بازدید جان کری از نیروگاه خورشیدی ابوظبی/عکس

ایرنا نوشت: «جان کری» نماینده ویژه آمریکا در امور آب و هوا از نیروگاه خورشیدی ابوظبی در امارات متحده عربی که گفته می‌شود بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان است، بازدید کرد.

به گزارش تارنمای روزنامه «البیان» امارات، جان کری در جریان سفرش به این کشور که چند روز به طول انجامید، از نیروگاه خورشیدی «نور ابوظبی» بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان دیدن کرد.

وزیر خارجه سابق آمریکا در جریان این بازدید، از نیروگاه «شمس ۱» یکی از بزرگترین نیروگاه‌های خورشیدی متمرکز در جهان و پروژه دو گیگاواتی تولید برق خورشیدی «الظفره» که رکورددار تولید کم هزینه برق در جهان است، دیدن کرد.

بازدید جان کری از نیروگاه خورشیدی ابوظبی/عکس

کری که در دولت «باراک اوباما» وزیر خارجه آمریکا بود، در بهمن ماه گذشته و پس از روی کارآمدن «جو بایدن»، به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهوری این کشور در امور مسائل آب و هوایی معرفی شد.

دولت آمریکا در دوره «دونالد ترامپ» به دلیل خروج از پیمان زیست محیطی «پاریس» هدف انتقادات زیادی قرار گرفت. بایدن در نخستین روز ریاست جمهوری‌اش، به این پیمان بازگشت.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1501003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    5 2
    مماکت ما کمتر از امارات نیست که نیرو گاه خورشیدی نداشته باشه و کار خانه اش هم هست ولی دولت دنبال سرمایگذار است تا اینکه نیروگاه درست کند و کار آفرینی و تولید داخل فعال گردد تا بخشهای خصوصی نیز ترغیب گردند وقتی سرمایداران با احتیاط به موضوع نگاه میکنند
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    5 3
    قبلا هم گفتیم ... الان هم میگیم .... همین الان امارات، قطر و عربستان پیشرفتهای علمی و دانشگاهی زیادی داشتند و در خیلی از زمینه ها از دانشگاه های ما جلوترند ... ده سال بعد فاصله ما با این کشورها خیلی بیشتر خواهد که به هیج وجه قابل جبران نیست
  • میرزا IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    0 1
    کری دیگه خیلی کثیف بود .حتی از ترامپ هم کثیف تر و تروریست پرور تر بود و هست ..این تروریست ره از منطقه دور کنید. ک هیکل لندهور نفسش خیر و برکت را از منطقه دور خواهد نمود