وزیر بهداشت: بیمه‌ها باید 60 درصد از بدهیهای خود را طی دو هفته اول و مابقی بدهی‌ را سه ماه بعد مراکز درمانی پرداخت کنند.

دکتر مرضیه وحید دستجردی در حاشیه افتتاح مرکز طبی کودکان به خبرنگاران گفت: توسعه تختهای بیمارستانی به ویژه در تهران از راههای کاهش صفوف پرجمعیت نوبت‌ دهی در بیمارستانهای دولتی است. با توجه به آنکه در مرکز طبی کودکان حدود 50 تخت ویژه وجود دارد این مرکز درمانی به پرستاران بیشتری نیاز دارد.

وزیر بهداشت به درآمد بیمارستانهای دولتی اشاره کرد و گفت: 58 درصد درآمد اختصاصی بیمارستانها از طریق بیمه‌ها تامین می‌شود و کمتر از 50 درصد بودجه این مراکز درمانی را دولت تامین می‌کند. بیمه‌ها باید 60 درصد از بدهیهای خود را در مدت دو هفته اول و مابقی بدهی‌ را در طول سه ماه به مراکز درمانی پرداخت کنند.

به گفته وزیر بهداشت با توجه به آنکه ضریب اشغال تختهای مرکز طبی کودکان نزدیک به صد درصد است رضایت مردم از این مرکز درمانی در سطح بالایی قرار دارد: بیماران هر موقع که مراجعه کنند فورا مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

دکتر علی ربانی، رئیس مرکز طبی کودکان نیز در جمع خبرنگاران گفت: هرکدام از سازمانهای بیمه گر به مرکز طبی کودکان حدود یک میلیارد تومان بدهکارند البته در سال جاری از این نظر وضعیت بهتری داریم.

به گفته او بیمه‌ها مرکز طبی کودکان را یک K محاسبه می‌کنند ولی خدماتی که در این مرکز درمانی ارائه می‌شود معادل چند K است: برخی از فعالیتهای ما در تعاریف بیمه ‌ها گنجانده نشده است بنابراین لازم است به این موضوع نگاه ویژه‌ای شود و امیدواریم این نوع خدمات در شورای عالی بیمه تعریف شود.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
    0 0
    این موضوع راکه خانم وزیر اشاره نمودنددرقراردادفیمابین موسسات پزشکی وسازمانهای بیمه گر منعکس بوده که متاسفانه از طرف این سازمانها رعایت نشده بخصوص سازمان تامین اجتماعی با عملکردیکی دوسال اخیرش داروخانه های بخش خصوصی را به ورطه ورشکستگی رسانده.