عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان رئیس جمهور اظهار داشت: بیان رابطه پدری و پسری در برابر حکم حکومتی معنایی ندارد.

به گزارش خبرآنلاین، آیت الله عباس کعبی روز شنبه در جمع فرماندهان، مدیران و پاسداران سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم، اظهار داشت: مقام معظم رهبری جلوی هر انحرافی را در گفتمان انقلاب می گیرد و اجازه نمی دهد که در مسیر انقلاب انحرافی صورت گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: آنچه که برای رهبری مهم است این است که دهه پیشرفت و عدالت با قدرت پیش رود، به همین منظور امسال را سال جهاد اقتصادی نامیدند، لذا باید با وحدت و آرامش و بدون توقف کردن در حاشیه ها در این مسیر گام برداشت.

آیت الله کعبی با اشاره به مسائل اخیر اظهار داشت: دشمن دست از دشمنی خود برنمی دارد و از این فرصت ها به نفع خود  استفاده می کند.

وی افزود: ریشه های مشکلات پیش آمده این است که ابعاد ولایت فقیه هنوز برای مسئولان و دولتمردان جا نیفتاده است.

وی با اشاره به آیه های 58 تا 65 سوره نساء و تفسیر آن اظهار داشت: آیه 58 سوره نساء مسئولان را موعظه می کند بر امانتداری، به این معنا که این قدرت امانتی نزد آنان است.

عضو مجلس خبرنگان رهبری با بیان اینکه عدالت بدون ولایت ظلم است، اظهار داشت: اگر کسی شعار عدالت بدهد، اما این عدالت منهای ولایت پذیری باشد، این ظلم به خدا، پیامبر و اهل بیت (ع) است.

وی افزود: نمی شود شعار عدالت داد، اما ولایت پذیری نداشت. عدالت از مسیر ولایت می گذرد و با ولایت معنا پیدا می کند.

آیت الله کعبی با بیان اینکه حکومت دارای سه مولفه اقتدار، ساختار و وظایف است، اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی منشاء مشروعیت حکومت، ولی فقیه است؛ مجلس بازوی مشورتی و دولت بازوی اجرایی ولی فقیه به حساب می آید.

وی افزود: در حکمی که رهبری به رییس جمهور می دهد، آمده که من شما را به عنوان رییس جمهور منصوب و رای ملت را تنفیذ می نمایم، این به معنای مشروعیت دولت از سوی ولی فقیه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه احکام حکومتی برای همه واجب الاطاعه است اظهار داشت: اصلاح قانون مطبوعات که در مجلس ششم مطرح بود به واسطه حکم حکومتی و اطاعت از آن حکم فیصله یافت.وی با بیان این که اینکه کسی بخواهد با بحث، رهبری را راضی کند اصلاً امکان پذیر نیست، گفت: مسئولان حق دارند به رهبری مشورت بدهند، اما اگر رهبری نظری را بیان نمودند دیگر کار تمام است و باید اطاعت صورت گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر در خانه نشستی و زانوی غم به بغل گرفتی، نشان می دهد که ولایت فقیه و حکم حکومتی را نشناختی، اظهار داشت: بیان رابطه پدری و پسری در برابر حکم حکومتی معنایی ندارد.

وی با اشاره به سخنان سید حسن نصر الله در بحث ولی فقیه  اظهار داشت: ایشان به نظریه شهید صدر عمل می کند و می گوید که من هر کاری را که احتمال می دهم ولی فقیه با آن مخالف است، انجام نمی دهم و هرکاری را که احتمال می دهم ولی فقیه با آن موافق است انجام می دهم و برکات زیادی را هم در اجرای دستورات ولی فقیه دیده ام.

وی با بیان اینکه ولایت پذیری آنجایی معلوم می شود که مخالف نظر شخص باشد، اظهار داشت: آنجایی که مخالف با نظر بود و به تیپ خاطر برنخورد و اطاعت صورت گرفت، ولایت پذیری معنا می یابد.

آیت الله کعبی گفت: مسئولین باید شعاعی از ولایت باشند نه اینکه احساس کنند کنار ولایت هستند، متاسفانه انحراف در این است که خود را در کنار ولایت فقیه می دانند، یعنی ولی فقیه می گوید و من هم می گویم.

وی با بیان این که بعد از تصمیم حضرت آقا حق تشویش خاطر نداریم، گفت: امانت داری در پست رییس جمهوری بعد از حکم حکومتی در این است که رییس جمهور اطاعت بکند.

وی ادامه داد: حکم حکومتی باعث برکات و خیرات در دنیا و آخرت می شود و سرپیچی باعث سلب توفیق خواهد شد، باید یک بازخوانی در اندیشه و افکار بشود.

آیت الله کعبی با اشاره به چهار منشاء انحرافی در دولت اظهار داشت: عدم درک صحیح از ولایت فقیه و ولایت پذیری، نگاه معنوی غلط، وجود شخص مدعی و اعتماد فوق العاده در حد تسخیر چهار منشاء انحرافی در دولت است.عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: معنویت از محل فقه عبور می کند، تقوا در عمل به شریعت است هر راه معنوی که از فقه نگذرد انحراف است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه انتقادها به دولت به معنای انکار تلاش ها و زحمات دولتمردان نیست، اظهار داشت: انتقادهایی که از سوی دلسوزان انقلاب به دولت عرضه می شود، با انتقادهایی که از سوی فتنه گران و کینه توزان به منظور انتقام جویی و تسویه حساب صورت می گیرد، متفاوت است، باید بین این دو انتقاد فاصله ایجاد کرد.

وی افزود: دشمن پروژه هایی را دنبال می کند که کشور را به هم بریزد و البته رهبری که توانسته این کشور را در طول هشت سال فعالیت دولت اصلاحات بخوبی پیش ببرد، قطعا می تواند در این مرحله نیز بخوبی کشور را مدیریت کند.

2927

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
    1 3
    حتما این همه دامن زدن به این موضوع و دائم نصحیت و انتقاد به رئیس جمهور پس از بازگشت به کار نشان از تقید به ولایت مداری است و موجب آرامش مردم خواهد شد
  • عاشق آقا US ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
    2 1
    چقدر هم شما ها ولایت مدارید!!!!!!!!! داری به دکتر یاد می دی؟!!!!