۰ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۶:۲۲

محققان مایکروسافت در حال کار بر روی سیستم جدیدی هستند که با برقراری میدان الکترومغناطیس در تمام فضای خانه، اتاق‌ها و هر سطحی از خانه را به یک صفحه کنترل بازی‌های رایانه‌ای تبدیل می‌کند.

محمود حاج‌زمان: محققان مایکروسافت در حال کار بر روی سیستم کنترلی جدیدی هستند که این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان هر سطحی را در هر کدام از اتاق‌های خانه به عنوان صفحه کنترل بازی‌های رایانه‌ای استفاده کرد. برخلاف کنترل‌گر کینکت مایکروسافت که یک دوربین پیشرفته حساس به عمق است، سیستم جدید از یک فناوری کاملا ساده استفاده می‌کند.

به گزارش نیوساینتیست، در عمل تمام خانه در یک میدان الکترومغناطیسی فرو می‌رود که توسط تجهیزات الکتریکی و سیم‌های برق ایجاد شده است. محققان مایکروسافت تکنیکی را خلق کرده‌اند که از بررسی موقعیت یک فرد نسبت به میدان برای تشخیص ژست‌ها و اشارات ساده استفاده می‌کند.

بررسی فرد توسط یک حسگر انجام می‌شود که می توان آن را بر روی گردن یا مچ دست سوار کرد. مهندسان مایکروسافت برای این حسگر نرم‌افزار مخصوصی نوشته‌اند که آن را قادر می‌سازد تا هزار فرکانس ولتاژ مختلف را ردیابی کند. در یک آزمایش سنجش توانایی، نرم‌افزار قادر بود تا اشارات شخصیت‌ها (مجموعه‌ای از فرکانس‌ها) را که مربوط به موقعیت‌های مشخصی مانند قرار دادن دست بر روی دیوار بود، شناسایی کند.

در آینده محققان قصد دارند تا این نرم‌افزار را به سیستم الکتریکی خانوار متصل کنند. به این ترتیب فردی که حسگر را بر تن می‌کند، می‌تواند تنها از اشاره کردن برای تنظیم شرایط نور یا دمای خانه استفاده کند. این گروه همچنین قصد دارد تا حسگری را خلق کنند که بتوان آن را به جای پوشیدن روی لباس، با تلفن همراه ترکیب کرد.

با نگاهی به آینده، محققان اظهار می‌کنند که این سیستم را می‌توان برای کنترل هر دستگاه الکتریکی، از جمله کنسول‌های بازی استفاده کرد. گیب کوهن، دانشجوی دکترای دانشگاه واشنگتن که با گروه مایکروسافت همکاری می‌کند، می‌گوید: «بر خلاف کینکت که حرکات بدن را شناسایی می‌کند، در سیستم جدید نیازی نیست تا بازیکن در مقابل یک دوربین قرار گیرد. شما می‌توانید تجربه بازی کردن در تمام فضای اتاق را داشته باشید.»

از آن‌جایی‌که تابش الکترومغناطیسی خطوط انتقال برق نیز ولتاژهایی را تولید می‌کنند که حسگر قادر به ردیابی آنها است، این سیستم را حتی می‌توان در فضای باز استفاده کرد. اگر حسگر بتواند به یک کتابخانه آن‌لاین محتوای اشارات مخصوص متصل شود، کاربران قادر خواهند بود تا اطلاعات را از محیط استخراج کنند. برای مثال، با استفاده از این سیستم می‌توان به کاربرانی که نقطه خاصی از ایستگاه اتوبوس را لمس می‌کنند، پیامکی درباره زمان رسیدن اتوبوس ارسال کرد.

به گفته سرپرست پروژه، دسنی تان، شرکت مایکروسافت هنوز تصمیمی در خصوص ثبت اختراع این سیستم نگرفته است. وی می‌گوید که مایکروسافت در نظر دارد تا این فناوری را به صورت متن-باز (Open Source) در اختیار همگان قرار دهد. وی به این نکته اشاره می‌کند که تکنیک‌های به کار رفته در این سیستم به اندازه کافی ساده هستند که یک مهندس آماتور نیز بتواند سیستم‌های مشابه آن بسازد.

53275

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =