مهر نوشت:

عمار حکیم رئیس مجلس اعلاء عراق ظهر امروز دوشنبه با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار علی لاریجانی با اشاره به پیوندهای دیرینه تاریخی و فرهنگی دو کشور گفت: مردم و مسئولین جمهوری اسلامی ایران همواره بر لزوم ارتباط وسیع تر و حل مشکلات اقتصادی و رفع موانع ثبات سیاسی عراق اهتمام دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی دخالت نیروهای بیگانه درعراق را موجب بی ثباتی آن کشور دانست و افزود: گروه های سیاسی عراق باید با حفظ وحدت و پیرهز از تنش کشور عراق را برای رسیدن به آرامش پایدار کمک کنند.

وی در ادامه جمهوری اسلامی ایران و عراق را به عنوان دو کشور مهم منطقه ذکر و تصریح کرد: همکاری های پارلمانی دو کشور در حل پاره ای مشکلات و موانع موجود در مسیر توسعه مناسبات دوستانه فی ما بین نقش بسزایی خواهد داشت.

در ادامه این دیدار سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلاء عراق، جمهوری اسلامی ایران را کشوری با اهمیت در منطقه و جهان خواند و گفت: برای برقراری صلح و آرامش در منطقه خاورمیانه حضور فعال جمهوری اسلامی ایران ضرورت دارد.

وی رویکرد مسئولین کشور عراق را گسترش همه جانبه مراودات با جمهوری اسلامی ایران دانست.

عمار حکیم در پایان با تاکید بر توسعه و تقویت ارتباطات پارلمانی دو کشور گفت: مجلس اعلاء عراق از هر گونه اقدامی در جهت تعمیق و گسترش ارتباطات فی ما بین عراق و ایران در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استقبال می کند.

/29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =