در این کتاب در بیش از ۴۰۰ صفحه با مردی آشنا می‌شویم که پول را به قدری دوست داشت که هیچ‌گونه توجه و علاقه‌ای به هنر، ادبیات، علم، سفر کردن، سیاست حزبی، محیط پیرامون خود و یا زندگی عالی از خود نشان نداد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «گلوله برفی: شناخت همه‌جانبه یکی از ثروتمند‌ترین مردان دنیا، وارن بافت» نوشته آلیس شرودر (Alice Schroeder) با ترجمه شهریار هاشمی‌طباطبایی و سهیل نیک‌خواه در ۴۴۸ صفحه از سوی نشر آپاما منتشر شد.

وارن بافت کسی است که با وجودی که پدرش نماینده کنگره آمریکا بود، تمام ثروت ۶۲ میلیارد دلاری خود را بدون حتی یک سنت کمک از دیگران و صرفا بر اساس تلاش همیشگی‌اش به وسعت یک عمر و در سایه دیدگاه‌های صحیح اقتصادی کسب کرده است. او نخستین سنت‌های درآمدش را از محل فروش آدامس و توزیع روزنامعه در سن ۶ سالگی به دست آورده و سپس با تشکیل گلوله برفی کوچک خود در ابتدای سنین نوجوانی، در طول ۸۰ سال فعالیت بی‌وقفه، روزبه‌روز این گلوله برفی را در مسیر زندگی خود غلطاند و بزرگ و بزرگ‌تر کرد.

گلوله برفی

تمامی روش‌های و ریزه‌کاری‌هایی که وی را در رسیدن به این اهداف والا و متعالی یاری رساند، در این کتاب با ذکر جزئیات آورده شده است. سرمشق قراردادن او در سال‌های اخیر، شمار بالایی از طرفداران نظریات وی را رقم زده است، تا جایی که آخرین جلسه سالیانه برکشایر، شرکت او با سهامدارانش با حضور بیش از ۳۵ هزار نفر آماری نزدیک به تماشاچیان یک مسابقه فوتبال به کانون هواداران وی تبدیل شد.

وارن بافت در این کتاب تاکید می‌کند: «بخش زیادی از سودهای کلان خود را درست در شرایطی که همه ترسیده و در تصور ویرانی بازار بودند، با حفط آرامش و خریدهای درست، به دست آوردم».

۲۹۱/۶۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
    2 0
    این آقای وارن بافت که کاری نکرده باباش نماینده کنگره آمریکا بوده، بهتر است داستان شهرام جزایری نوشته شود تا خوانندگان ایرانی بهتر راه کسب درآمد را دریابند
  • بدون نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
    2 1
    شما که همه مشخصات را دادید !! قیمت را هم می دادید !!!
  • علی IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۵
    3 0
    لازم بود ذکر کنید ایشان بزرگترین خیر و نیکوکار دنیا هستند و 30 میلیارد دلار از ثروت خود را جهت امور خیریه بخشیده اند . درود بر ایشان