اخبار حوادث شنبه بعد از ظهر 31 اردیبهشت 1390

سه سومالیایی به اتهام راهزنی دریایی در دادگاهی در آمریکا محاکمه شدند
سه سومالیایی متهم به راهزنی دریایی در دادگاهی در آمریکا به مشارکت در ربودن یک کشتی تفریحی از سواحل عمان که درجریان آن چهار امریکایی کشته شدند، اعتراف کردند. منبعی قضایی گفت، این سه نفر جزو پانزده راهزن سومالیایی و یمنی هستند که ماه فوریه در اقیانوس هند دستگیر شدند.آنها به گروگانگیری و استفاده از سلاح گرم متهم هستند و در دادگاهی در نورفولک ایالت ویرجینیا (شرق) محاکمه می شوند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، صبح روز جمعه این سه نفر در دادگاه به جرائم خود اعتراف کردند و به گفته وکیلشان، با این اعتراف، خود را از مجازات اعدام رهانیدند. باوجود این یکی از آنها هنوز هم با مجازات مرگ روبروست. هشت تن دیگر از این متهمان قرار است از روز دوشنبه محاکمه شوند.

 

رشوه ، معضل بزرگ مردم منطقه بالکان
از هر شش شهروند ساکن منطقه غرب بالکان، یک نفر رشوه می دهد. به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از مقدونیه، شهروندان منطقه بالکان برای حل امورجاری زندگی ، به نیروهای پلیس، کارکنان دولت، قضات و حتی پزشکان رشوه می دهند.

بزرگترین معضل مردم منطقه بالکان غربی پس از بیکاری شدید و استاندارد پایین زندگی، رشوه گیری است. براساس این گزارش، بیشترین میزان فساد در کشورهای آلبانی، بوسنی و سپس کرواسی، کوزوو، مونته نگرو و صربستان گزارش شده است.

 

دست کم 24 نفر در طوفان شمال هند کشته شدند
به گزارش خبرگزاری شینهوا از دهلی نو، پلیس هند روز شنبه اعلام کرد طوفان در ایالت اوتار پرادش در شمال این کشور جان دست کم بیست و چهار نفر را گرفته است.

 

حمله انتحاری در بیمارستان نظامی کابل 29 کشته و زخمی برجا گذاشت
براثرحمله انتحاری در بیمارستان نظامی کابل شش نفر کشته و بیست و سه نفر دیگر زخمی شدند. به گزارش واحد مرکزی خبر از کابل ، ژنرال «محمد ظاهر عظیمی» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد: براثر این حمله انتحاری که دوازده ظهر امروز روی داد ، شش نفر ازکارکنان بیمارستان «سردار داوود خان» کشته و بیست و سه نفر دیگر زخمی شدند. وزارت دفاع افغانستان این حمله انتحاری را محکوم کرده است. گفته می شود این حادثه زمانی روی داد که یک انتحارکننده مواد منفجره همراه خود را در بیمارستان سردار داوود خان منفجر کرد. سخنگوی گروه طالبان در مصاحبه با رسانه های محلی افغانستان ادعا کرد: دو عامل انتحاری که وابسته به گروه طالبان بودند ، ظهر امروز مواد منفجره همراه خود را در بیمارستان «چهارصد تختخوابه»(سردار داوود خان) منفجر کردند و تلفات و خسارات زیادی به بار آوردند.

 


ایتالیا 86 مهاجر غیر قانونی را بار دیگر به کشورشان بازگرداند
وزارت کشور ایتالیا اعلام کرد، رم هفته گذشته 86 مهاجر غیر قانونی را به تونس، الجزایر و مغرب بازگرداند. به گزارش خبرگزاری آکی ایتالیا، این وزارتخانه در بیانیه ای افزود، این مهاجران با پیگیری پلیس در مناطق مختلف کشور دستگیر شده بودند.

 

چهار فرد تحت تعقیب در جنوب تایلند کشته شدند
یکی از مقامات ارشد ارتش تایلند روز شنبه اعلام کرد چهار نفری که روز گذشته در درگیری با نیروهای دولتی در استان یالا در جنوب این کشور کشته شدند، نامشان در فهرست افراد تحت تعقیب پلیس تایلند بود. ژنرال پریچا چانوچا کمیسر یگان نیروی ضربت ویژه استان یالا در کنفرانسی مطبوعاتی گفت درگیری روز جمعه در منطقه تان تو این استان جنوب تایلند به وقوع پیوست.

این درگیری پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر این که شورشیان در یک خانه در روستایی در منطقه تان تو مخفی شده اند، روی داد. نیروهای دولتی سپس این خانه را محاصره کردند و تیراندازی شورشیان، واکنش متقابل نیروهای دولتی را در پی داشت.

وی افزود دو طرف برای مدت ده دقیقه به تبادل آتش پرداختند. نیروهای دولتی سپس دو قبضه سلاح کلاشنیکوف، یک قبضه سلاح کمری و نه گوشی تلفن همراه را در این خانه کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از بانکوک، مقامات مسئول تایلند بر این باور هستند که این چهار نفر در چندین حمله و کشتار چندین مقام ارشد دولتی نقش داشتند. این مقام ارتش تایلند گفت به مقامات امنیتی در منطقه دستور داده شده است در آماده باش کامل به سر ببرند زیرا نگرانی هایی وجود دارد که شورشیان حملات خود را در اقدامی تلافی جویانه تشدید کنند. افراد شبه نظامی دست کم سه حمله را این هفته در منطقه ناآرام جنوب تایلند صورت داده اند که این حملات به کشته شدن دست کم ده نفر منجر شده است. از زمان آغاز درگیری ها در سال دو هزار و چهار میلادی در سه استان جنوبی تایلند به نام های یالا، پاتانی و ناراتیوات، بیش از چهار هزار نفر از جمله دویست نظامی و دویست مامور پلیس کشته شده و حدود هفت هزار نفر نیز زخمی شده اند.

 


سه فرد تحت تعقیب در استان دیاله در شمال شرق بغداد بازداشت شدند
پلیس عراق روز شنبه سه فرد تحت تعقیب را در استان دیاله در شمال شرق بغداد بازداشت کرد. به گزارش خبرگزاری آلمان از بعقوبه ، به گفته این منبع ماموران پلیس این سه نفر را به اتهام اقدامات تروریستی در مناطق مختلف شهر بعقوبه مرکز این استان بازداشت کردند. ماموران پلیس همچنین یک بمب کارگذاشته شده در یک خودرو و یک مین زمینی را در منطقه مندلی در نزدیکی مرز عراق و ایران واقع در این استان را خنثی کردند. شهر بعقوبه در پنجاه و هفت کیلومتری شمال شرق بغداد قرار دارد.

 


فساد مالی یک درصد کل تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا را تشکیل می دهد
کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا اعلام کرد بازار فساد در اتحادیه اروپا ، یک درصد کل تولید ناخالص داخلی این منطقه را تشکیل می دهد. به گزارش پایگاه اینترنتی ریا نووستی از مسکو ، سیسیلیا مالمستروم ، در نخستین مجمع قضایی بین المللی که در سن پترزبورگ تشکیل شده است گفت بر اساس آمار و ارقامی که ما در اختیار داریم فساد مالی یک درصد کل تولید ناخالص داخی اتحادیه اروپا را تشکیل می دهد. صندوق بین المللی پول در گزارش سالانه خود اعلام کرد میزان تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا در سال دو هزار و ده ، به شانزده هزار و یکصد میلیارد دلار رسید. سیسیلیا مالمستروم ، افزود میزان فساد جهانی حدود دو و نیم درصد کل تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهد.وی افزود اتحادیه اروپا در نظر دارد مبارزه با فساد مالی را در چارچوب مرزهایش افزایش دهد.

 

رانش زمین به جان باختن سه نفر در مالزی منجر شد
بر اثر رانش زمین که روز شنبه در مالزی روی داد سه نفر جان باختند. این رانش زمین حدود ساعت دو و پانزده دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی در منطقه هولو لانگات در جنوب کوالالامپور روی داد.

این حادثه به تخریب یک مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست منجر شد. در عین حال، یازده نفر نیز در پی وقوع این حادثه در میان آوار و گل و لای گیر افتاده اند. رسانه های محلی مالزی اعلام کردند رانش زمین بخش اعظم این مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست را مدفون کرده است. هنگام وقوع رانش زمین چهل و نه نفر در این مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست، حضور داشتند. به گزارش خبرگزاری شین هوا از کوالالامپور، امدادگران در حال تلاش برای نجات جان افرادی هستند که در این مرکز گرفتار شده اند.

 


پلیس مصر 10 تبعه آفریقایی را بازداشت کرد
یک منبع امنیتی مصر اعلام کرد پلیس این کشور روز شنبه ده تبعه آفریقایی را که قصد داشتند به شکل غیر قانونی از مصر وارد فلسطین اشغالی شوند بازداشت کرده است. به گزارش خبرگزاری آلمان از قاهره ، به گفته این منبع گشتی های پلیس این ده نفر شامل شش تبعه اریتره ، سه تبعه سودان و یک تبعه اتیوپی را در مرکز سینا در مصر بازداشت کردند. هر کدام از این ده نفر برای ورود غیر قانونی به اسرائیل به قاچاقچیان انسان هزار دلار پرداخت کردند. اسرائیل برای مقابله با ورود اتباع آفریقایی که سال هاست ادامه دارد به احداث دیوار حائل در منطقه مرزی سینای مصر اقدام کرده است.

 

آمادگی هلال احمر برای کمک به زلزله زدگان ترکیه
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آمادگی این جمعیت برای ارسال کمک های امدادی به زلزله زدگان ترکیه خبر داد. محمود مظفر در مصاحبه با خبرنگار ما با اشاره به زلزله پنجشنبه شب ترکیه افزود: رییس جمعیت هلال احمر ایران در پیامی به مقامات هلال احمر ترکیه ، ضمن ابراز همدردی ، آمادگی این جمعیت را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و اعزام تیم های امدادی و درمانی به مناطق حادثه دیده اعلام کرده است. پنجشنبه گذشته ، زلزله ای به قدرت پنج و 9 دهم ریشتر در ترکیه رخ داد.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =