مرحله نخست مرکز جامع درمان سرطان در همدان افتتاح شد

صبح امروز با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، مرحله نخست مرکز جامع درمان سرطان در همدان، افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ ساخت مرکز جامع درمان سرطان در زمینی به مساحت ۲۵ هزار مترمربع با پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز ۱۵۰ میلیارد تومان شامل تأمین ۵۰ درصد اعتبار از سوی دانشگاه علوم پزشکی و نیمی دیگر توسط بنیاد مرحوم فرشچیان از سال ۹۷ آغاز شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در مراسم بهره برداری از مرحله نخست مرکز جامع درمان سرطان همدان گفت: دیگر مراحل این مرکز، با همکاری بنیاد خیریه مرحوم فرشچیان در حال ساخت است و امروز مرحله نخست آن شامل پرتو درمانی و شیمی درمانی افتتاح شد که ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است. 

این مرکز با ۲۵ هزار متر مربع زیر بنا در ۷ طبقه در حال ساخت است و تا پایان امسال به بهره برداری کامل خواهد رسید.

 مرکز جامع درمان سرطان یکی از طرح‌های ملی همدان به همت بنیاد فرشچیان کلید خورد و اکنون با تزریق اعتبارات دولتی در حال ساخت است. 

همدان از جمله استان‌های غرب کشور است که بیمارستان‌های آن علاوه بر درمان مردم این استان به بیماران سایر استان‌ها از جمله، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و ایلام نیز خدمت‌رسانی می‌کند.

در سال‌های اخیر امکانات درمانی و متخصصان خوب در مراکز درمانی استان همدان افزایش یافته است، اما با این حال در برخی زمینه‌ها از جمله خدمات‌رسانی به بیماران سرطانی نیز کمبودهای محسوسی مشاهده می‌شد. 

یکی از دغدغه‌ها و مشکلات مردم استان همدان کمبود امکانات درمانی برای بیماران سرطانی بود و این کمبودها، بیماران سرطانی را برای درمان، مجبور به سفر به پایتخت می کرد.

این نیاز به احداث «مرکز جامع درمان سرطان» با همکاری بنیاد فرشچیان انجامید.

به گزارش خبرآنلاین، در جریان سفر سال گذشته دکتر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه به همدان، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مرکز جامع درمان سرطان این شهر اختصاص یافته بود.

 در مراسم بهره برداری از مرکز جامع درمان سرطان همدان محمد باقر نوبخت، گفت: تا پایان دولت ۸۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل طرح‌های درمانی استان همدان اختصاص خواهد یافت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1536724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =