ایسنا نوشت:

 معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه جلسه شهرداری با وزارت کشور برای تعیین تکلیف افزایش نرخ کرایه تاکسیها و اتوبوس‌ها در سال جاری لغو شده است گفت: آقایان قرار بود پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گازوئیل را لیتری 197 ریال به شهرداری بدهند این در حالیست که ما هم اکنون گازوئیل را لیتری هزار و 532 ریال خریده و 197 ریال به بخش خصوصی و اتوبوسرانی جهت خدمت‌رسانی ارائه می‌کنیم.

سیدجعفر تشکری هاشمی با اشاره به اظهارات رییس شورای شهر تهران که قرار بود جلسه‌ای در خصوص تعیین تکلیف نرخ کرایه تاکسیها و اتوبوسها در وزارت کشور برگزار شود گفت: دو افزایش نرخ در این خصوص باید داشته باشیم یکی افزایش نرخ تورم سالانه است و دیگری افزایش نرخ سوخت و حذف یارانه‌ها که در سال گذشته صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه قرار بود در بخش اتوبوس و مترو تهران و کلان‌شهرها با همکاری دولت پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها تا پایان سال افزایش نرخی نداشته باشیم گفت: در عین حال مردم پذیرفته‌اند که پس از حذف یارانه‌ها یک تورم در کشور ایجاد می‌شود که این مساله عرف سالانه بوده است.

معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه برای اینکه فشار به بخش زحمتکش ناوگان حمل و نقل عمومی پس از هدفمندی یارانه‌ها تحمیل نشود قرار بود در بخش تاکسیرانی افزایش نرخ کرایه‌ها دو مرحله‌ای انجام شود گفت: قرار بود بخشی از این افزایش پس از هدفمندی یارانه‌ها و بخشی با آغاز سال نو صورت گیرد.

وی با اشاره به همکاری خوب رانندگان تاکسی در خصوص عدم افزایش نرخ کرایه تاکسیها درسال جاری گفت: خوشبختانه تخلفات در این بخش بسیار کم بوده اما شرط انصاف این است که نرخ کرایه تاکسیها اصلاح شود تا فشاری به این قشر وارد نشود.

معاون ترافیک شهردار تهران در خصوص ناوگان اتوبوسرانی نیز گفت: مسولان مربوطه قول داده بودند که نرخ سوخت گازوئیل تا مادامی که نرخ‌ها اصلاح نشود افزایشی نداشته باشد این در حالیست که از همان روز اول هدفمندی یارانه‌ها شرکت پالایش و پخش گازوئیل 197 ریالی را به مبلغ هزار و 532 ریال در اختیار شهرداری تهران گذاشت و به هیچ عنوان به قول خود در خصوص عدم افزایش قیمت گازوئیل پیش از اصلاح نرخ‌ها عمل نکرد.

وی تصریح کرد: بدین ترتیب شهرداری تهران مجبور شد برای جلوگیری از افزایش نرخ بلیت اتوبوسها گازوئیل هزار و 532 ریالی را بخرد اما 197 ریال در اختیار بخش خصوصی قرار دهد تا مشکلی ایجاد نشود.

معاون ترافیک شهردار تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران از زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها تاکنون، یارانه بالایی را در خصوص گازوئیل اتوبوسها و مینی‌بوسهای بخش خصوصی تحت پوشش متحمل شد به ایسنا گفت: به نظر می‌رسد که تحمل این فشار در سالجاری غیرممکن باشد لذا پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک شهرداری تهران دیگر قادر نباشد این روند را ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه میانگین افزایش 15 درصدی نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی می‌تواند شرایط را برای رسیدن به حالت تعادل فراهم کند گفت: در این خصوص منتظریم تا مسولان وزارت کشور هرچه سریعتر جلسه مربوطه را تشکیل دهند و موضوع را تعیین تکلیف کنند.

معاون ترافیک شهردار تهران در عین حال خاطرنشان کرد: هیچ اصراری به دریافت پول اضافه از مردم نداریم اما نیازمند مکانیزم اطمینان آوری هستیم که دولت به بخش خصوصی مابه التفاوت‌های افزایش نرخ سوخت را پرداخت کند تا مجبور نشویم کرایه اضافی از مردم بگیریم.

4545

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =