ایسنا نوشت:

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد غروی طی سخنانی در جمع اساتید، فضلا و مدیران حوزوی استان گفت: نباید انتظار داشت که حقوق و مزایای اساتید و مدیران حوزه همانند اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها باشد.

وی با اشاره به تامین بودجه حوزه‌ها اظهار داشت: هرگز حوزه‌های علمیه را نباید با دانشگاه‌ها مقایسه کرد، زیرا افتخار می‌کنیم که از بودجه دولتی استفاده نمی‌کنیم و مستقل هستیم و آنچه اهمیت دارد، استقلال حوزه است که مورد تاکید رهبری و مراجع است.

غروی بیان داشت: بزرگان و مراجع نسبت به وابستگی حوزه به دولت و استفاده از بودجه‌های ملی و فرهنگی اعلام خطر کرده‌اند و تأکید دارند این بودجه‌ها برای استقلال حوزه خطرناک است.

وی گفت: مدارس و حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها نباید به بودجه دولتی و ملی وابسته باشند، بلکه باید با رایزنی و تعامل مستقیم با مردم مومن و متعهد، سنت حسنه وجوهات و خیرات برای حوزه‌ها را تقویت و گسترش دهند.

عضو شورای عالی حوزه ادامه داد: فرهنگ سازی در زمینه تقویت و گسترش وجوهات و خیرات برای مخارج مدارس علمیه از اهمیت خاصی برخوردار است، گرچه حکومت اسلامی و دولت و نظام وظیفه دارند به حوزه‌ها کمک کنند، ولی نباید وابسته به دولت و مجلس شد و حوزه باید روی پای خود بایستد.

وی عنوان کرد: شرایط در این دولت خوب است، ولی این تفکر و عقیده معلوم نیست در دولت‌های آینده وجود داشته باشد، هر چند شرایط و نگاه مثبتی که امروز در دولت نسبت به حوزه‌ها وجود دارد، موجب شده حوزه تکانی بخورد، ولی نباید وابسته شود.

غروی تاکید کرد: مدیران و مسئولین حوزه‌های علمیه خواهران و برادارن نباید به گونه‌ای در میان مردم عمل کنند که مردم به این پندار برسند که روحانیت و حوزه از طریق بودجه دولتی اداره می‌شوند، بنابراین نیازی به وجوهات و خیرات مردم ندارد. این وجوهات و خیرات برکات فراوانی برای حوزه‌ها داشته و نباید از کمک‌های مردمی برای ساخت و تعالی حوزه اجتناب نمود.

/29211

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =