نماینده ولی فقیه در مازندران: شبکه‌های بزرگ عرضه کننده مواد مخدر متلاشی شوند

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به رشد مصرف مخدرهای صنعتی خصوصا در بین سنین پایین جامعه، گفت: شبکه‌های بزرگ عرضه کننده مواد مخدر متلاشی شوند.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در همایش تجلیل از سفیران پیشگیری از اعتیاد در مازندران اظهار داشت: همه دستگاه‌ها و نهادها برای ریشه کنی اعتیاد به میدان بیایند.

وی بر ضرورت حمایت و صیانت از قربانیان مواد مخدر و پاک شدگان این بلای عظیم تاکید کرد و افزود: بیماران اعتیاد باید درمان و حمایت شوند.

امام جمعه ساری، ترویج، تبلیغ و هشدار برای پیشگیری از مواد مخدر در بین جوانان و نوجوانان را یادآور شد و افزود: مراقبت از جوانان و خانواده‌ها در مقابل آسیب‌های مواد مخدر بسیار ضروری است و جوانان مراقب همنشینی و روابط دوستان باشند تا تفنن کاذب و تفریح‌ها و لذت‌های دروغین مسکر و مخدر آنها را گرفتار نکند.

لائینی تاکید کرد: مواد مخدر احساسات، عواطف، فهم و تمایلات انسان را از بین می برد و سرگرمی‌های کاذب نادرست انسان را غافل می‌کند.
 
امام جمعه مرکز استان تصریح کرد: خانواده علاوه بر فرزندآوری و فرزند داری باید فرزند بانی همه داشته باشد تا فرزندان دچار آسیب‌های اجتماعی نشوند.
 
وی خواستار برخورد اساسی، امنیتی، اطلاعاتی با شبکه‌های قاچاق مواد مخدر شد و گفت: شبکه قاچاق مواد مخدر شبکه پیچیده و خطرناکی بوده و باید با سرمنشا و سران آن برخورد شود چرا که تروریسم مواد مخدر بدترین نوع تروریسم است.
 
محمدی لائینی گفت: در استان زحمات خوبی صورت گرفته ولی کنترل آسیب بسیار مهم است و همه عِده و عُده و توانمندی‌های علمی باید در کنار هم قرار بگیرند و با شیوه‌های اطلاعاتی با مهره‌ها و شبکه‌های اصلی مواد مخدر برخورد اساسی شود.

وی تاکید کرد: به حوزه سیگار و قلیان که دروازه ورود به مواد مخدر هستند توجه بیشتری شود و تلاش‌ها با توجه به ابعاد آسیب باید بیشتر شده و همه دستگاه‌ها کمک کنند  به میدان بیایند تا بلای اعتیاد ریشه کن شود.

امام جمعه ساری گفت: همه باید خطر اعتیاد و مواد مخدر را درک کنند و در این حوزه افقی روشن برای ریشه کنی اعتیاد و مواد مخدر تعریف تا جشن پایان اعتیاد را برگزار کنیم.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1530950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =