کاربران خبرآنلاین از بین مکان‌های پیشنهادی برای برپایی نمایشگاه کتاب تهران، گزینه​های مورد نظر خود را انتخاب کردند.

به گزارش خبرآنلاین، انتخاب محلی برای برپایی نمایشگاه کتاب تهران امسال به یکی از بحث​های اصلی در حاشیه و متن برپایی این رویداد تبدیل شد. از شب مراسم افتتاحیه تا روز پایانی چیتگر، باغ کتاب (تپه‌های عباس آباد)، شهر آفتاب، پرند، زندان قصر و قلعه مرغی به عنوان مکان‌هایی  که برای برگزاری نمایشگاه کتاب مطرح شدند.

در نظر سنجی که خبرآنلاین در این باره داشت، 40 درصد از مخاطبان باغ کتاب را برای برگزاری نمایشگاه کتاب انتخاب کردند، مکانی که از سوی شهرداری در اراضی تپه‌های عباس‌آباد ساخته شده و در شهریور ماه به بهر‌ه‌برداری خواهد رسید. این مکان 32 هزار متر مربع فضای مسقف دارد و از بقیه اراضی نیز می‌توان برای برگزاری نمایشگاه استفاده کرد.

موسسه نمایشگاه‌های بین‌المللی مکان بعدی بود که از سوی مخاطبان برای برگزاری نمایشگاه کتاب انتخاب شد، 16 درصد مخاطبان این مکان را مکانی مناسب برای برگزاری نمایشگاه عنوان کرده​​اند.

نمایشگاه کتاب پیش از انتقال به مصلی 19 دوره در این مکان برگزار شده بود، اما به دلیل مشکلاتی که از سوی مسولان مطرح شد به مصلی منتقل  و چهار سال در مصلی ماند.

 

نتیجه نظر سنجی از کاربران خبرآنلاین

اما شهر آفتاب گزینه بعدی بود که مخاطبان خبرآنلاین برای برگزای نمایشگاه کتاب به آن رای دادند. شهر آفتاب مکانی در جاده قم است که شهرداری چند سال پیش کلنگ ساخت آن را زده است، اما این مکان در سال 92 به بهر‌ه‌برداری خواهد رسید.

از سوی دیگر مصلا (محل فعلی نمایشگاه کتاب)  3 درصد آرای مخاطبان را به دست آورده است. ساخت و ساز در مصلا امسال سرعت گرفته بود و عملا فضاهای بسیاری از دسترس نمایشگاه خارج بود و همین امر باعث شد که مسولان بخش‌های زیادی را در فضای باز و در زیر سازه‌های موقت برگزار کنند. از این رو برگزاری نمایشگاه در مکان فعلی با سختی‌های زیادی مواجه شده است.

اما چیتگر که یکی از اولین گزینه‌های مطرح شده برای برگزاری نمایشگاه بود، تنها 2 درصد آرا را کسب کرد. قلعه‌مرغی و زندان قصر نیز 2 درصد آرا را به دست آوردند. بر اساس این نظرسنجی 12 درصد مخاطبان مکان‌هایی غیر از مکان‌های مطرح شده را برای برگزاری نمایشگاه پیشنهاد کردند.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =