شرایط تحصیلی سال جدید اعلام شد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین گفت: سال تحصیلی امسال دو روز مجازی و چهار روز حضوری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ توفیق محمد حسینی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین در مراسم تجلیل از دست اندرکاران پروژه مهر که در مجتمع طلاییه قزوین برگزار شد گفت: در طول سال تحصیلی شش کارگروه تشکیل و پنج الگو اعلام شد و با کمک کمیته ها جریان تربیت و یادگیری به خوبی تشریح شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در صورت کاهش مشکلات کرونایی، تحصیل در سال جدید به صورت دو روز مجازی و ۴روز حضوری است.

او افزود: خوشبختانه ارتباط خوبی با رسانه ها و صدا و سیما داشتیم و در کمیته ساماندهی برای راه اندازی هنرستان در ناحیه یک اقدام شد و خرید تجهیزات هنرستانی، بازدید از مدارس، جشن ستارگان مینودری برای تجلیل از کنکوری ها و المپیادی ها، برگزاری ۳۱جلسه مدیران برای تبیین شیوه بازگشایی و ۱۶۰۰ جلسه شورای مدرسه و دبیران از کارهای انجام شده است.

دبیر ستاد پروژه مهر استان قزوین گفت: تهیه بسته اطلاعات آموزشی، ارایه تقویم اجرایی با شعار مدرسه محوری، جلب حمایت دانشگاههای استان، بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری، تولید محتوای الکترونیکی، تهیه بسته های خودآموز تکلیف در منزل، ارایه آموزش های مجازی، برگزاری کارگاههای آموزشی، گفتمان سازی سند تحول در ساحت شش گانه در پروژه مهر مورد توجه قرار گرفت.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد: ارایه پایش عملکردی مناطق، برگزاری آزمون شبه نهایی که رضایت اولیا و دانش آموزان را برانگیخت، توزیع چهار هزار جلد کتاب راه نهایی بین مناطق محروم، برگزاری کلاس رفع اشکال و لینک کردن مدارس محروم با مدارس شاخص و الگو، هدایت  تحصیلی و توزیع متوازن برگزاری امتحانات حضوری و مجازی،جلسات متعدد مدیران دبیران سرگروهها و معاونان آموزشی از دیگر برنامه های این معاونت است.

او بیان کرد: در سال گذشته دستاوردهای زیادی داشتیم که کسب ۱۹۴رتبه زیر سه هزار کشوری، کسب  ۸مدال المپیادی و رشد یک درصدی پوشش تحصیلی از موفقیت های ما بود که خوشحالیم اعلام کنیم که چراغ المپیادها دیگر در استان خاموش شدنی نیست.

محمدحسینی گفت: در جشنواره های پژوهشی بیش از ۲هزار اثر و امسال۱۸هزار اثر داشتیم و مهلت گرفتبم داوری انجام شود و فعالیت پژوهش سراها بیشتر شد.

او اضافه کرد: در این میان میانگین ‌نمره نهایی استان با ۱۲.۹۴در رتبه ۱۱قرار دارد که خوب نیست و باید ارتقا یابد و در مرتبط سازی ها هم خیلی موفق نبودیم که جبران خواهد شد و تراکم و کلاس بندی ها از دیگر مشکلات است زیرا کلاس ۴۲نفره هم داریم که مدیریت آن الزامی است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: امسال شاید بخشی از آموزش های ما در سال تحصیلی جدید حضوری و بخشی مجازی باشد و لازم است رصد دقیقی داشته باشیم.

او خواستار هماهنگی در ثبت نام مدارس شد و گفت: ۲۱هزار نفر در مقطع ابتدایی، تعداد ۱۸هزار نفر در  پایه هفتم و ۱۶ هزار نفر پایه دهم داریم که بیش از یک درصد برای ثبت نام مراجعه نمی کنند لذا باید حوصله کنیم و به خواسته های مراجعان پاسخ بدهیم تا رضایت مردم جلب شود.

محمد حسینی افزود: شاید امسال تحصیل دو روز مجازی و ۴روز حضوری باشد ودر  مرتبط سازی انتظار داریم دروس کار و فناوری و هنر، سلامت و بهداشت، انسان و محیط زیست و تربیت بدنی جدی گرفته شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین سازمان دهی کیفی نیروی انسانی را نیز مهم دانست و خواستار توجه به آن شد.

در ادامه از دست اندرکاران پروژه مهر در استان قزوین تجلیل شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1523589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =