۰ نفر
۳۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۲

گوشی‌های همراه پالم پری بدون اطلاع دارندگان گوشی، اطلاعات موقعیت گوشی و نرم‌افزارهای آن را محرمانه برای شرکت سازنده ارسال می‌کنند.

مجید جویا: شرکت پالم به ادعاهایی که شایعات موجود در مورد این‌که موبایل هوشمند جدید این شرکت حریم خصوصی کاربرانش را نقض می‌کند، پاسخ داد.

به گزارش بی‌بی‌سی، چندی پیش، یکی از خریداران گوشی همراه پالم پری، دریافت که موبایلش هر روز اطلاعاتی را به شرکت پالم می‌فرستد. این اطلاعت، شامل موقعیت مکانی فعلی موبایل و مدت زمانی است که از هر یک از کاربری‌های گوشی استفاده شده است.

در واکنش به این افشاگری، شرکت پالم بیانیه‌ای را در این خصوص منتشر کرد و گفت که این شرکت، حریم خصوصی خریداران را خیلی جدی در نظر می‌گیرد و مالکین گوشی‌ها می‌توانند این ویژ‌گی را به دلخواه خود خاموش و یا روشن کنند.

این مسئله توسط جوئی هس کشف شد، او یک تهیه‌کننده نرم‌افزار است که یک دستگاه گوشی پالم پری برای خود خریده بود و دریافت که گوشی او از طریق یک ارتباط ایمن، هر روز موقعیت مکانی گوشی را به پالم گزارش می‌کند. این گوشی همچنین اطلاعاتی در مورد قطع شدن هر یک از کاربری‌های گوشی به پالم می‌فرستد؛ حتی اگر کاربر گزینه عدم ارسال را انتخاب کرده باشد. حتی در بین اطلاعاتی که گوشی برای پالم می‌فرستاد، فهرستی از نرم‌افزارهایی که به شرکت پالم مربوط نبود و خود کاربر آنها را روی گوشی خود نصب کرده بود نیز دیده می‌شد.

پالم در سیاست‌های رعایت حریم خصوصی خود، بیان داشت که اطلاعات جغرافیایی را برای کمک به ارائه سرویس‌های مبتنی بر موقعیت مکانی جمع‌آوری ‌کرده است. با این حال، کارشناسان درک نمی‌کنند که چرا این شرکت نیاز به گردآوری این حجم از اطلاعات داشته و چرا به خریداران گوشی‌ها در مورد این که شرکت این اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند چیزی نگفته است.

آقای هس توانست با ویرایش نرم‌افزار گوشی، راهی برای غیر فعال کردن این ویژگی پیدا کند. پالم هم بیانیه‌ای در مورد کشف آقای هس منتشر کرد و گفت که «به کاربران راه‌هایی برای خاموش و روشن کردن سرویس‌های جمع‌آوری اطلاعات ارائه می‌کند».

بیانیه می‌افزاید: «سیاست حفظ حریم خصوصی ما مانند بسیاری از دیگر سیاست‌ها در این صنعت است و شامل مسائل کاملا روشن و واضحی در مورد حالت‌های بالقوه‌ای است که ما تحت آنها می‌توانیم از اطلاعات مشتریان استفاده کنیم، و همه آنها فقط به این منظور خواهند بود که بتوانیم خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهیم. ما به خوبی قدر اطمینانی را که مشتریان به ما دارند و اطلاعات خود را به ما می‌دهند، می‌دانیم، و هیچ قصدی برای تجاوز به این اطمینان را نداریم».

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 15136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =