ایسنا نوشت:

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به روند رو به رشد آمار «طلاق» در میان زوج‌های جوان و با بیان اینکه براساس آمارها، بیش از 30 درصد ازدواج‌های تهران به طلاق منجر می‌شود، گفت: باید جلوی روند رو به رشد افزایش شمار زنان سرپرست خانوار را بگیریم.

حسین انواری در نخستین نشست تخصصی مسوولان امور بانوان کشور که با موضوع "واکاوی مسایل زنان سرپرست خانوار" برگزار شد، با بیان اینکه مکاتب غربی نتوانسته‌اند پاسخ روشنی برای جایگاه زن در نظام آفرینش بیابند، عنوان کرد: متاسفانه به علت عدم فهم درست دین اسلام، حتی گاهی در کشورهای اسلامی نیز به گونه‌ای عمل می‌شود که متناسب شان و جایگاه زن نیست.

وی با بیان اینکه به علت بدفهمی، تعالیم دینی حتی در برخی خانواده‌های مذهبی نیز دچار ترک خوردگی است، تاکید کرد: نیازمند الگوی رفتاری صحیح زنان در جامعه هستیم، چراکه مسلمان منطقه در انتظار الگو گرفتن از جمهوری اسلامی ایران هستند.

انواری در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه زنان سرپرست خانوار متولیان متعددی وجود دارد، یادآور شد: این مساله موجب شده است که بسیاری از مسایل مبتلا به زنان سرپرست خانوار، مغفول بمانند.

سرپرست کمیته امداد با اشاره به اینکه موضوع زنان سرپرست خانوار به حال و آینده کشور ارتباط دارد، گفت: چه تضمینی وجود دارد که تعداد زنان سرپرست خانوار بیش از آنچه که امروز وجود دارد، نشود.

انواری با اشاره به آسیب‌های حاصل از حاشیه نشینی خانواده‌های محروم، عنوان کرد: اگر اعتباراتی که صرف درمان این آسیب‌ها می‌شود را برای پیشگیری هزینه کنیم و جلوی حاشیه‌نشینی را بگیریم، قطعا نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

سرپرست کمیته امداد در ادامه ناهنجاری‌های گذشته و نگرانی از آینده نامعلوم را دو چالش اصلی زنان سرپرست خانوار ذکر کرد و افزود: تا زمانی که این دو مشکل در ذهن زنان سرپرست خانوار وجود دارد، نمی‌توان انتظار داشت که آنها احساس ذلت نکنند.

به اعتقاد وی، حل مسایل مالی و اقتصادی زنان سرپرست خانوار از طریق اشتغال نمی‌تواند آنها را به نقطه مطلوب برساند، چرا که مسایل عاطفی و روانی آنها حل نشده باقی مانده است.

وی در ادامه با انتقاد از رواج «مدرک گرایی» در کشور و تشویق دختران به کسب مدرک دانشگاهی، عنوان کرد: به بهانه مدارک دانشگاهی سرمایه‌گذاری‌های تخریبی زیادی روی دختران جوان انجام می‌شود.

انواری با بیان اینکه مسایل اجتماعی با تاسیس وزارتخانه قابل حل نیست، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های مردمی برای حل مسایل گوناگون اجتماعی استفاده شود.

وی با بیان اینکه مقوله تامین اجتماعی فرابخشی است، اظهار کرد: نیازمند یک شورای عالی برای تبیین مشکلات و گره‌های اجتماعی موجود هستیم.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه حل مشکلات زنان سرپرست خانوار بدون رویکرد دینی امکانپذیر نیست، یاد آور شد: باید به الگوهای دینی و الهی خود در این باره بازگردیم.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
    1 0
    ريشه يابي كنيد اميدوارم اين ها به خاطر ماهواره و اينترنت نباشد