۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۲:۳۰

روزنامه ایران نوشت:

فرمانده انتظامی استان فارس جزئیات تازه‌ای درباره کشته شدن 6 تن در جنایت خانوادگی را تشریح کرد. این در حالی است که عامل جنایت هم در گفت و گو از قتل اعضای خانواده اش ابراز پشیمانی نکرد.

سردار علی مؤیدی گفت: ساعت 12 و 40 دقیقه چهارشنبه 21 اردیبهشت، مأموران از جنایتی هولناک باخبر شدند. با توجه به حساسیت موضوع، چند تیم پلیس به سرپرستی فرمانده انتظامی شیراز و رئیس‌پلیس آگاهی همراه بازپرس ویژه قتل راهی محل جنایت شدند. در نخستین بررسی‌ها مشخص شد سلیمان، پدر 70 ساله همراه عروسش فریده - 32 ساله - و دو نوه‌اش حسن - 14 ساله - و سلیمان - چهار ساله - بر اثر اصابت گلوله به قتل رسیده‌اند. همسر، پسر و یکی دیگر از نوه‌های صاحبخانه نیز با پیکر مجروح به بیمارستان انتقال یافتند. از سوی دیگر کارآگاهان در تحقیقات تخصصی، هویت عامل جنایت - شهرزاد 40 ساله - را شناسایی کردند. شواهد نشان می‌داد پسر کوچک خانواده از یک سال قبل با پدر و برادرش اختلاف شدید داشته و یک سال قبل هم به خاطر درگیری بر سر تقسیم ارثیه، پدرش را با کارد زخمی کرده بود. سرانجام با تجسس‌های گسترده، مخفیگاه او در یکی از محله‌های حاشیه شهر شناسایی شد و کارآگاهان، جنایتکار مسلح را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

وی پس از انتقال به اداره آگاهی لب به اعتراف گشود و به تیراندازی به سوی خانواده‌اش اقرار کرد. او ابتدا مدعی شد به خاطر مسائل ناموسی دست به قتل زده است. اما در بررسی‌های تخصصی مشخص شد او به دروغ این مسائل را پیش کشیده تا مسیر تحقیقات را تغییر دهد. از سوی دیگر مأموران دریافتند شهرزاد دارای چهار فقره سابقه کیفری به اتهام قاچاق کالا، مواد مخدر و مجروح کردن پدرش است.بازجویی‌ها ادامه داشت که از بیمارستان خبر رسید نازی مادر 60 ساله قاتل و حدیث - برادرزاده هفت ساله مرد جنایتکار - نیز جان باخته‌اند. وی که هیچ راهی برای فرار نمی‌دید لب به اعتراف گشود و درباره انگیزه‌اش گفت: به دلیل اختلاف‌های خانوادگی با برادرم تصمیم به قتل او و اعضای خانواده‌اش گرفتم. به همین خاطر روز حادثه اسلحه‌ای که یک سال قبل از برادرم خریده بودم را داخل ساکی گذاشته و راهی خانه پدری‌ در شهرک میانرود شدم. پس از ورود، به بهانه‌ای درگیری لفظی به راه انداخته و ابتدا پدر و مادر را هدف گلوله قرار دادم. سپس برادرم و اعضای خانواده‌اش را به رگبار بستم.»شهرزاد پس از اعتراف به جنایت خانوادگی و تشریح صحنه قتل با قرار قانونی روانه زندان شد.

ریشه جنایت
سردار مؤیدی در تحلیل این جنایت گفت: متأسفانه جنایت‌های مشابه این پرونده در استان فارس زیاد رخ داده است. حتی گاهی شاهد هستیم تعداد قربانیان برخی پرونده‌ها بیش از 6 تن بوده است. در این زمینه دو عامل نقش مهمی ایفا می‌کند. نخست در دسترس بودن اسلحه و دیگری پائین بودن آستانه تحمل برخی افراد جامعه. البته تربیت خانوادگی، سطح سواد و فقر مالی نیز از دیگر عوامل وقوع این حوادث تلخ است. در این پرونده شاهد هستیم اعضای خانواده از روستایی در حوالی شیراز به شهر مهاجرت می‌کنند. درآمد اصلی این خانواده که دارای 5 دختر و 3 پسر بودند حقوق کارگری پدر خانواده بود. با ازدواج دو پسر خانواده تعداد جمعیت آنها به 16 تن رسید که همگی تا حدود یکسال قبل در یک خانه زندگی می‌کردند.حال آن‌که شهرزاد و یکی از برادرانش در زمینه قاچاق کالا فعالیت می‌کردند. بروز برخی اختلاف‌ها و طرفداری پدر و مادر خانواده از پسر بزرگشان نیز باعث طرد شهرزاد از سوی آنها شده بود.بنابراین وی همراه همسر و دو فرزندش خانه‌ای در حاشیه شهر اجاره کرده و از آن زمان جرقه وقوع جنایت زده شد. او به خاطر اختلاف‌های شدید با برادرش نقشه قتل او و اعضای خانواده‌اش را طراحی می‌کند تا با کشتن آنها هم به اختلاف مالی‌اش پایان دهد و هم از آنها انتقام بگیرد.البته شهرزاد ادعاهایی در مورد انگیزه ناموسی برای ارتکاب جنایت مطرح کرده است که تاکنون برای ما موردی ثابت نشده است. ضمن این‌که تحقیقات نشان می‌دهد اختلاف‌های مالی و انتقامجویی انگیزه اصلی این جنایت خانوادگی بوده است.

گفت‌و‌گو با قاتل
خیلی خونسرد است و به آرامی به پرسش‌ها جواب می‌دهد. او پنج روز قبل بازداشت شده و در چهره آرامش هیچ نشانه‌ای از پشیمانی دیده نمی‌شود.
انگیزه‌ات از جنایت چه بود؟
می‌خواستم به اختلاف‌ها با برادرم پایان دهم.

آیا اختلاف‌های شما به موضوع فعالیت در زمینه قاچاق کالا مربوط می‌شود؟
بخشی از اختلاف‌های ما مربوط به آن زمان است. او با سهم من خانه خرید اما اجازه نداد آنجا زندگی کنم. ضمن این‌که به برادرم شک داشتم و این موضوع هم همیشه آزارم می‌داد.

اگر با برادرت مشکل داشتی چرا پدر و مادر و اعضای خانواده‌ات را کشتی؟
پدر و مادرم همیشه طرفدار برادرم بودند و من را از خانه طرد کرده بودند. برادرم و خانواده‌اش نیز با او همدست بودند پس همه باید کشته می‌شدند.

برادرزاده‌های خردسالت چه نقشی در این ماجرا داشتند؟
آنها با پولی که سهم من و خانواده‌ام بود به اینجا رسیده بودند.

الآن پشیمان نیستی؟
نه! آنها باید کشته می‌شدند. البته از مرگ مادرم کمی ناراحت شدم. چرا که می‌خواستم او را فقط زخمی کنم.

آیا وقتی اسلحه را در دستانت دیدند برای منصرف کردن تو کاری نکردند؟
نه فقط حدیث برادرزاده هفت ساله‌ام، پشت پرده مخفی شده بود و التماس می‌کرد او را نکشم اما من به او هم شلیک کردم.

رابطه‌ات با همسر و دو پسرت چگونه بود؟
با همسرم رابطه خوبی نداشتم. او چند سال پیش قصد داشت از من جدا شود که با دخالت بزرگان فامیل منصرف شد اما رابطه خوبی با دو پسرم داشتم.

آن طور که می‌گویی هدف اصلی‌ات از جنایت، کشتن برادرت بود اما او تنها کسی بود که جان سالم به در برد. باز هم از کشتن دیگر اعضای خانواده‌ات پشیمان نیستی؟
اگر آزاد شوم او را هم می‌کشم چون او زندگی مرا خراب کرد و ...
282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مبینا MX ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
    1 0
    عجب روی داره این زنه واه واه واه