۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۰

فارس نوشت:

 معاون حفظ و احیای آثار تاریخی سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری گفت: کودکان از فردا می‌توانند در محوطه کاخ گلستان عملیات باستان‌شناسی را تجربه کرده و "سفال " و "اسکلت " استخراج کنند.

سید مسعود علویان صدر اظهار داشت: فردا همزمان با روز موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی در مجموعه کاخ گلستان، سایت باستان‌شناسی را برای کودکان افتتاح خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: محوطه‌ای که کودکان در آن به عملیات کاوش‌های باستان‌شناسی خواهند پرداخت، محوطه‌ای است در بیرون کاخ که با ماسه‌های ریز پوشانده شده و در زیر ماسه‌ها سفال و بخش‌هایی از اسکلت را قرار داده‌ایم تا کودکان بتوانند موفق به کشف و استخراج آن‌ها شوند.

معاون حفظ و احیای آثار تاریخی سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری گفت: ظروف سفالی و بخش‌هایی از اسکلت که در ماسه‌ها مخفی شده است اشیای تاریخی نیست بلکه اشیای معمولی است که در بازار هم موجود است.

علویان صدر درباره نحوه نظارت بر کاوش کودکان در این محوطه ساختگی باستان‌شناسی تصریح کرد: کارشناسان باستان‌شناسی از ابتدای حضور کودکان در این محوطه به آن‌ها نحوه کاوش را آموزش می‌دهند و در طول کاوش‌ هم بر عملکرد آن‌ها نظارت می‌کنند.

وی با بیان اینکه کودکان با این روش به خوبی اهمیت اشیای تاریخی را درک خواهند کرد، گفت: کودکان در این محوطه تاریخی از سنین پایین ارتباط نزدیکی را با میراث فرهنگی برقرار می‌کنند و اهمیت میراث فرهنگی برای همیشه در ذهنشان ماندگار خواهد شد.

به گفته معاون حفظ و احیای آثار تاریخی سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری، حضور تمام کودکان برای استفاده از این محوطه تجربه باستان‌شناسی آزاد است.

علویان صدر گفت: از فردا به مدت یک هفته کودکان می‌توانند با حضور در کاخ گلستان،‌ عملیات باستان‌شناسی را تجربه کنند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 0
    اقای علویان صدر خودت هرگز در هیچ کاوش علمی شرکت نکردی چطور می خواهی به بچه های این مرز و بوم اد بدهید؟