لاریجانی گفت:اگر ماهیت نهضت‌های شکل گرفته در خاورمیانه درک شود، برخی از زوایای صحنه دیپلماسی عمومی قابل توضیح است.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مجلس که سه شنبه شب در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما شرکت کرده بود با بیان اینکه اگر ماهیت نهضت های منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خوب درک شود نشان می دهد این نهضت ها مردمی، ضد استعماری و صهیونیستی است تاکید کرد: مبنای جمهوری اسلامی همانطور که امام راحل فرمودند ضدیت با ظلم است.

وی با اشاره به اینکه ایران تا قبل از انقلاب یک کشور دوست با رژیم صهوینیستی بود، گفت: اما ایران پس از انقلاب با رهبری امام راحل و مقام عظمای ولایت به یکی از کشورهای تاثیرگذار در منطقه و جهان تبدیل شده است.

لاریجانی اظهار داشت: آمریکایی ها با روشی که در بحرین در پیش گرفتند، نشان دادند که بحث حقوق بشر و آزادی‌های انسانی برای آنان یک بحث خنده‌آور است.

وی افزود: اظهارنظر برخی از صاحب‌نظران آمریکایی با این مضمون که روش آمریکا روش مناسبی نبوده است، زیرا ما اکنون داریم خاورمیانه‌ای را نگاه می‌کنیم که به ایران و ارزش‌های انقلاب این کشور گرایش پیدا می‌کند، حاکی از اذعان آنها به شکستشان در منطقه است.

وی با تشریح وضعیت دشوار زندگی مردم در کشورهای بحرین و لیبی تاکید کرد: هر چه فشار قدرت‌های استکباری بیشتر می‌شود، مقاومت مردم منطقه نیز افزایش می‌یابد و ما بارها گفته‌ایم که دیپلماسی ایران دیپلماسی روشنی است و از ابتدای انقلاب نیز همانطور بوده است.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهروز IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۱
    0 0
    اقای لاریجانی خدا عمرتان دهد درباره دی÷لماسی خاوره میانه ودنیا بگوئید واجب است به شما چه ربطی دارد که بعداز 30سال که ایران کرسی ریاست دورهای اوبک را به دست اورد براحتی ازدستش داد خدا قوت .