فعالیتهای حضوری کتابخانه‌های همدان از سرگرفته شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، از آغاز ارائه خدمات حضوری کتابخانه‌های عمومی در هشت شهرستان نارنجی این استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ عاطفه زارعی با اعلام این خبر افزود: بر اساس ابلاغیه جدید معاونت توسعه و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی و با تمهیدات اندیشیده شده، فعالیت حضوری کتابخانه‌های عمومی علاوه بر شهرهای زرد و آبی در شهرستان‌های نارنجی نیز آغاز شده است.

وی گفت: ارائه خدمات امانت منابع با رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا در این کتابخانه‌ها انجام میشود، اما سالن‌های مطالعه همچنان تعطیل است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اضافه کرد: در شرایط حاضر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمع افراد در لابی، راهروهای مخازن، مقابل میز امانت و محوطه کتابخانه الزامی است و با جدیت اجرا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به تغییر وضعیت شهرستان اسدآباد و فامنین از نارنجی به زرد، خاطرنشان کرد: سالن‌های مطالعه کتابخانه‌های عمومی سطح این شهرستان‌ها براساس بخشنامه‌های ابلاغی از روز گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به صورت محدود فعالیت حضوری خود را از سرگرفت.

لازم به ذکر است، ضدعفونی فضای کتابخانه، وجود قفسه برای قرنطینه یک هفته‌ای کتاب‌های تحویل گرفته شده از اعضا، تمدید خودکار کارت‌های عضویت، بخشودگی جرایم در صورت بازگشت کتاب، افزایش مدت امانت کتاب به یک ماه، تعطیلی بخش نشریات، کودک و مرجع و خدمات مجازی و غیرحضوری از اقدامات کتابخانه‌های عمومی استان همدان در ایام شیوع کرونا است.

از ۱۰ شهرستان استان همدان، فامنین و اسدآباد در وضعیت زرد و هشت شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند. استان همدان دارای ۱۱۶ کتابخانه با یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۵۸ نسخه کتاب و ۸۰ هزار عضو است.

فعالیتهای حضوری کتابخانه‌های همدان از سرگرفته شد

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1520296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =