علی کفاشیان علاقه زیادی به صحبت در مورد وزیر ورزش ندارد.

علی کفاشیان در نقش رئیس فدراسیون فوتبال دوباره به سوالاتی در مورد تیم ملی فوتبال، تیم ملی فوتسال، امور فدراسیون فوتبال و حتی سازمان تربیت بدنی جواب می‌دهد. او مثل همیشه حرف‌های جالبی برای گفتن دارد.

*حاج آقا به سلامتی تعطیلات آخر هفته را رفتید ولایت؟

ولایت که نه اما خیلی به ولایت مان نزدیکیم. جای تان خالی رفتیم کرمان و بعد هم آمدیم یزد. از این اتفاقات مثبت که بلد نیستید 4 خط خبر بنویسید. بیایید ببینید چه فستیوالی برای بچه های نونهال در این دو استان برگزار شده. ناظران و مدرسان ختلفی از کنفدراسیون آمدند و همه چیز عالی است. اگر می خواهید تیم ملی مان در آینده ، تیم خوبی باشد ، باید روی این بچه ها سرمایه گذاری کرد. باید به فکر کارهای پایه ای بود. اما شما مدام به فکر حاشیه ها هستید. الان هم که زنگ نزدید درباره طرح ویژن صحبت کنیم. بپرس ببینم چه شری در راه است!

*هیچی . فقط همچنان بحث روز ، مسئله حسین شمس است و برخوردی که با او داشتید.

ببین اتفاق خاصی که نیفتاده. ما با شرایطی که ایشان داشتند به تفاهم نرسیدیم و قراردادی بین مان منعقد نشده. نه کسی چیزی گفته و نه مسئله ای بوده.

*اما او می گوید خودش قراردادش را امضا کرده.

بله ایشان نسخه خودش را امضا کرده اما نسخه ای که دست ما بوده که امضایی ندارد.

*شمس که از خودش قراردادی نداشته. باید قرارداد پیش شما باشد دیگر!

یک نسخه اولیه ای را کمیته فوتسال تهیه کرده و به ایشان داده . آقای شمس هم قرارداد خودش را امضا کرده. ولی ما بعد از بررسی قرارداد به این نتیجه رسیدیم که پای برگه را فعلا امضا نکنیم. حالا شاید در آینده اتفاق دیگری رخ داد.

*شمس گفته از بس از شما دروغ شنیده ، خسته شده.

کدام دروغ؟ ما دروغی نگفتیم. این تمام ماجرا بود که الان هم گفتم. حالا تازه دنیا که به آخر نرسیده. ایشان می تواند در لیگ فوتسال ایران فعالیت کند. اصلا او باید در فوتسال ما باشد ، مثل این همه مربی و بازیکن دیگر که نقشی پررنگ در فوتسال مان دارند. حالا حتما که نباید یک نفر برای خدمت کردن ، حتما در تیم ملی حضور داشته باشد. اصلا مگر نازل شده که یک نفر همیشه نفر اول تیم ملی فوتسال باشد.

*می گویند کروش هم شاکی است. او از ماجرای زمین تمرین دلگیر است.

کروش خیلی آدم برنامه محوری است البته خیلی هم روی بهبود امکانات سختگیری می کند اما او خودش هم متوجه شده که ما تمام تلاش مان را به خرج داده ایم که بتوانیم خواسته هایش را فراهم کنیم. به همین دلیل هم خیلی مشکلی بین مان نیست .

*مشکل دستیارش چطور. این که گسپر مجبور به ترک ایران شده و نمی تواند ویزای کار بگیرد.

ایشان یکسری مشکلات برای اقامت بلند مدت در ایران داشت که مانع از صدور ویزای کارش شده بود. او به پرتغال برگشته و خیلی زود هم با حل مشکلش بر می گردد. مشکلی از این بابت نداریم.

*کروش از فدراسیون خواسته تا در این مدت یک مربی موقت گلرها در کنار کادرش داشته باشد؟

هنوز که چیزی در این باره به من نگفته . با این وجود من فکر نمی کنم خیلی طول بکشد تا گسپر با حل مشکلش به ایران بیاید.

*راستی این روزها در فدراسیون هم خیلی ها برای مصاحبه تان شاکی هستند!

کدام مصاحبه؟

*همان که گفته بودید بعد از من فتح الله زاده بهترین است چون زیر و رو نمی کشد!

عجب آدم هایی هستید شما. خودتان مصاحبه می کنید و بعد هم می آیید می گویید از دست من شاکی هستند.

*ازآقای تاج گرفته تا ترابیان و چند عضو دیگر هیات رئیسه می گویند ، حاجی به نفع فتح الله زاده تقلب کرده!

نه بابا من با فتح الله زاده خیلی شوخی دارم برای همین این حرف را زدم چون می دانم او از دستم دلگیر نمی شود. مطمئن باشید از هیچ کس حمایت نمی کنم چون معلوم نیست و شاید خودم هم دوباره کاندیدا شدم. البته هنوز برای گفتن این حرف ها خیلی زود است. وقتش که بشود ف خود اعضای مجمع رئیس را انتخاب می کنند. آنها بهتر از هر کسی ، همه اعضا را می شناسند و می دانند چه کسی گزینه مناسب تری است.

*خود شما که بازنشسته هستید و احتمالا نمی توانید کاندیدا بشوید؟

هنوز مشخص نیست. مشکلی از بابت بازنشستگی ندارم. چون ما یک تشکل غیر دولتی هستیم. در اساسنامه فدراسیون آمده مشکلی برای حضور بازنشسته ها در انتخابات وجود ندارد. البته گفتم حالا به وقتش بیشتر باید درباره این مسائل حرف بزنیم. الان که این حرف ها خیلی زود است تا طرح شوند.

*راستی شنیدید می خواهند برای ورزش...

مرا وارد این مسائل نکن.

*ولی بحث وزارت ورزش..

به نظرم هر تصمیمی که دولت در این زمینه بگیرد ، تصمیم خوبی خواهد بود. برای ما فرقی نمی کند. این در اختیارات رئیس جمهوری است که بهترین گزینه را با صلاحدیدش به مجلس معرفی کند. بعد دیگر اختیار با مجلس است که چه تصمیمی می گیرد.

*این روزها بحث اصلی این است که وزیر زن باشد یا مرد؟

این دیگر فرقی نمی کند. ما الان مدیران موفق زن و مرد زیادی در کشور داریم . زن ها هم خیلی از جاها مدیریت می کنند و موفق هستند. از این نظر خیلی فرقی ندارد. همان طور که گفتم نظر دولت و رای مجلس در این زمینه خیلی مهم است و ما در فدراسیون ها به کارهای مان باید برسیم.

*و برای سئوال آخر . رئیس سابق کمیته بین الملل در یادداشتی گفته بود شما سبب شدید میزبانی جام جهانی فوتسال از دست ایران برود.

ایشان یک بخش هایی از حرف هایش را درست گفته بود. ما این میزبانی را از دست دادیم چون وزارت اقتصاد و داریی و بانک مرکزی با بهانه هایی که آوردند ،مانع از تکمیل سندهای مورد نظر فیفا شدند. به همین خاطر هم بود که آنها میزبانی را به ما ندادند. این طور نبود که من نخواهم. او خودش رئیس کمیته ویژه ما برای میزبانی بود. از اول ترابیان اصرار داشت این میزبانی را به ما نمی دهند اما من و عظیم زاده خیلی در این باره تلاش کردیم. بارها دنبالش رفتیم به وزارت دارایی اما این تضمین ها در اختیار مان قرار نگرفت. نکاتی که از نظر فیفا خیلی مهم هستند. تضمین هایی که دولت ها باید بدهند. یک فدراسیون نمی تواند میزبانی بزرگی بگیرد. این کار نیاز به حمایت دولت دارد. ما این میزبانی بزرگ را می خواستیم اما بخشی از بخش های دولتی متاسفانه از ما حمایت نکردند و با بهانه های اداری که آوردند باعث شدند این فرصت بزرگ را از دست بدهیم.

41 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم پرسپولیسی IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
    0 0
    مردي ست با دو متر قد كه اگر مدير خوبي نباشد سوژه طنز بدي نيست.به نظر شما این شخص کیست؟فوتبالمون رو به خاک سیاه نشوندی دیگه چی میخوای؟
  • خسته IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
    0 0
    مگر یک نفر باید تا ابد رئیس باشد؟
  • امیر CA ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
    0 0
    این آقا از خودش هیچ اختیاری نداره! من نمیدونم شما چرا با ایشون در مورد مسائل فوتبال مصاحبه می کنید! مترسک که این حرفها رو نداره
  • محمود DE ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
    0 0
    اگر یک نفر این همه افتخار برای تیم ملی فوتسال کسب کرده باشه (زمان هدایت اون مربی برزیلی رو هنوز یادمون نرفته که ایران حتی تو آسیا هم اول نشد)، نه تنها مادام العمر، که حتی پس از مرگ هم باید مربی تیم ملی باشه. البته از کفاشیان جز این هم انتظاری نمی رفت
  • فجر سپاسی IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
    0 0
    آخه یه مربی که همش افتخار کسب کرده رو چرا باید عوض کنیم.نکنه دوست دارید مثل فوتبال همش ببازیم.
  • محمد IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
    0 0
    واقعا تاسف داره یه تیم که داره عالی نتیجه می گیرد با بهترین مربی جهان این چنین برخورد شود آقای شمس که نیازی نداره مطمئنن کشورهای دیگه خواهانش هستن ما باید دنبال او باشیم متاسفم که این برخورد شد و مردم راضی نیستن
  • M IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۰
    0 0
    اولا: که فرگوسن حدود 25 ساله که مربی منچستره پس وقتی یک مربی موفقه چرا باید عوضش کرد؟ ثانیا: جالبه که بازم بحث قرارداد در زمان مدیریت کفاشیان مطرح شده و دوباره دو تا برگه قرارداده که یک طرف امضا کرده ولی طرف دیگه امضا نکرده! شبیه همون بحثی که برای قرارداد دایی تو تیم ملی مطرح شده بود؟!
  • علي IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۲
    0 0
    كفاشيان! تو خودت كجاي كار فوتبالي؟ اصلاً ميدوني فوتسال چيه؟ شماها با پارتي بازي و باند بازي به اينجا رسيدين پس لطفاً در مورد آدمهايي كه نون دسترجشونو ميخورن درست برخورد كنين. هرچند اينجور چيزها اثري در شما نداره بريد و همونطور كه فوتبالو به گند كشيدين فوتسالم به گند بكشين كه كاري جز اين بلد نيستين.