محمود ترفع گفت: برای اینکه بخواهیم اتوبوسهای ویژه بانوان به خطوط دیگر اختصاص دهیم به ناوگان و راننده جدید نیاز داریم که با هماهنگی معاونت توسعه منابع انسانی و اقدامات لازم برای استخدام انجام شده و امیدواریم بتوانیم راننده برای اتوبوسرانی جذب کنیم.
او گفت:شغل رانندگی اتوبوس داخل شهری جزو مشاغل سخت و زیانآور محسوب میشود و بر مطابق قانون زنان اجازه فعالیت در این حوزه ندارند و نمیتوانیم راننده زن در اتوبوسرانی جذب کنیم بنابراین آمار رانندگان زن در حال حاضر صفر است.
کرونا آمار مسافران را ۷۰ درصد کاهش داد
ترفع ادامه داد: تهران بیش از ۲۲۰ خط فعال اتوبوسرانی دارد که به دلیل شرایط کرونا آمار مسافران نسبت به قبل از کرونا حدود ۷۰ درصد هم کمتر شده است و بسیاری به دلیل ترس از قرار گرفتن در محیطهای شلوغ تمایل به استفاده از اتوبوس ندارند بنابراین به دلیل این مسأله و کاهش درآمد رانندگان اتوبوس بخش اعظمی از رانندگان در بخش خصوصی فعالیت برایشان مقرون به صرفه نیست. به عبارتی آنقدر در برخی خطوط آمار اتوبوسهای خصوصی و تعداد مسافران کاهش یافته که به نظر ما تعطیل شده است و اکنون ۳۰ درصد از اتوبوسهای بخش خصوصی دیگر فعال نیستند و بسیاری از خطوط در بخش خصوصی با سرفاصله زیاد فعالیت دارند.
وی افزود: اولویت نخست ما، حفظ ایمنی و سلامت مسافران و رانندگان اتوبوس و سایر کارکنان شرکت واحد است، عملاً با ناوگان موجود، فاصلهگذاری مورد نظر در ساعات اوج مسافر امکان پذیر نیست و تنها راهکار موجود، خرید اتوبوسهای جدید و تقویت ناوگان است.هر چند این روزها تقریباً هیچ مسافری بدون ماسک وارد اتوبوس نمیشود اما نگرانی از ابتلا به کرونا در موج چهارم، بر دغدغه مسافران و رانندگان اتوبوس افزوده و بر کاهش تعداد مسافران مؤثر بوده است.
۴۷۲۳۱
نظر شما