتاب، نوشتار منتشر شده مجلدی است که دارای شابک باشد.

هر ناشر، مولف و یا مترجم می‌تواند با تکمیل فرم شرکت و ارسال سه نسخه از کتاب خود به دبیرخانه جشن، مستقر در کتابخانه خانه سینما در این جشن شرکت کند.

هیئت داوری: یک گروه هفت نفره داوری متشکل از نویسندگان، ‌مولفان و صاحب‌نظران این عرصه به ریاست گلی امامی مجموعه آثار رسیده را بررسی و ارزیابی کرده و جوایز زیر را اهدا می‌کنند.

جوایز این مراسم نیز به این شرح است:

جایزه بهترین تالیف: تندیس قلم سینمای ایران و هفت سکه بهار آزادی، جایزه بهترین ترجمه: تندیس قلم سینمای ایران و هفت سکه بهار آزادی، جایزه ناشر: خانه سینما از هر عنوان برگزیده 200 نسخه خریداری و به سینماگران اهدا خواهد کرد.

هیئت داوران می‌تواند جایزه‌ای به بهترین گردآورنده اهدا کند.  این جایزه شمامل تندیس و پنج سکه بهار آزادی است.

دبیرخانه جایزه کتاب سال سینمای ایران برای قدردانی از همت کوشندگان عرصه مکتوب سینمای ایران، ‌جایزه دستاورد فعالیت‌های علمی خود را به یک نفر از مولفان، ‌مترجمان و پژوهشگران تقدیم خواهد کرد.

در اولین دوره جشن کتاب سال سینمای ایران که سال 1387 برگزار شد آثار مهدی پارسا برای ترجمه کتاب آنچه همیشه می‌خواستید درباره لاکان بدانید، مازیار اسلامی برای ترجمه کتاب لاکان -هیچکاک، محمد شهبا برای ترجمه کتاب مقدمه‌ای بر هالیوود جدید ، بابک تبرایی برای ترجمه کتاب تصویر کودکان در هالیوود و بهزاد رحیمیان برای تألیف کتاب راهنمای فیلم و نیز در دومین دوره این جشن آثار رخساره قائم مقامی برای نویسندگی انیمیشن مستند، شیوه و بیانی تازه ، محمد گذرآبادی برای ترجمه سفر نویسنده، نوشته کریستوفر ووگلرو احمد ضابطی جهرمی نویسندگی سی سال سینما: گزیده مقالات سینمایی برگزیده شدند و تندیس این جشن را از آن خود کردند.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =