۰ نفر
۲۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۲۰:۳۳

محسن قرائتی زمانی سیاسی شد که به عنوان یکی از حامیان علی‌اکبر ناطق نوری در انتخابات ریاست جمهوری هفتم شناخته شد

سید محسن فرجادی:

جوان کاشانی روزهایی که روحانیون همه جا دیده می‌شدند و در مجلس و دولت اکثریت داشتند تلویزیون را انتخاب کرد تا نامه‌های مردم را پاسخ دهد، برنامه‌های هفتگی که اوایل دهه 60 شروع شد و پاسخ‌های او به پرسش‌های شرعی مردم با درسهایی از قرآن که با یک تخته و چند تکه گچ پر سن و سال‌ترین برنامه تلویریونی است ادامه یافت.

او که این روزها 64سالگی عمرش را می‌گذراند در همه این سالها دغدغه‌های مشترکی داشت از باسواد کردن مردم، آشنا کردن مردم از هر قشر و تحصیلاتی با قرآن، امر به معروف و نهی از منکر و جا انداختن فریضه زکات. او زمانی سیاسی شد که به عنوان یکی از حامیان علی‌اکبر ناطق نوری در انتخابات ریاست جمهوری هفتم شناخته شد و پس از آن نیز آنگونه سخن گفت که روزنامه‌ها تند و تیز پس از دوم خرداد نتوانستند حرفهایی را از او بزرگنمایی کنند.

اما او دوباره سیاسی شده است تا جایی که در همایش مبلغین استان زنجان چند روز مانده به سفر روحانیون جوان به روستاها و شهرهای دور افتاده برای تبلیغ در ماه رمضان برگزاری مناظره نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را «باعث کاسته شدن عزت ایران در تاریخ دانست که بسیاری از فرایندها را زیر سؤال برد.» او اینگونه نقد عیان خود از آنچه در خرداد ماه و اتهامات مناظره‌ای گذشت نشان داد.

محسن قرائتی که از سال 1358 نماینده ولی فقیه در نهضت سوادآموزى است و به قول مطایبه‌آمیز خودش، مردم او را رئیس بی‌سوادها و نماز نخوان‌ها می‌دانند با بیان اینکه نباید دین و ایمان فدای سیاست شود، افزود: متأسفانه در تحلیل‌های سیاسی، بدگمانی، جسارت، تهمت و عجله وارد شده است که این امر از دین ما می‌کاهد. وی با اشاره به اینکه «در مناظره‌ها حرف‌های بی‌سند و بی‌دلیل گفته شد» با تأکید بر اینکه مبلغین از ورود به مسائل سیاسی در موعظه‌ها، سخنرانی‌ها و تبلیغات به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان خودداری کنند گفت: نباید به این فتنه‌ها دامن بزنید زیرا این مسائل جز سوء ظن و تاریکی نیست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 15079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۹
    0 0
    خداوند آقای قرائتی را سالها برای ما نگه دارند آمین.
  • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۹
    0 0
    ديگه همينو كم داشتيم
  • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۹
    0 0
    محسن قرائتی یک الگوی نسبتا خوب برای آقایان روحانی‌هاست
  • بی نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۵/۲۹
    0 0
    استاد گرامی چرا به‌موقع روشنگری نفرمودید..