حجت الاسلام جعفر شجونی مجلس اول شورای اسلامی را مجلس بی نظیری دانست که نمایندگان با اتکا به خود و بدون تبلیغات گسترده به خانه ملت راه یافتند.

حجت الاسلام جعفر شجونی در گفت و گو با خبرآنلاین مجلس اول را مجلسی سرآمد دانست و گفت: مجلس اول نمایندگان واقعی مردم بودند که بدون جنجال، وابستگی به ارگانها و تبلیغات آنچنانی توانستند وارد مجلس شوند. به یاد دارم که روزی شهید رجایی به من گفت که مردم با کمال میل به تو رای می دهند چون مشاهده می کنند که تو علیه رژیم حرف می زنی و بعد از اینکه به زندان می افتی باز هم به سخنان خود ادامه می دهی.

وی با اشاره مجدد به شهید رجایی اظهار داشت: شهید رجایی به من گفت تو مبارزه کردی اما بنی صدر اینجا نبود که مبارزه کند افتاد دنبال امام. مردم به خاطر امام به او 11 ملیون رای دادند. بعد از مدتی با پررویی ادعا کرد که در سنجش افکار عمومی، محبوبیت رئیس جمهور بیشتر است. این فرد به دانشجویان پیرو خط امام سلاح نداد و همه آنها قتل و عام شدند، این اقدامات موجب شد که مجلس اول با اقتدار رای به عدم کفایت او بدهد و در نهایت هم با منافقین فرار کرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به مجلس اول گفت: در مجلس اول اصلا تبلیغات صورت نگرفت اما در دوره های بعد ما شاهد بودیم که از لفظ برادر جانباز، برادر رزمنده و برادر شهید و برادر جهادی و... بهره می گرفتند.

/27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    0 0
    به یک تعبیر این درست است اما به یک تعبیر باید گفت مجلس اول مجلسی بدون پشتوانه ی تحقیقاتی از طرف مردم بود چون در آن جو احساسی و عدم تجربه ی ملی برای انتخابات و عدم شناخت واقعی از اشخاص نمی شد انتظار دیگیری هم داشت و مردم همین طور به صورت تصادفی و شانسی به یک سری اسم رای دادند بی آن که بدانند به درستی بدانند این شخص کیست.
  • ایرانی IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    0 0
    وسالهاست که هرکه بیشترپول خرج کندوتلیغات رنگارنگ داشته باشدبرای مجلس رای می آورد.خدابفریادمردم برسدبااین نمایندگان ... -خداوکیلی این نمایندگان بهترین وپاکترین مردم شهرشان هستند!!؟