طالبان، یک مترجم افغان را سر برید/سی‌ان‌ان دولت بایدن را متهم به این جنایت کرد

ایسنا نوشت: یک مترجم افغان که برای ارتش آمریکا در افغانستان کار می‌کرد، توسط طالبان در کابل سر بریده شد.

به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، سهیل پردیس، مترجم افغان که برای ارتش آمریکا کار می‌کرد، مورد تایید برای دریافت ویزای ویژه مهاجرتی قرار نگرفت چون گفته می‌شود در ۲۰۱۲ پس از رد شدن در آزمون استاندارد دروغ سنجی از ارتش آمریکا اخراج شد. وی هرگز توضیحی بابت اینکه چرا از آزمون مذکور رد شد، دریافت نکرد.

آزمون دروغ سنجی که این مترجم جوان افغان در آن رد شد،‌ توسط یک شرکت ثالث انجام شد و صدها مترجم افغان که در این آزمون‌ها رد شدند، می‌گویند نمی‌توانستند سوالات را بفهمند و مدعی‌اند که این آزمون مورد اعتماد نبوده است. به همین دلیل قراردادهای آنها با ارتش آمریکا به دلایل ناعادلانه لغو شده و دولت آمریکا هم گفته که پرونده‌های آنها بررسی نخواهد شد.

این مرد افغان پس از آنکه در حومه کابل مورد حمله قرار گرفت توسط طالبان سر بریده شد و کشته شدن وحشیانه وی موجی از نگرانی جدید را در میان مترجمان افغانی به وجود آورده که تا پیش از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان برای آنها کار می‌کردند.

شبکه خبری سی.ان.ان از قول اعضای خانواده این مترجم کشته شده گزارش کرد، این مرد حین فرار از دست طالبان که یک جاده را در خوست مسدود کرده بود، هدف شلیک گلوله قرار گرفت و سپس از خودرویش بیرون کشیده شد. شاهدان به صلیب سرخ گفتند که شبه نظامیان طالبان به سمت خودروی سهیل پردیس شلیک کردند. او را از خودرویش بیرون کشیدند، مورد ضرب و شتم قرار دادند و سرش را بریدند.

بر اساس این گزارش، این مرد ۳۰ ساله چند روز پیش از کشته شدن به دوستانش گفته بود که از سوی طالبان پیام های تهدیدآمیز دریافت کرده چون طالبان متوجه شده که او برای آمریکا کار می‌کرده است.

یکی از دوستان سهیل پردیس گفت: آنها به او گفته بودند که برای آمریکایی‌ها جاسوسی می‌کند و اینکه چشم و گوش آمریکایی‌هاست و یک کافر است و اینکه خودش و خانواده‌اش را می‌کشند.

طالبان ژوئن سال جاری میلادی گفته بود، افرادی را که با نیروهای غربی همکاری داشته‌اند، مجازات می‌کند.

در مجموع، ۱۸ هزار افغان که در ارتش آمریکا کار می‌کردند، درخواست ویزای ویژه مهاجرتی داده‌اند و اجازه ورود به آمریکا را دارند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1538497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • FR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    4 20
    دست مریزاد طالبان شروع خوبی کردی قابل توجه کسانی که نه خود می توانند برای مردم افغان کاری بکنند و نه می توانند انها که می خواهند کاری بکنند را تحمل کنند مرگ بر انها
  • مصطفی محمدنسب IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    2 27
    دم تون گرم ای کاش ی زره ایران هم ارزه همچین کاری و داشت با دلالا
  • ناشناس IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    30 0
    قابل توجه کسانی که با این گروه در ایران مذاکره می‌کنند و اظهار می‌کنند این طالبان اون طالبان نیست
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    11 0
    احتمالا این از طالبان قبلی بودند که هنوزمتمدن نشدند
  • امید IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    2 1
    باسلام واحترام. تهدید... عرض کرده ام من هیچ کاری ودخالتی درخصوص زندگی خصوصی دیگران نداشته وندارم ونخواهم داشت روال زندگی عادی داشتم دارم وخواهم داشت. قبلاهم باستحضاررسوندم ازارسال فایل های قتل وآدمکشی سربریدن اجتناب شوددوست ندارم. باتشکرواحترام. واجرکم عندا...
  • DE ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    14 0
    قابل توجه حسین شریعتمداری و دیگر دوستان آقایون که مدعی شده بودند ، این طالبان ! آن طالبان نیست ! آقایون تروریست ، تروریست است !
    • حسینی دولت آبادی از قزوین DE ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      1 0
      اینها اینجور مواقع خودشون رو به ندیدن و نشنیدن میزنند. جنایتکار جنایتکاره!
  • یه بنده ی خدا IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    1 5
    ایول به طالبان.افراد خائن به وطن در هر شکل و قیافه باید بقتل برسند.به امید روزی که در ایران هم یک طالبان قوی داشته باشیم.
    • حسینی دولت آبادی از قزوین DE ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      2 0
      بنده خدا؟! . فقط بنده شیطان چنین حرفی رو میزنه. به امید شفا و در صورت عدم امکان نابودی امثال تو!
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    4 0
    با این خونخواران و بیرحمان نباید مذاکره کرد
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    2 0
    در این که طالبان و امریکا جنگ دارند برای حداقل 20 سال شکی نیست.در این که طالبان هر ارتشی امریکا یا هر افغان که با امریکایی ها ها کار میکنند شوخی نداره شکی نیست...ولی طالبان عزیز شما ادعای اسلام دارید پس لطفا با اسیر یا مجرمی براساس اسلامی برخورد کنید.سر بریدن یعنی چه