۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۷

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گلستان، سرانه مطالعه در این استان را حدودا 11 دقیقه و سهم هر 5 شهروند گلستانی را یک کتاب اعلام کرد.

سید حسین علوی گفت: سرانه مطالعاتی در استان از میانگین کشوری پایین تر بوده و این رقم حدود 11 دقیقه است، در حالی که این سرانه در کشور بیش از 18 دقیقه برآورد شده است.

وی با اشاره به کاستی ها و کمبود منابع در کتابخانه های عمومی استان گلستان افزود: در حال حاضر به ازای هر پنج شهروند گلستانی، تنها یک کتاب موجود است که فاصله زیادی نسبت به شرایط مطلوب دارد.

علوی تصریح کرد: در شرایط عادی و مطلوب باید به ازای هر شهروند 1.5 تا 3 کتاب وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید بستر مناسب برای بهره گیری آسان مردم از کتاب و فضای آن را مهیا کرد و در این راه نیاز به حمایت همه جانبه دولت از دستگاه های متولی است تا با تخصیص اعتبار شرایط مناسب فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، علوی با اشاره به نقش مردم نیز گفت: افرادی هم که کتاب ها را در منازل خود زندانی کرده اند و نه خود و نه دیگران از آن استفاده می کنند می توانند این کتب را در اختیار کتابخانه ها و مراکز عمومی برای استفاده همه مردم قرار دهند.

وی، جایگاه کتابداران را در راستای ارتقاء فرهنگ مطالعه پراهمیت دانست و تأکید کرد: کتابداران استان گلستان هنوز نتوانسته اند به جایگاه یک کتابدار که می تواند مشاور امین برای مردم باشند، دست پیدا کنند.

علوی افزود: کتابداران می توانند در صورت آشنایی با وظایف و داشتن علاقه در کار خود به عنوان یک راهنما و مشاور در کنار مردم قرار بگیرند.
6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =